Németh Szabolcs
Warhammer: Mark of Chaos - na ez már valami!
Miután nem is olyan régen befejeződött az idei E3, szerencsére magyar vonatkozásban is találhattunk a játékok között kiemelkedő alkotást. A Warhammer: Mark of Chaos mindenkit elbűvölt.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy milyen felemelő érzés egy igazán jó magyar fejlesztésről hírt adni. A képeket, illetve ha a trélert megnézitek, ti sem fogtok kételkedni abban, hogy egyrészt a videó veri a Blizzardos alkotásokat, másrészt a játék grafikája is valami eszméletlen durva. Most vádolhatna engem bárki elfogultsággal, de könyörgöm, tessék megnézni a médiaanyagokat és utána véleményt alkotni.
A játékban négy hadsereg közül választhatjuk ki azt az egyet, amelyet csatáról csatára irányítani szeretnénk. Az Empire, a Chaos, a Skaven és a High Elves mellett további fajokat is kapunk, így csöppennek be a történetbe az orkok, a törpék, a vámpírok és a manók. A játék szinte teljesen lemond az unalmas "építsünk bázist, és amikor már vagy négy órát ültünk a gép előtt indítsuk el a támadást, mert már nincs hová és nincs mit építenünk" stílussal. A Mark of Chaosban - ahogy divatosan mondani szokták mostanában - pure kaszabolás zajlik. Szinte állandóan harcban állunk majd és maximum ideiglenes építményekkel segíthetjük haderőnk mozgását, támadóerejének növelését.
A grafika minőségét ti is leszűrhetitek, de a fejlesztők azt ígérik, hogy egy manapság normálisnak számítógépen is szépen el fog futni a program. Megjeleníteni lesz is mit, több száz, több ezer karaktert fog számolni a motor egy-egy véres ütközet alkalmával. Hadseregünk vezére, azaz hősünk a csaták nyerésével folyamatosan gyarapítani tudja pontjainak a számát és ezzel erősebbé válik, valamint teljesen új képességek birtokába is jut. Csak hogy egyet említsünk: hősünk képes lesz egyre nagyobb csapatot egyedül a harcban irányítani vagy ő maga jut olyan eszközök birtokába, amivel eldönthet egy-egy ütközetet.
A harcokban óriási szerepet kap majd az állandóan és véletlenszerűen generált környezet. Hol mocsarak veszélyeit, hol a síkságok átláthatóságát, hol az erdők sűrűjét kell felhasználnunk a számunkra legmegfelelőbb módon. A játékból nem hiányzik a többjátékos mód sem. Akár kooperatív módon, akár egymás ellen szeretnénk harcolni, a játék mindennek teret ad. Most már csak egy dolgot kell kibírnunk valahogy: a megjelenést.
Az E3-mon bemutatott videó letöltése
A játék hivatalos oldala
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy milyen felemelő érzés egy igazán jó magyar fejlesztésről hírt adni. A képeket, illetve ha a trélert megnézitek, ti sem fogtok kételkedni abban, hogy egyrészt a videó veri a Blizzardos alkotásokat, másrészt a játék grafikája is valami eszméletlen durva. Most vádolhatna engem bárki elfogultsággal, de könyörgöm, tessék megnézni a médiaanyagokat és utána véleményt alkotni.
A játékban négy hadsereg közül választhatjuk ki azt az egyet, amelyet csatáról csatára irányítani szeretnénk. Az Empire, a Chaos, a Skaven és a High Elves mellett további fajokat is kapunk, így csöppennek be a történetbe az orkok, a törpék, a vámpírok és a manók. A játék szinte teljesen lemond az unalmas "építsünk bázist, és amikor már vagy négy órát ültünk a gép előtt indítsuk el a támadást, mert már nincs hová és nincs mit építenünk" stílussal. A Mark of Chaosban - ahogy divatosan mondani szokták mostanában - pure kaszabolás zajlik. Szinte állandóan harcban állunk majd és maximum ideiglenes építményekkel segíthetjük haderőnk mozgását, támadóerejének növelését.
A grafika minőségét ti is leszűrhetitek, de a fejlesztők azt ígérik, hogy egy manapság normálisnak számítógépen is szépen el fog futni a program. Megjeleníteni lesz is mit, több száz, több ezer karaktert fog számolni a motor egy-egy véres ütközet alkalmával. Hadseregünk vezére, azaz hősünk a csaták nyerésével folyamatosan gyarapítani tudja pontjainak a számát és ezzel erősebbé válik, valamint teljesen új képességek birtokába is jut. Csak hogy egyet említsünk: hősünk képes lesz egyre nagyobb csapatot egyedül a harcban irányítani vagy ő maga jut olyan eszközök birtokába, amivel eldönthet egy-egy ütközetet.
A harcokban óriási szerepet kap majd az állandóan és véletlenszerűen generált környezet. Hol mocsarak veszélyeit, hol a síkságok átláthatóságát, hol az erdők sűrűjét kell felhasználnunk a számunkra legmegfelelőbb módon. A játékból nem hiányzik a többjátékos mód sem. Akár kooperatív módon, akár egymás ellen szeretnénk harcolni, a játék mindennek teret ad. Most már csak egy dolgot kell kibírnunk valahogy: a megjelenést.
Az E3-mon bemutatott videó letöltése
A játék hivatalos oldala