Alex
Már szervezik a 2005-ös WCG-t
World Cyber Games rendezőbizottsága véglegesítette és egyúttal be is jelentette annak a nyolc játéknak a nevét, amelyekben a versenyzők indulhatnak a novemberben Szingapúrban megrendezendő világverseny döntőjén.
A nyolc játékból hat PC-, kettő konzol-játék. Bár a versenyen játszható játékok száma nem változott az elmúlt évhez képest, az Unreal Tournament és a Project Gotham Racing 2 helyére egy PC-s valósídejű stratégia, a Warhammer 40,000: Dawn of War (Warhammer 40K), illetve egy konzolos akciójáték, a Dead or Alive Ultimate került. Az utóbbi az első akciójáték a WCG történetében.
PC: StarCraft: Brood War - RTS, WarcraftⅢ: Frozen Throne - RTS, Warhammer 40,000: Dawn of War - RTS, Counter Strike: Source - FPS, FIFA 2005 - sport, Need for Speed: Underground 2 - sport
Konzol: Halo 2 (Xbox) - FPS, Dead or Alive Ultimate (Xbox) - akció
A Warhammer 40K-t tavaly szeptemberben mutatták be az Egyesült Államokban. A játék idén először szerepel a WCG játékainak listáján és az új generációs RTS játékok típusához tartozik. A játékot a hozzáértők a Starcraft utódának tartják, tavaly a a Game Spy az általa legjobbnak tartott 20 játék közé választotta. A Dead or Alive Ultimate, a Dead or Alive sorozat legújabb része idén a konzol-játékok között kap szerepet a bajnokságban. Októberi bevezetése óta a játék az Xboxnak elnyerte a killer triple-A besorolást, és megjelenése óta világszerte nagy népszerűségnek örvend.
A WCG rendezőbizottsága az akciójáték bevezetésétől azt várja, hogy a rendezvényen részt vevő játékok száma tovább növekszik. Korábban kizárólag RTS, FPS és sport típusú játékok szerepeltek az eseményen. A játéktípusok repertoárjának bővítése a szervezők szerint intenzívebb szórakozást ígér a nézők számára is.
A WCG hivatalos játékainak kiválasztása előtt a rendezőbizottság számos országban online kutatásokat folytatott a játékosok és közösségeik körében, továbbá szakértők véleményét is kikérte, hogy a végleges döntésnél a játékosok igényeit és a világ játékpiacának trendjeit is szem előtt tarthassa. A felmérésekből kiderült, hogy komoly igény van a korábbi, főként FPS-típusú játékokból álló paletta gazdagítására, és a már említett, új típusok felvételére. Kiemelt figyelmet kapott az újságírók technikai ellátásának javítása, valamint a sportesemény-jelleg biztosítása is.
A WCG 2005 hivatalos játékainak bejelentését követően a rendezőbizottság minden egyes játék esetében tájékoztatni fogja az esemény helyi szervezőit a szabályokról és a játék menetéről, a nemzeti selejtezők zökkenőmentes lebonyolítása érdekében. A bejelentés egyben üzenet a rendzvényen résztvevő országok számára, hogy kezdjék meg az országos bajnokságok szervezését, amelyek alapján eldől, hogy az egyes országokat ki képviseli majd a novemberi világversenyen. A legkorábban márciusban induló online és offline országos selejtezők közel 1,25 millió játékost érintenek világszerte.
A World Cyber Games 2004 San Francisco-i döntője volt az első a játék történetében, amelyet külföldön rendeztek. Ennek sikerére alapozva jutottak a szervezők arra az elhatározásra, hogy a 2005 novemberében megrendezendő öt napos döntőre Szingapúrban kerüljön sor, a Szingapúri Gazdasági Fejlesztési Tanács (Singaporean Economic Development Board) aktív közreműködésével. Az ICM, a World Cyber Games központi szervezője még nagyobb hangsúlyt fektet a világ legnagyobb e-sport-fesztiváljának idei döntőjére, amely egy igazi ázsiai informatikai nagyhatalom területén kerül megrendezésre. A verseny döntőjében 70 részt vevő ország 800 játékosa méri össze tudását.
A nyolc játékból hat PC-, kettő konzol-játék. Bár a versenyen játszható játékok száma nem változott az elmúlt évhez képest, az Unreal Tournament és a Project Gotham Racing 2 helyére egy PC-s valósídejű stratégia, a Warhammer 40,000: Dawn of War (Warhammer 40K), illetve egy konzolos akciójáték, a Dead or Alive Ultimate került. Az utóbbi az első akciójáték a WCG történetében.
A Warhammer 40K-t tavaly szeptemberben mutatták be az Egyesült Államokban. A játék idén először szerepel a WCG játékainak listáján és az új generációs RTS játékok típusához tartozik. A játékot a hozzáértők a Starcraft utódának tartják, tavaly a a Game Spy az általa legjobbnak tartott 20 játék közé választotta. A Dead or Alive Ultimate, a Dead or Alive sorozat legújabb része idén a konzol-játékok között kap szerepet a bajnokságban. Októberi bevezetése óta a játék az Xboxnak elnyerte a killer triple-A besorolást, és megjelenése óta világszerte nagy népszerűségnek örvend.
A WCG rendezőbizottsága az akciójáték bevezetésétől azt várja, hogy a rendezvényen részt vevő játékok száma tovább növekszik. Korábban kizárólag RTS, FPS és sport típusú játékok szerepeltek az eseményen. A játéktípusok repertoárjának bővítése a szervezők szerint intenzívebb szórakozást ígér a nézők számára is.
A WCG hivatalos játékainak kiválasztása előtt a rendezőbizottság számos országban online kutatásokat folytatott a játékosok és közösségeik körében, továbbá szakértők véleményét is kikérte, hogy a végleges döntésnél a játékosok igényeit és a világ játékpiacának trendjeit is szem előtt tarthassa. A felmérésekből kiderült, hogy komoly igény van a korábbi, főként FPS-típusú játékokból álló paletta gazdagítására, és a már említett, új típusok felvételére. Kiemelt figyelmet kapott az újságírók technikai ellátásának javítása, valamint a sportesemény-jelleg biztosítása is.
A WCG 2005 hivatalos játékainak bejelentését követően a rendezőbizottság minden egyes játék esetében tájékoztatni fogja az esemény helyi szervezőit a szabályokról és a játék menetéről, a nemzeti selejtezők zökkenőmentes lebonyolítása érdekében. A bejelentés egyben üzenet a rendzvényen résztvevő országok számára, hogy kezdjék meg az országos bajnokságok szervezését, amelyek alapján eldől, hogy az egyes országokat ki képviseli majd a novemberi világversenyen. A legkorábban márciusban induló online és offline országos selejtezők közel 1,25 millió játékost érintenek világszerte.
A World Cyber Games 2004 San Francisco-i döntője volt az első a játék történetében, amelyet külföldön rendeztek. Ennek sikerére alapozva jutottak a szervezők arra az elhatározásra, hogy a 2005 novemberében megrendezendő öt napos döntőre Szingapúrban kerüljön sor, a Szingapúri Gazdasági Fejlesztési Tanács (Singaporean Economic Development Board) aktív közreműködésével. Az ICM, a World Cyber Games központi szervezője még nagyobb hangsúlyt fektet a világ legnagyobb e-sport-fesztiváljának idei döntőjére, amely egy igazi ázsiai informatikai nagyhatalom területén kerül megrendezésre. A verseny döntőjében 70 részt vevő ország 800 játékosa méri össze tudását.