Ötvös Tibor
Far Cry Primal - nem könnyű egy ősember élete
A Far Cry Primal merész vállalkozás, hiszen egy olyan irányba viszik el a sorozatot, mely nem biztos, hogy minden rajongónak tetszeni fog.
Elég nagy meglepetést okozott a Ubisoft, mikor leleplezte a Far Cry sorozat legújabb részét, melyben a tűz felfedezésének korába repülhetünk vissza. A 12 ezer évvel korábbi időben nem volt olyan egyszerű az élet, mint mondjuk a Himalája hegycsúcsán. A széria rajongóinak ezúttal egy teljesen új kihívással kell szembe nézniük, hiszen a főhős, Takkar nem rendelkezik komoly fegyverarzenállal, nem találhat menet közben különböző gránátokat... csak a saját maga által elkészített eszközök lesznek segítségére és az állatok.
Takkar ugyanis egyedi képességével amolyan korai Vadak ura lesz. Hősünk képes megszelídíteni majdnem minden állatot és ettől kezdve az vele tart az utazása során. Pontosabban egyszerre csak egy jöhet, így mindig érdemes lesz meggondolni, hogy éppen egy farkasra, medvére vagy sasra lesz szükségünk. A harcokban ráadásul hátra is húzódhatunk. Szimplán küldjük rá medvénket a ránk támadó farkasokra és amíg társunk bírja szusszal, küzdeni fog.
Azonban természetesen az erőviszonyokkal érdemes tisztában lenni. Így például ha egy farkast uszítunk egy kardfogú tigrisre akkor maximum időt nyerhetünk hogy felkészüljünk a csatára, mert az ilyen felállásban elkerülhetetlen lesz. Mivel nem találunk minden sarokban egy hű állatot, így érdemes megbecsülni azt aki velünk tart és ezért taktikáznunk is kell. Ha egy csapat ember tart felénk, akkor jobb ha megvárjuk míg egy-egy leválik a csoportról és szépen egyesével kapjuk el őket.
Fontos még tudni, hogy ebben a világban bizony nem nagyon lesznek segítőink. Ha látunk a távolban egy tábortüzet, érdemes készülni a harcra, hiszen ha megszereztünk egy ilyen helyet, akkor attól kezdve az lesz a táborunk és innen indul újra a program, ha esetleg történik velünk valami. Itt tudunk pihenni is és regenerálódni, illetve rendezni sorainkat és állatunkét is. Bármekkora időugrást is követett el a Far Cry, a Primal világában is vannak alapvető tények. Ilyen például a fejlövés hatásossága. Egyetlen jól irányzott dárda vagy nyílvessző a fejbe és máris nyert ügyünk van. Szintén fontos lesz a napszakok váltakozása, melyek a csatákat is meghatározhatják, hiszen sötétben mindig nagyobb eséllyel indulunk harcba.
A Far Cry Primal kimondottan izgalmas kis alkotásnak tűnik és meglepő módon a Ubisoft viszonylag sokáig tudta titokban tartani a létezését illetve a tényt, hogy mekkora váltásra készülnek (úgy tűnik, hogy most a francia csapat a Titkok őre, hiszen az Assassin's Creed Syndicate világháborús részét sem kotyogták ki). A megjelenésig már nincs sok hátra, hiszen február 9-én érkezik a játék és már várjuk, hogy kipróbálhassuk.
Elég nagy meglepetést okozott a Ubisoft, mikor leleplezte a Far Cry sorozat legújabb részét, melyben a tűz felfedezésének korába repülhetünk vissza. A 12 ezer évvel korábbi időben nem volt olyan egyszerű az élet, mint mondjuk a Himalája hegycsúcsán. A széria rajongóinak ezúttal egy teljesen új kihívással kell szembe nézniük, hiszen a főhős, Takkar nem rendelkezik komoly fegyverarzenállal, nem találhat menet közben különböző gránátokat... csak a saját maga által elkészített eszközök lesznek segítségére és az állatok.
Takkar ugyanis egyedi képességével amolyan korai Vadak ura lesz. Hősünk képes megszelídíteni majdnem minden állatot és ettől kezdve az vele tart az utazása során. Pontosabban egyszerre csak egy jöhet, így mindig érdemes lesz meggondolni, hogy éppen egy farkasra, medvére vagy sasra lesz szükségünk. A harcokban ráadásul hátra is húzódhatunk. Szimplán küldjük rá medvénket a ránk támadó farkasokra és amíg társunk bírja szusszal, küzdeni fog.
Azonban természetesen az erőviszonyokkal érdemes tisztában lenni. Így például ha egy farkast uszítunk egy kardfogú tigrisre akkor maximum időt nyerhetünk hogy felkészüljünk a csatára, mert az ilyen felállásban elkerülhetetlen lesz. Mivel nem találunk minden sarokban egy hű állatot, így érdemes megbecsülni azt aki velünk tart és ezért taktikáznunk is kell. Ha egy csapat ember tart felénk, akkor jobb ha megvárjuk míg egy-egy leválik a csoportról és szépen egyesével kapjuk el őket.
Fontos még tudni, hogy ebben a világban bizony nem nagyon lesznek segítőink. Ha látunk a távolban egy tábortüzet, érdemes készülni a harcra, hiszen ha megszereztünk egy ilyen helyet, akkor attól kezdve az lesz a táborunk és innen indul újra a program, ha esetleg történik velünk valami. Itt tudunk pihenni is és regenerálódni, illetve rendezni sorainkat és állatunkét is. Bármekkora időugrást is követett el a Far Cry, a Primal világában is vannak alapvető tények. Ilyen például a fejlövés hatásossága. Egyetlen jól irányzott dárda vagy nyílvessző a fejbe és máris nyert ügyünk van. Szintén fontos lesz a napszakok váltakozása, melyek a csatákat is meghatározhatják, hiszen sötétben mindig nagyobb eséllyel indulunk harcba.
A Far Cry Primal kimondottan izgalmas kis alkotásnak tűnik és meglepő módon a Ubisoft viszonylag sokáig tudta titokban tartani a létezését illetve a tényt, hogy mekkora váltásra készülnek (úgy tűnik, hogy most a francia csapat a Titkok őre, hiszen az Assassin's Creed Syndicate világháborús részét sem kotyogták ki). A megjelenésig már nincs sok hátra, hiszen február 9-én érkezik a játék és már várjuk, hogy kipróbálhassuk.