Berta Sándor
Korlátozzák az online játékidőt Kínában
A kínai kormány megelégelte, hogy egyre többen válnak függővé az online számítógépes játékok miatt és drasztikus lépésre szánta el magát: 3 órában maximálta a játékidőt.
A Golem.de szerint az előírást betartó és betartató rendszert a kínai Sajtó és Publikációs Adminisztrációs Főhivatal (GAPP) fejlesztette ki és képes arra, hogy a renitensek kedvét elvegye a további játéktól. A rendszer nem tesz drasztikus lépéseket: amennyiben 3 óra elteltével nem bontja a vonalat vagy nem dobja ki a játékost az adott online partiból, akkor más módon keseríti meg az életét: például az általa választott karakternek lassan vagy gyorsan elfogy az életereje, lelassul a mozgása, sebezhetővé válik, stb. Akit pedig még ez sem rettent vissza az online szórakozástól, az öt óra múlva már csak a játékok legkisebb szintjén tud majd játszani.
A GAPP rendszere gyakorlatilag kijátszhatatlan. A hivatal három részre osztotta be a játékidőt. A 3 órán át vagy annál kevesebb ideig tartó online játék még egészséges, a 3-tól 5 órán át tartó tevékenység már fárasztó, míg az, aki 5 óránál is több időt tölt el az online játékbarlangokban, már egészségkárosító tevékenységet végez. Eddig Kína hét legnagyobb internetes játékbarlang-hálózata jelezte, hogy kész alkalmazni az új rendszert. Közéjük tartozik a Shanda, a NetEase, a The9, az Optisp, a Kingsoft, a SINA és a Sohu.
A GAPP időlimitációs szoftverének a fejlesztése idén szeptemberben, tesztelése pedig már az idén októberben befejeződik. Az érintett játékok, amelyeknél bevetik az új csodafegyvert, a World of Warcraft és a Lineage 2. 2006 elejétől pedig már minden online játékbarlangban és minden internetes játéknál alkalmazni fogják az időlimitációt. "Ez a módszer hatásos lehet abban, hogy megállítsuk vagy legalább lelassítsuk az online játékfüggők számának a növekedését" - nyilatkozta Kou Xiaowei, a GAPP audiovizuális művekért és internetes anyagokért felelős szakembere.
Ezenkívül további lépések is várhatók, így például be fogják vezetni az életkorhoz kötött regisztrációs rendszert, amely megakadályozza majd, hogy fiatalkorúak véres vagy brutális számítógépes és videójátékokkal játszhassanak. A függőknek pedig ott van az elektrosokkos kezelés...
A Golem.de szerint az előírást betartó és betartató rendszert a kínai Sajtó és Publikációs Adminisztrációs Főhivatal (GAPP) fejlesztette ki és képes arra, hogy a renitensek kedvét elvegye a további játéktól. A rendszer nem tesz drasztikus lépéseket: amennyiben 3 óra elteltével nem bontja a vonalat vagy nem dobja ki a játékost az adott online partiból, akkor más módon keseríti meg az életét: például az általa választott karakternek lassan vagy gyorsan elfogy az életereje, lelassul a mozgása, sebezhetővé válik, stb. Akit pedig még ez sem rettent vissza az online szórakozástól, az öt óra múlva már csak a játékok legkisebb szintjén tud majd játszani.
A GAPP rendszere gyakorlatilag kijátszhatatlan. A hivatal három részre osztotta be a játékidőt. A 3 órán át vagy annál kevesebb ideig tartó online játék még egészséges, a 3-tól 5 órán át tartó tevékenység már fárasztó, míg az, aki 5 óránál is több időt tölt el az online játékbarlangokban, már egészségkárosító tevékenységet végez. Eddig Kína hét legnagyobb internetes játékbarlang-hálózata jelezte, hogy kész alkalmazni az új rendszert. Közéjük tartozik a Shanda, a NetEase, a The9, az Optisp, a Kingsoft, a SINA és a Sohu.
A GAPP időlimitációs szoftverének a fejlesztése idén szeptemberben, tesztelése pedig már az idén októberben befejeződik. Az érintett játékok, amelyeknél bevetik az új csodafegyvert, a World of Warcraft és a Lineage 2. 2006 elejétől pedig már minden online játékbarlangban és minden internetes játéknál alkalmazni fogják az időlimitációt. "Ez a módszer hatásos lehet abban, hogy megállítsuk vagy legalább lelassítsuk az online játékfüggők számának a növekedését" - nyilatkozta Kou Xiaowei, a GAPP audiovizuális művekért és internetes anyagokért felelős szakembere.
Ezenkívül további lépések is várhatók, így például be fogják vezetni az életkorhoz kötött regisztrációs rendszert, amely megakadályozza majd, hogy fiatalkorúak véres vagy brutális számítógépes és videójátékokkal játszhassanak. A függőknek pedig ott van az elektrosokkos kezelés...