Németh Szabolcs
Tengeralattjárós próbálkozás: Dangerous Waters
Április végén érkezik a tengeralattjárós játékok legújabb próbálkozása, ami friss vért csepegtethet a néha el-elakadó vérkeringésbe. A játék neve: Dangerous Waters.
Míg a C=64-es Nautilius egy szál magában próbálta kielégíteni az igényeket, addig Amigán már több játékban is szelhettük hónapon keresztül vizeket, és bombázhattuk a felbukkanó, illetve lebukó ellenséges egységeket. Azóta számtalan több-kevesebb sikert elért utód született, de igazán nagy áttörést egyik program sem tudott elérni. A mostanában az Evolution GT-ről híressé vált Blackbean Games a Dangerous Watersszel szeretné betömni a tátongó lyukat.
Grafikailag a képek alapján a program eléggé elmaradottnak mondható, azt azonban védelméül meg kell jegyeznünk, hogy egy taktikailag részletesen kidolgozott programnál nem a külcsín, hanem inkább a belbecs a mérvadó. Abból van is bőven. A finomságok rögtön azzal veszik kezdetüket, hogy nemcsak a haditengerészet, hanem a légierő és a szárazföldi egységek is az irányításunk alá kerülhetnek. Természetesen a hangsúly mindig a különböző, a valóságnak a fejlesztők szerint maximálisan megfelelő tengeralattjárókon lesz, de mindenesetre egy kedves gesztus a Blackbean részéről, hogy ezt a plusz lehetőséget beleépítették a programba.
Azt mindenki tudja, hogy egy ilyen gépezet bármennyire is a legmodernebb szörnyűségekkel van felszerelve, nem sok (tenger)vizet zavar. Éppen ezért arra is lehetőségünk lesz, hogy a mesterséges intelligencia által vezérelt kísérő egységeket is a parancsnokságunk alá vonjuk. További hatalmas hipp-hipp-hurrá a srácoknak a pályaszerkesztőért valamint a küldetésgenerátorért, amikkel szinte megunhatatlanná válhat a Dangerous Waters.
Aki azt gondolja, hogy a küldetések egymástól szeparált se füle, se farka feladatok lesznek, az téved. Az ígéretek szerint szépen egymásra csiszolt történet kerekedik majd ki a szemünk előtt, azaz mindig előttünk fog lebegni az éppen elérendő cél. Egy ilyen játékból bűn lenne kihagyni a multit, éppen ezért a fejlesztők mind LAN-on, mind interneten lehetővé teszik az egymás ellen való küzdelmet. A program hitelességét mi sem igazolja jobban, hogy több U.S. NAVY szakértő is részt a játékban fellehető szakmai dolgok integrálásában. Ha a szimatunk nem csal, akkor a vadászat április végén már kezdetét is veheti.
A játék honlapja
Míg a C=64-es Nautilius egy szál magában próbálta kielégíteni az igényeket, addig Amigán már több játékban is szelhettük hónapon keresztül vizeket, és bombázhattuk a felbukkanó, illetve lebukó ellenséges egységeket. Azóta számtalan több-kevesebb sikert elért utód született, de igazán nagy áttörést egyik program sem tudott elérni. A mostanában az Evolution GT-ről híressé vált Blackbean Games a Dangerous Watersszel szeretné betömni a tátongó lyukat.
Grafikailag a képek alapján a program eléggé elmaradottnak mondható, azt azonban védelméül meg kell jegyeznünk, hogy egy taktikailag részletesen kidolgozott programnál nem a külcsín, hanem inkább a belbecs a mérvadó. Abból van is bőven. A finomságok rögtön azzal veszik kezdetüket, hogy nemcsak a haditengerészet, hanem a légierő és a szárazföldi egységek is az irányításunk alá kerülhetnek. Természetesen a hangsúly mindig a különböző, a valóságnak a fejlesztők szerint maximálisan megfelelő tengeralattjárókon lesz, de mindenesetre egy kedves gesztus a Blackbean részéről, hogy ezt a plusz lehetőséget beleépítették a programba.
Azt mindenki tudja, hogy egy ilyen gépezet bármennyire is a legmodernebb szörnyűségekkel van felszerelve, nem sok (tenger)vizet zavar. Éppen ezért arra is lehetőségünk lesz, hogy a mesterséges intelligencia által vezérelt kísérő egységeket is a parancsnokságunk alá vonjuk. További hatalmas hipp-hipp-hurrá a srácoknak a pályaszerkesztőért valamint a küldetésgenerátorért, amikkel szinte megunhatatlanná válhat a Dangerous Waters.
Aki azt gondolja, hogy a küldetések egymástól szeparált se füle, se farka feladatok lesznek, az téved. Az ígéretek szerint szépen egymásra csiszolt történet kerekedik majd ki a szemünk előtt, azaz mindig előttünk fog lebegni az éppen elérendő cél. Egy ilyen játékból bűn lenne kihagyni a multit, éppen ezért a fejlesztők mind LAN-on, mind interneten lehetővé teszik az egymás ellen való küzdelmet. A program hitelességét mi sem igazolja jobban, hogy több U.S. NAVY szakértő is részt a játékban fellehető szakmai dolgok integrálásában. Ha a szimatunk nem csal, akkor a vadászat április végén már kezdetét is veheti.
A játék honlapja