Ötvös Tibor
Bemutatkozott a Godus, Molyneux új játéka
Peter Molyneux fénykorában számos klasszikus címet alkotott. A Bullfrog élén olyan projektekért felelt, mint a Dungeon Keeper, a Theme Hospital vagy a Magic Carpet. Ám élete fő művének a legtöbben a Populous sorozatot tekintik.
Épp ezért örömteli a hír, hogy a Lionhead Studios-szal való "szakítás" után végre leáll a Fable sorozat készítésével és inkább visszatér az isten-szimulátorok világába. A 22 Cans élén, a jelenleg is zajló PAX konferenciája előtt pár szerencsés újságírónak bemutatta az alkotást, mely a Godus címet viseli és egy Populous-Civilization egyvelegnek tűnik a végeredmény.
A játék elején Istenként kapunk egy egybefüggő területet, melyhez csatlakozik pár kisebb földdarab is. És természetesen itt már él pár előember is. Ahhoz, hogy a népességet elkezdjük növelni, át kell alakítani a környezetet. Ezt a megszokott módon, a természet átrendezésével tehetjük meg.
Itt teljesen szabad kezet kapunk: hegyeket emelhetünk, völgyeket alkothatunk, patakokat és folyókat hozhatunk létre és a fákat-bokrokat is áthelyezhetjük. Azonban figyelni kell. Az ilyen jellegű változtatások hatással vannak a világunkra és a természeti erőkre is. Az árapály megváltoztatása például hatással lesz a szélre és az időjárásra is.
Amint a népesség eléri a 750 főt, átlépünk a Bronz-korba. És itt lép be a Civilization fejlődési vonala. Ahogy a Firaxis alkotásában, úgy itt is egymást követik a korok, a teljesen primitív kőkorszaktól kezdve a modern időszakon át egészen az űrutazásig. Azonban minden egyes korszaknál más és más követelményeket ír elő nekünk a játék.
A Bronz-korba a népesség növelésével lépünk át, ám onnan csak akkor mehetünk tovább, ha a követőink modernebb eszközöket hoznak létre. Minden egyes váltáskor kapunk egy Isteni Kártyát, mely új képességet, erőt, hatalmat (a megfelelőt kéretik aláhúzni) ad. Egyesekkel csak a környezeten tudunk változtatni, míg másokkal igazi katasztrófákat hozhatunk létre (földrengések, meteorzápor). Ám ott az Isten Ujja lehetőség, mellyel a hasznavehetetlen embereket iktathatjuk ki.
Ezeket a kártyákat a pályákon elszórva is megtalálhatjuk, de multis küzdelmekben is kiérdemelhetünk egyet-kettőt. A multi egyébként visszatér teljesen a megszokott vonalra, azaz építkezünk, embereket fegyverzünk és indulhat a csata. Ám a legfontosabb "alapanyagunk" a hit. Ezt a követőink számának növelése után kapjuk és ennek segítségével alakíthatjuk át a környezetet és segíthetünk katonáinknak a harcban.
A Godus szeptember 13-án lesz elérhető a Steam oldalán. Aki kedveli az isten-szimulátorokat, annak érdemes lesz beszerezni a programot.
Épp ezért örömteli a hír, hogy a Lionhead Studios-szal való "szakítás" után végre leáll a Fable sorozat készítésével és inkább visszatér az isten-szimulátorok világába. A 22 Cans élén, a jelenleg is zajló PAX konferenciája előtt pár szerencsés újságírónak bemutatta az alkotást, mely a Godus címet viseli és egy Populous-Civilization egyvelegnek tűnik a végeredmény.
A játék elején Istenként kapunk egy egybefüggő területet, melyhez csatlakozik pár kisebb földdarab is. És természetesen itt már él pár előember is. Ahhoz, hogy a népességet elkezdjük növelni, át kell alakítani a környezetet. Ezt a megszokott módon, a természet átrendezésével tehetjük meg.
Itt teljesen szabad kezet kapunk: hegyeket emelhetünk, völgyeket alkothatunk, patakokat és folyókat hozhatunk létre és a fákat-bokrokat is áthelyezhetjük. Azonban figyelni kell. Az ilyen jellegű változtatások hatással vannak a világunkra és a természeti erőkre is. Az árapály megváltoztatása például hatással lesz a szélre és az időjárásra is.
Amint a népesség eléri a 750 főt, átlépünk a Bronz-korba. És itt lép be a Civilization fejlődési vonala. Ahogy a Firaxis alkotásában, úgy itt is egymást követik a korok, a teljesen primitív kőkorszaktól kezdve a modern időszakon át egészen az űrutazásig. Azonban minden egyes korszaknál más és más követelményeket ír elő nekünk a játék.
A Bronz-korba a népesség növelésével lépünk át, ám onnan csak akkor mehetünk tovább, ha a követőink modernebb eszközöket hoznak létre. Minden egyes váltáskor kapunk egy Isteni Kártyát, mely új képességet, erőt, hatalmat (a megfelelőt kéretik aláhúzni) ad. Egyesekkel csak a környezeten tudunk változtatni, míg másokkal igazi katasztrófákat hozhatunk létre (földrengések, meteorzápor). Ám ott az Isten Ujja lehetőség, mellyel a hasznavehetetlen embereket iktathatjuk ki.
Ezeket a kártyákat a pályákon elszórva is megtalálhatjuk, de multis küzdelmekben is kiérdemelhetünk egyet-kettőt. A multi egyébként visszatér teljesen a megszokott vonalra, azaz építkezünk, embereket fegyverzünk és indulhat a csata. Ám a legfontosabb "alapanyagunk" a hit. Ezt a követőink számának növelése után kapjuk és ennek segítségével alakíthatjuk át a környezetet és segíthetünk katonáinknak a harcban.
A Godus szeptember 13-án lesz elérhető a Steam oldalán. Aki kedveli az isten-szimulátorokat, annak érdemes lesz beszerezni a programot.