Berta Sándor
Még népszerűbbé válhat az e-sport
A nagy tornák már most is több millió nézőt vonzanak és sokmillió dollárt osztanak szét a nyertesek között.
Phil Spencer, a Microsoft Xbox-részlegének vezetője szerint mindez csupán a kezdet, a jövőben ugyanis az e-sport eljuthat arra a szintre, mint ahol ma a labdarúgás és a többi hagyományos tömegsport van. A menedzser hozzátette: elegendő csak megnézni, hogy hányan játszanak valamilyen számítógépjátékkal világszerte, továbbá hány különböző platform van és mennyi pénz van a közvetítésekben.
Budapesten is van már esport bár, a Barcraft, ahol a tévéken nem focimeccsek, hanem játék-közvetítések mennek
Spencer szerint az e-sport gyorsan növekvő népszerűsége arra vezethető vissza, hogy mindenki számára könnyen hozzáférhető. Mindenki tud játszani és úgy gondolja, hogy az e-sport számára nincsenek határok. A NewZoo és a Deloitte piackutatásainak adatai alapján tavaly 325-400 millió dollár bevétel folyt be az e-sport rendezvényekből. Idén a globális piacon ez az összeg már 460-500 millió dollár lehet.
Kínában és Dél-Koreában az e-sport már hivatalosan is sportnak számít. Ted Owen, a Global Gaming League megálmodója már 2006-ban azt tervezte, hogy olimpiára vinné az e-sportokat, később Brandon Beck, a Riotgames vezetője is felvetette az ötletet.
Phil Spencer, a Microsoft Xbox-részlegének vezetője szerint mindez csupán a kezdet, a jövőben ugyanis az e-sport eljuthat arra a szintre, mint ahol ma a labdarúgás és a többi hagyományos tömegsport van. A menedzser hozzátette: elegendő csak megnézni, hogy hányan játszanak valamilyen számítógépjátékkal világszerte, továbbá hány különböző platform van és mennyi pénz van a közvetítésekben.
Budapesten is van már esport bár, a Barcraft, ahol a tévéken nem focimeccsek, hanem játék-közvetítések mennek
Spencer szerint az e-sport gyorsan növekvő népszerűsége arra vezethető vissza, hogy mindenki számára könnyen hozzáférhető. Mindenki tud játszani és úgy gondolja, hogy az e-sport számára nincsenek határok. A NewZoo és a Deloitte piackutatásainak adatai alapján tavaly 325-400 millió dollár bevétel folyt be az e-sport rendezvényekből. Idén a globális piacon ez az összeg már 460-500 millió dollár lehet.
Kínában és Dél-Koreában az e-sport már hivatalosan is sportnak számít. Ted Owen, a Global Gaming League megálmodója már 2006-ban azt tervezte, hogy olimpiára vinné az e-sportokat, később Brandon Beck, a Riotgames vezetője is felvetette az ötletet.