SG.hu

Sokkal több fejlesztő dolgozik PC-s játékokon, mint valaha

Öt játékfejlesztőből négy dolgozik jelenleg PC-s projekten, ami jelentős növekedés az egy évvel ezelőtti 66 százalékhoz képest. Ez derül ki az Informa legfrissebb State of the Game Industry felméréséből, amely az Omdiával együttműködve több mint 3000 játékipari szakembert kérdezett meg munkájáról a márciusi Game Developers Conference előtt.

Az idei felmérésben a PC-s projekteken dolgozó fejlesztők 80 százaléka messze a legmagasabb érték minden platform esetében legalább 2018 óta, amikor a megkérdezett fejlesztők 60 százaléka dolgozott PC-s játékon. Az azóta eltelt években a PC-n dolgozó játékfejlesztők aránya 56 és 66 százalék között mozgott az idei váratlan ugrás előtt. A PC mint platform iránt érdeklődő játékfejlesztők száma is jelentősen nőtt, a tavalyi 62 százalékról idén 74 százalékra.


A PC már régóta a legnépszerűbb platform a fejlesztők körében, amelyen a játékipar helyzetéről szóló éves felmérés szerint a fejlesztők dolgoznak, és könnyedén megelőzi a konzolokat és a mobil platformokat, amelyeken általában a válaszadó fejlesztők 12-36 százaléka dolgozik aktívan, évtől függően. Jelentésében az Informa ezt a növekedést a fejlesztők körében „a PC-fejlesztés iránti szenvedély robbanásaként” jegyzi meg, és megemlíti, hogy bár „a PC következetesen a legtöbbek által választott platform volt, idén még inkább megnőtt a dominanciája”. A PC-s játékok növekvő népszerűsége a fejlesztők körében a Steamen megjelenő egyedi játékok számában is tükröződik, amely a SteamDB szerint 2024-ben rekordot döntött, 18 974 egyedi címet jelentett. Ez a rekordszám több mint 32 százalékkal nőtt 2023-hoz képest, ami 2022-hez képest alig 16 százalékos növekedést jelentett.


Noha nehéz egyetlen okot meghatározni a PC-s játékfejlesztés népszerűségének hirtelen megugrására, az Informa feltételezi, hogy ez „a Valve Steam Deck növekvő népszerűségével függ össze”. Bár a Valve hivatalosan csak a hordozható hardver "több milliós” eladásait ismerte el, Simon Carless, a GameDiscoverCo elemzője úgy becsülte, hogy 2023 októberére 3 és 4 millió Steam Deck egységet adtak el, ami jelentősen meghaladja a 2022 októberében 1 millió Deck-szállításról szóló beszámolók 2022 októberi adatait. Ez egy tekintélyes lökés a születőben lévő kézi PC-s játékpiac számára, de ez még mindig relatív csepp a tengerben a DFC Intelligence által becsült közel 2 milliárd (valamiféle) PC-s játékoshoz képest, vagy akár a Steam decemberben regisztrált 39 millió egyidejű játékosához képest (nem is beszélve a több mint 100 millió Switch konzolról). A Steam Deck (és utánzói) néhány millió darabos beáramlása nem valószínű, hogy ilyen hirtelen hatással lenne a PC-s játékfejlesztés világára.

Másrészt a Steam Deck az első igazi lehetőséget jelenti a legtöbb játékos számára, hogy PC-s játékokkal az asztali gépektől vagy a terjedelmes gamer laptopoktól távol játszhasson. A kilátás, hogy a kanapén, az ágyban vagy akár a repülőn is játszhatnak a játékokkal, több fejlesztőt vonzhat be egy olyan PC-s platformra, amely a magasabb szintű hardvereken (bocsánat, Nintendo Switch...) is képes a fejlett grafikai effektusok kezelésére.

Természetesen van rá esély, hogy az idei PC-játékos ugrás csak statisztikai anomália. Az Informa felmérése a Game Developers Conference több tízezer résztvevője közül önmaga által kiválasztott mintán alapul, ami önmagában is egy (viszonylag jól szituált) részhalmaza a világszerte több százezer hivatásos és hobbijáték-fejlesztőnek. Mindenesetre az idei felmérés egy újabb adatpontként szolgál, amely arra utal, hogy a PC-s játékok az iparág nagy és még mindig növekvő részét képezik, még akkor is, ha az okostelefonok és az olyan konzolok, mint a Switch, továbbra is széleskörű érdeklődést váltanak ki a játékosok körében. Érdemes ezt észben tartani, amikor például az Nvidia legújabb, drága ajánlatait szemléljük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • jozsi031 #4
    Sajnos nem érdekelnek.
  • Omega #3
    Gondoltam már rajta, hogy elkezd(hetnék) mobil játékokat fejleszteni, de ami a probléma vele, hogy túlkínálat van, kicsi az esélye, hogy akár csak 1 fillért is termel egy ilyen játék, így nem érdemes foglalkozni vele. Mostmár PC-n is hasonló a helyzet.
  • kvp #2
    Mobilon meg tobb rossz es meg tobb kiadott jatek fejleszto van. Inkabb arrol lehet szo, hogy a felmeresben resztvevok jelentos resze PC-s fejleszto, de nem jelenti azt, hogy a jatekfejlesztok tobbsege is az. Fuggetlen ipari forrasokbol konnyebben meg lehetne allapitani a valos aranyokat, de a jatekfejlesztoi teruleten nem jellemzoek a szakszervezetek es a fejlesztocegek se publikaljak az egyes project-ekre rakott alkalmazottaik szamat.
  • Armagedown #1
    A sok bloatware, optimalizálatlan játákot elnézve kijelenthető, hogy sajnos nem a legjobb programozók választják ezeket a helyeket.