Németh Szabolcs

Stratégia dinoszauru­szokkal: ParaWorld

Közel három éve csiszolgatja a német SEK-Ost a műhelyében a következő év egyik legnagyobb durranásnak ígérkező címét, a ParaWorldöt.

A korábbi években nagyon megszaporodtak a világháborúkat feldolgozó alkotások, és nem csak az RTS-ek között. A ParaWorld üdítő színfoltja lehet ennek a monotonitásnak. A játék egy mondatban összefoglalva: stratégiai játék dinoszauruszokkal, eszméletlen grafikával körítve. Természetesen ennél jóval többről van szó, nézzük meg hogyan készül a 2006-os év egyik legnagyobb meglepetése. Az idén egyre több és több ízelítő jelent meg a készülő programról képek, illetve trailer formájában, és végre egy nagyobb lélegzetvételű írásban be is számolhatunk a fejleményekről.

Jarvis Babbit és társai a múlt századfordulón felfedeznek egy titkos átjárót egy másik univerzumba, mely párhuzamosan fut az emberiségével. Egész életüket az új világnak szentelik, ám mohóságuk nem ismer határokat, és mindent igába akarnak hajtani, ami sikerül is nekik. Később három fiatal tudós, egy geológus, egy biológus és egy pszichológus is nyomára bukkan a kapunak Itt kezdődik a mi történetünk. Az öregurak bezárják fiataljainkat a ParaWorldbe, és máris elkezdődik a túlélésért folytatott küzdelem.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A ParaWorld első látásra úgy néz ki mint egy szokványos stratégia, de szerencsére tényleg csak az első pillanatig. Azután elkap minket a különleges atmoszféra, az akkori kor flórája-faunája, és többé nem ereszt el. A játékban az információk szerint három népcsoport bőrébe bújhatunk, melyek különböző koncepciókat igényelnek. A Dragon Clan az eszéből él meg. Ők rendelkeznek a legmodernebb (értsd: legtrükkösebb) fegyverekkel. A Dusk Riderek ezzel szemben hihetetlen mobilitásukról és tűzerejükről híresek, míg a Norsemanek átmenetet képeznek az előbb említett két népcsoport között. Ideális beugrónép kezdőknek.

A játék során mindig mi állítjuk össze már a kezdőseregünket is! Egyszerre maximum 52 egységet irányíthatunk - ez mondjuk az AoE sorozat 200-as limitéhez képest nagyon kevésnek tűnhet, de nem az. A fejlesztők a minőséget helyezték előtérbe a mennyiséggel szemben. A programban helyet kapott egy ún. Army Control, ahol mindegy egységünk egyetelen kattintással elérhető.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Egységeinket több szinten át fejleszthetjük amit az ellenség legyőzése után kapott bónusz pontokkal fedezhetünk. Minden egyes upgrade után megnőnek kiválasztott egységünk legfontosabb értékei. Ez még nem is lenne új, de a fejlesztést harc közben is elvégezhetjük, azaz ha látjuk, hogy egy egységünk haldoklik, de már a másiknak sincs sok hátra, akkor egy huszárvágással plusz erőt adhatunk teremtményünknek, amivel felülkerekedhet ellenfelén.

További újítás, hogy a különféle parancsokat már építés közben kiadhatunk épületeinknek így mondjuk éles szituációknál teljes mértékben a harcra koncentrálhatunk. Ha még így sem lenne mindenkinek elég színes a játékmenet, akkor a történetet a választható kilenc hős bolondítja meg végképp, melyek mind valami hasznos tudománnyal bővítik az amúgy sem szegényes repertoárunkat.

A játék 2006 első negyedévében jelenik meg, és nagyon úgy néz ki, hogy ez a dinóvilágba öltöztetett RTS hatalmas sikert fog hozni a német játékiparnak.

A játék honlapja

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • PrinceMarkus #25
    Ide a játékkal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Démoniké #24
    Csak annyit, hogy a pálmák épphogy zárvatrmők, és ezért nem nagyon látthattak ilyet a dínók, mert a júra időszak legvégén alakultak ki.
  • PrinceMarkus #23
    Ide a játékkal!
  • PrinceMarkus #22
    Kapd be!
  • Ice Speak #21
    Király ez a játék
  • PrinceMarkus #20
  • PrinceMarkus #19
    lE AKAROM TÖLTENI EZT A JÁTÉKOT.
  • Derapo #18
    Hát ez meg hogy néz ki? Minnyá befosok....naon ottvan.
  • stung #17
  • Ironka #16
    " Azután elkap minket a különleges atmoszféra, az akkori kor flórája-faunája, és többé nem ereszt el."

    Milyen koré? Ez egy kitalált világ, összevegyítve a különböző időben élő élővilágot. Pálmafa (nyitvatermő) + dínó + ember... ilyen semmilyen korban nem volt.