Berta Sándor
Ma kezdődik a számítógépes játék-olimpia
A jeles eseményre a világ 63 országából összesen több, mint 700 résztvevő érkezik, akik nyolc számban, illetve játékban mérik majd össze tudásukat a mintegy 400 ezer dollárnyi pénz- és tárgyjutalmak elnyerésének reményében.
A számítógépes játékosok San Fransiscóban gyűlnek össze, hogy eldöntsék, kik a kibervilág igazi bajnokai. A világ legnagyobb elektronikus sporteseményét, a World Cyber Gamest (WCG) immár negyedik alkalommal rendezik meg, és most elsőként Dél-Koreán kívül. A nyolc kategóriában lesz PC-s game, mint a Counter Strike, a Starcarft, a Need for Speed és a FIFA, valamint konzolos játék is, mint a Halo és a Project Gothham Racing.
A csoportokba sorolás sorshúzással történt
A legtöbb játékos 12-13 évesen kezdi, klánokat alapítanak és 18-20 éves korukra érik el a karrierjük csúcspontját. Persze a tehetség mellett szükség van kitartásra, fegyelemre és sok-sok időre is, ahhoz, hogy valakiből igazán jó játékos válhasson. Egy profi naponta 1-4 órát áldoz az idejéből arra, hogy fejlessze magát és gyakoroljon, de ehhez még hozzájön az általában heti két-négy online- és LAN-parti is. Egy profi klán tagjaként általában a szponzorok fedezik az utazási költségeket vagy a számítógép egyes alkatrészeinek beszerzéseit, ám a pénzdíjas versenyek Európában még nem olyan gyakoriak, mint Ázsiában vagy az Egyesült Államokban. Ázsiában például az elektronikus sportolók ünnepelt sztárok, akiknek az autogramjának a megszerzése nagy tett és ami a gyűjtők körében tetemes összegeket ér. Ráadásul számos versenyt közvetítenek a hagyományos vagy az online tévék.
A játékosok csak a billentyűzeteiket és az egereiket hozzák magukkal, mivel a verseny számítógépeit a Samsung biztosítja, így garantálva, hogy mindenki azonos feltételek és körülmények mellett vehessen részt a küzdelmekben. Általánosságban elmondható, hogy az európaiak főleg a 3D-s akciójátékokban, az ázsiaiak a stratégiákban, míg az amerikaiak főleg a konzolos játékokban jók. A magyarországi selejtezőt augusztus végén tartották, így van kiért izgulnunk nekünk is.
A számítógépes játékosok San Fransiscóban gyűlnek össze, hogy eldöntsék, kik a kibervilág igazi bajnokai. A világ legnagyobb elektronikus sporteseményét, a World Cyber Gamest (WCG) immár negyedik alkalommal rendezik meg, és most elsőként Dél-Koreán kívül. A nyolc kategóriában lesz PC-s game, mint a Counter Strike, a Starcarft, a Need for Speed és a FIFA, valamint konzolos játék is, mint a Halo és a Project Gothham Racing.
A csoportokba sorolás sorshúzással történt
A legtöbb játékos 12-13 évesen kezdi, klánokat alapítanak és 18-20 éves korukra érik el a karrierjük csúcspontját. Persze a tehetség mellett szükség van kitartásra, fegyelemre és sok-sok időre is, ahhoz, hogy valakiből igazán jó játékos válhasson. Egy profi naponta 1-4 órát áldoz az idejéből arra, hogy fejlessze magát és gyakoroljon, de ehhez még hozzájön az általában heti két-négy online- és LAN-parti is. Egy profi klán tagjaként általában a szponzorok fedezik az utazási költségeket vagy a számítógép egyes alkatrészeinek beszerzéseit, ám a pénzdíjas versenyek Európában még nem olyan gyakoriak, mint Ázsiában vagy az Egyesült Államokban. Ázsiában például az elektronikus sportolók ünnepelt sztárok, akiknek az autogramjának a megszerzése nagy tett és ami a gyűjtők körében tetemes összegeket ér. Ráadásul számos versenyt közvetítenek a hagyományos vagy az online tévék.
A játékosok csak a billentyűzeteiket és az egereiket hozzák magukkal, mivel a verseny számítógépeit a Samsung biztosítja, így garantálva, hogy mindenki azonos feltételek és körülmények mellett vehessen részt a küzdelmekben. Általánosságban elmondható, hogy az európaiak főleg a 3D-s akciójátékokban, az ázsiaiak a stratégiákban, míg az amerikaiak főleg a konzolos játékokban jók. A magyarországi selejtezőt augusztus végén tartották, így van kiért izgulnunk nekünk is.