Ötvös Tibor
SBK X - Talmácsi nyomvonalán
A gyorsasági motorsport szerelmesei bizonyára ismerik a PC-n is rendszeresen megjelenő SBK sorozatot, amely a Moto GP-széria méltó vetélytársa is egyben.
Az évenként visszatérő sportjáték természetesen idén is berobog a monitorokra, és mivel az SBK sorozat is az aktuális évad évszámát kapta meg, így a '08 és '09 után most elméletileg a '10 következne. Ám a fejlesztők helyette a stílusosabb X címkét rakták a cím után. Michele Caletti, a játék direktora szerint "azért kapta az SBK X nevet, mert ezzel is jelezni akartuk, mennyire hatalmas és erős is a játék."
A játék új grafikai motorral, új játékmódokkal, illetve megújított hanghatásokkal és vizuális megoldásokkal próbálja meg lenyomni a Moto GP-sorozatot a képzeletbeli trónról. Caletti szerint játékuk a részletekben is többet nyújt majd, mint a vetélytárs. Itt kiemelte a garázs fontosságát és szerepét. Itt beszédbe elegyedhetünk mérnökünkkel, és tanácsokat kaphatunk tőle, hogyan tudnánk javítani aktuális teljesítményünkön.
A játék elején lehetőségünk van választani az előre megadott karakterek közül, de természetesen saját képmásunkat is megalkothatjuk a karrier módban. Sajnos a részletességgel itt már vannak gondok, hiszen az arcunkat például kiválaszthatjuk, hogy milyet szeretnénk, ám azon belül (szemöldök, orr, száj stb.) már nem alakíthatunk át semmit. Azonban teljes beleszólást kapunk üzleti ügyeink menedzselésébe, hiszen saját irodánk lesz, benne egy csinos asszisztenssel, így magunk dönthetünk a marketing-, interjú-, és esetleges csapatválasztási ügyeinkről.
Az SBK X mind a szimulátor-, mind pedig az árkádélményeket kedvelőknek szól majd, hiszen választhatunk, milyen stílusban akarunk játszani. És a kettő között nem csak a motor kezelhetősége különbözik majd. Árkád módban különböző küldetéseket is kaphatunk. Ilyen lehet például, hogy egy elnyűtt motor van a gépünkben, és feladatunk az aktuális pozíciónk megtartása.
Az árkád mód sokkal könnyebben kezelhetővé teszi gépünket, hiszen a fejlesztők elmondása szerint itt nem nagyon kell foglalkoznunk a motor súlyelosztásával, sebességével és a váltás nehézségeivel. Ráadásul hibáinkat tekintve is jóval elnézőbb a játék, így kevesebb kicsúszást produkálhatunk majd, mint a szimulációs módban.
A fejlesztő Milestone figyelembe vette a rajongók visszajelzéseit is, és így sokkal inkább felhasználóbarát lesz az SBK X kezelőfelülete is. Ráadásul az olyan nem befolyásolható tényezők, mint az időjárás is kisebb befolyással bírnak majd a vezetésünkre. Bevezetik az úgynevezett segédcsíkokat is, melyek pontosan megmutatják, hogy mikor és hol kell fékezni, ha be akarjuk venni a kanyart. Mindenesetre az árkád mód bevezetése nagyon jó ötletnek tűnik, hiszen így új célközönséget tudnak majd megszólítani.
Az SBK X nagyon bíztatónak tűnik, és szerencsére május 21-én nemcsak konzolokra, hanem PC-re is megjelenik.
Az évenként visszatérő sportjáték természetesen idén is berobog a monitorokra, és mivel az SBK sorozat is az aktuális évad évszámát kapta meg, így a '08 és '09 után most elméletileg a '10 következne. Ám a fejlesztők helyette a stílusosabb X címkét rakták a cím után. Michele Caletti, a játék direktora szerint "azért kapta az SBK X nevet, mert ezzel is jelezni akartuk, mennyire hatalmas és erős is a játék."
A játék új grafikai motorral, új játékmódokkal, illetve megújított hanghatásokkal és vizuális megoldásokkal próbálja meg lenyomni a Moto GP-sorozatot a képzeletbeli trónról. Caletti szerint játékuk a részletekben is többet nyújt majd, mint a vetélytárs. Itt kiemelte a garázs fontosságát és szerepét. Itt beszédbe elegyedhetünk mérnökünkkel, és tanácsokat kaphatunk tőle, hogyan tudnánk javítani aktuális teljesítményünkön.
A játék elején lehetőségünk van választani az előre megadott karakterek közül, de természetesen saját képmásunkat is megalkothatjuk a karrier módban. Sajnos a részletességgel itt már vannak gondok, hiszen az arcunkat például kiválaszthatjuk, hogy milyet szeretnénk, ám azon belül (szemöldök, orr, száj stb.) már nem alakíthatunk át semmit. Azonban teljes beleszólást kapunk üzleti ügyeink menedzselésébe, hiszen saját irodánk lesz, benne egy csinos asszisztenssel, így magunk dönthetünk a marketing-, interjú-, és esetleges csapatválasztási ügyeinkről.
Az SBK X mind a szimulátor-, mind pedig az árkádélményeket kedvelőknek szól majd, hiszen választhatunk, milyen stílusban akarunk játszani. És a kettő között nem csak a motor kezelhetősége különbözik majd. Árkád módban különböző küldetéseket is kaphatunk. Ilyen lehet például, hogy egy elnyűtt motor van a gépünkben, és feladatunk az aktuális pozíciónk megtartása.
Az árkád mód sokkal könnyebben kezelhetővé teszi gépünket, hiszen a fejlesztők elmondása szerint itt nem nagyon kell foglalkoznunk a motor súlyelosztásával, sebességével és a váltás nehézségeivel. Ráadásul hibáinkat tekintve is jóval elnézőbb a játék, így kevesebb kicsúszást produkálhatunk majd, mint a szimulációs módban.
A fejlesztő Milestone figyelembe vette a rajongók visszajelzéseit is, és így sokkal inkább felhasználóbarát lesz az SBK X kezelőfelülete is. Ráadásul az olyan nem befolyásolható tényezők, mint az időjárás is kisebb befolyással bírnak majd a vezetésünkre. Bevezetik az úgynevezett segédcsíkokat is, melyek pontosan megmutatják, hogy mikor és hol kell fékezni, ha be akarjuk venni a kanyart. Mindenesetre az árkád mód bevezetése nagyon jó ötletnek tűnik, hiszen így új célközönséget tudnak majd megszólítani.
Az SBK X nagyon bíztatónak tűnik, és szerencsére május 21-én nemcsak konzolokra, hanem PC-re is megjelenik.