Rónai György
Hódítanak az online játékok
Ma már a játékosok csaknem 90%-ának van online játékra alkalmas gépe. Az internethez csatlakoztatható konzolok, és a PC-t használó játékosoknak azonban mindössze a 60%-a használja ki ezt a lehetőséget. Ráadásul közülük is a nagy többség inkább a PC-t részesíti előnyben, ha internetes játékra kerül sor.
Ezeken az adatokon kívül a játékosok jó 10%-a már csak és kizárólag mobil megoldásokkal játszik online, nem pedig az arra alkalmas konzolok (PS2, Xbox), vagy a PC segítségével.
"Az online játékok gyökerei egészen 1990-re mutatnak vissza, amikoris az internet a kereskedelmi forgalomban elérhetővé vált, tehát nem csoda, hogy a PC még mindig jelentős előnyt élvez az online játékok terén" - mondta el Richard Ow, az NPD ipari elemzője. "Másrészről azonban a mobil alapú játékipar - amely ugyancsak igen jelentős hatással van a piacra - 10%-os felhasználói bázist tudhat magáénak, ami igazán kiemelkedőnek mondható. Manapság, hogy a legtöbb mobil platform is képes lesz már online játszásra, ha az online játékosok szemszögéből nézzük lassan konkurenciát jelentenek majd a konzolok számára is."
A játékosok körében nagyjából 60-40%-os az eloszlás, itt az előbbi jelenti az online, utóbbi az offline játékosok arányát. A PlayStation 2 és az XBOX tulajdonosokra ennek pont a fordítottja igaz, ugyanis ha csak őket nézzük, nekik csak a 40%-uk használja online játékra a konzolját. Az elemzés szerint a mai 13 és 44 éves közötti játékos közönségben csak éppen-hogy vannak többségben a férfiak (53%). Ezt az arányt is a PC/Mac játékosok húzzák, de a PS2 és XBOX felhasználók körében már jóval nagyobb többségben vannak a férfiak, nem kevesebb, mint 88%-kal.
A három platformot együtt nézve az online játékkal hetente eltöltött idő átlagosan 6,1 óra. A válaszolókat arról is megkérdezték, hogy hetente körülbelül hány órát töltenek offline játékokkal, erre átlagosan mindössze 5 óráról tettek vallomást, tehát ez is jól mutatja, hogy ma már egyértelmű előnyt élveznek az online játékok.
Ezeken az adatokon kívül a játékosok jó 10%-a már csak és kizárólag mobil megoldásokkal játszik online, nem pedig az arra alkalmas konzolok (PS2, Xbox), vagy a PC segítségével.
"Az online játékok gyökerei egészen 1990-re mutatnak vissza, amikoris az internet a kereskedelmi forgalomban elérhetővé vált, tehát nem csoda, hogy a PC még mindig jelentős előnyt élvez az online játékok terén" - mondta el Richard Ow, az NPD ipari elemzője. "Másrészről azonban a mobil alapú játékipar - amely ugyancsak igen jelentős hatással van a piacra - 10%-os felhasználói bázist tudhat magáénak, ami igazán kiemelkedőnek mondható. Manapság, hogy a legtöbb mobil platform is képes lesz már online játszásra, ha az online játékosok szemszögéből nézzük lassan konkurenciát jelentenek majd a konzolok számára is."
A játékosok körében nagyjából 60-40%-os az eloszlás, itt az előbbi jelenti az online, utóbbi az offline játékosok arányát. A PlayStation 2 és az XBOX tulajdonosokra ennek pont a fordítottja igaz, ugyanis ha csak őket nézzük, nekik csak a 40%-uk használja online játékra a konzolját. Az elemzés szerint a mai 13 és 44 éves közötti játékos közönségben csak éppen-hogy vannak többségben a férfiak (53%). Ezt az arányt is a PC/Mac játékosok húzzák, de a PS2 és XBOX felhasználók körében már jóval nagyobb többségben vannak a férfiak, nem kevesebb, mint 88%-kal.
A három platformot együtt nézve az online játékkal hetente eltöltött idő átlagosan 6,1 óra. A válaszolókat arról is megkérdezték, hogy hetente körülbelül hány órát töltenek offline játékokkal, erre átlagosan mindössze 5 óráról tettek vallomást, tehát ez is jól mutatja, hogy ma már egyértelmű előnyt élveznek az online játékok.