Ötvös Tibor

Ant Simulator - piára és nőkre ment el a támogatás


Újabb Kickstarter-balhé van kialakulóban, miután kiderült, hogy az Ant Simulator-ra szánt pénzt a fejlesztők elverték piára és nőkre.

Az Ant Simulator megálmodója és egyik programozója, Eric Tereshinski kilépett az ETeeski csapatából, leállította az Ant Simulator fejlesztését és megvádolta korábbi kollégáit, hogy nagyvilági életet éltek a fejlesztésre szánt pénzből. "Most tudtam meg, hogy a korábbi üzlettársaim titokban lopták a cég pénzét" - áll a netre kikerült videóban. "Titokban a Kickstarteren összeszedett pénzt illetve a saját, az Ant Simulator fejlesztésére szánt keretemet elitták a különböző bárokban és még nőkre is telt belőle. Ez a legfontosabb oka annak, hogy kilépek a csapatból, hiszen már nem tudom elképzelni a karrieremet ezekkel az emberekkel."

Bár a legtöbb oldalon Kickstarter-pénz lenyúlásának címkézik a történteket, az igazság az, hogy mindössze 4 ezer dollárt szedett össze az ETeeski az adományozós oldalon - igaz, a hivatalos honlapon bőven lehetett további adományokat juttatni a csapatnak. Mindenesetre Tereshinski egy későbbi időpontban meg fogja majd határozni a pontos, a támogatóktól befolyt összeget, mely lefolyt a kollégái torkán és vissza is fizeti az átvert adakozók számára azt.


"Nagyon dühös vagyok amiért elvesztettem ezt a sok pénzt. A kukában landolt majdnem egy évnyi munka is. És elvesztettem a játékot, melyet imádtam és nagyon vártam, hogy majd megjelenjen Steam-en és PS4-en. Ezt szántam az első nagy lépésemnek a játékvilágban és a karrieremben is. De most teljesen az elejétől kell kezdeni." Ez még csak az egyik oldala a történetnek, hiszen a társak perrel fenyegetik Tereshinski-t, amiért kilépett a cégtől és nem készül el a program.

Érdekes, de a különböző, italozásról és csajokról szóló részleteket nem kommentálták, pusztán az Ant Simulator törlését nehezményezik. Pedig a játék igazán impozánsnak tűnt, hiszen a Sim Ant óta nem volt érdemleges alkotás a témában. Az Ant Simulator egy hangya kalandjait nyújtotta volna és természetesen az életben maradás biztosítása volt a célunk. Érdekesnek tűnt, kár érte.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Piszkos Fred #13
    Ne is mondd... :) szerintem a játékipar egyik legbrutálisabb lehúzása.
  • MarkBlade #12
    DAYZ.. csak ennyit mondok..
  • Sir Cryalot #11
    -olyan mintha lenne szégyenérzete de igazából RENGETEG embernek nincsen, amikor előadja hogy mintha lenne az még külön érdekes (gyakorlás teszi a szociopatát).
  • jkedzs #10
    tuti, hogy a gyerek hazudik.
    de a kiksztarteresek megérdemlik.
    így megy ez, ha nincs pontos visszaellenőrzés, hogy mire költik a pénzt.
    nem az első eset, hogy beígérnek valamit aztán "véletlenül" mégsem jön össze, közbe jön valami... :DD
  • Palinko #9
    azért tegyük hozzá hogy nem 4 millió dollárt ittak el, csak 4 ezret, igazából lehet, hogy egy hétvége alatt megoldották. másik, meg hogy ez a 4 ezer még a 2 ember full munkaidős bérére sem lett volna elég, szóval lehet előtte ingyen dolgoztak vagy a fene tudja elég zavaros.
  • Archenemy #8
    Én mindig elég szkeptikus vagyok az ilyen "én nem tehetek róla, a társaim elitták a pénzt, és én ebből egészen addig SEMMIT nem vettem észre, amíg el nem fogyott, mert én - velük szemben - annyira keményen dolgoztam!" sztorikkal.
  • animastudio500 #7
    Ezt sokan komolytalan projektnek vették, de ez valamilyen szinten a SimAnt játéknak egyfajta szellemi folytatása lett volna, csak ugye még nem tisztázódott a dolog rendesen, csak egy videóbeszélés volt amiben a fejlesztő elmondta, hogy mi történt. Itt mindegyik felet érint a dolog és érdekelnének a vélemények, valószínűleg az a két alak lesz a ludas, akiket megkért, hogy segítsék a játék munkáit és építették köré a céget.

    A probléma az első körben, hogy ez egy 4-5 fős cég és ebből két ember élből "vezető" beosztású volt és Eric volt az egyetlen egy programozó tudtommal és 2 máik ember meg bedolgozó volt. A kérdés itt ilyenkor az, hogy a francba ilyen balek valaki, hogy dolgozik a projektjén és nem védeti le magának, hogy biztosítsa a játék megjelenését, akármi is történik. A másik dolog, hogy miért kell egy 5 fős cégnek egy finanszírozási menedzser és egy valamilyen kommunikációs-marketinges pofa (az említett kettő, akiről szó volt), akik elkurvázták a pénzt. Azt nehéz elhinni, hogy nem érzékelhető, ha valami ilyen baj van, mert valamilyen jele csak van. A másik dolog meg, hogy mindenképp kell valamiféle levédés, meg hiába nagy haverok és "segítették" a játék fejlesztését, arra számolni kell, hogy sokan vannak akik gerinctelenek és a hátad mögött kilopják alólad a széket.

    Ez a két pofa normális esetben lopásért és sikkasztásért simán ülhetne, de mivel ügyesen levédték magukat, ezért nehéz őket elővenni ezért, viszont a közösséget rá lehet hangolni, hogy tőlük az életben ne fogadjanak el semmit és akkor koppannak.

    A srác helyett én a kódot fognám és várnék vele egy másik kampányig, ahol új gyűjtést tudna szervezni és összejönne annyi pénz, amivel ezt meg az új játékot be tudná fejezni és a pénzből meg beperelhetné ezeket, hogy a játék jogait adják vissza.
  • Zombee #6
    Azóta kijött már egy fantasy MMO, egy zombis és egy bankrablós DLC is, erősen kétlem, hogy pusztán italozással ezt el lehet érni. :)
  • aru #5
    Egy hangyaszimulátorhoz kell is a pia rendesen! :D Vajon a kecskeszimulátor készítői mennyit piálhattak közben?
    Utoljára szerkesztette: aru, 2016.02.04. 00:24:36
  • VolJin #4
    Egy szoftverfejlesztésnek egyik fontos kiadási tétele a bérköltség. Ezek a srácok egyszerűen elitták a fizetésüket. Mi itt a probléma?