Ötvös Tibor
Kellően változatos lesz az Enemy Front
Nem szimpla FPS lesz az Enemy Front. A producer szerint fontos szerepet kap majd a taktika és a döntéseink is.
A CI Games még 2011 végén jelentette be, hogy Enemy Front címmel már zajlanak a következő projektjének munkálatai. A program egy világháborús FPS lesz, melyről az utóbbi hetekben-hónapokban egyre többet tudhattunk meg. Ám a héten a játék producere, Stephen Skelton azt is elárulta, hogy a játékmenet nem hasonlít majd a manapság megjelenő tucat-FPS-ekre.
Bár természetesen ezúttal is választhatjuk a megszokott stílust, azaz vérbeli Rambo módjára próbálunk mindenkit szemtől szemben levadászni a pályán, ám ez nem minden esetben vezet majd eredményre. Az Enemy Front világában ugyanis szükség lesz a taktikai érzékünkre és fontos szerepet kapnak a harcok közben hozott döntéseink is. Utóbbira azonban nem tért ki pontosan, így nem tudni, hogy ha megkíméljük valaki életét akkor az szintén elnézőbb lesz velünk a következő találkozásnál vagy ha egy szakaszt Rambo módjára tudunk le, akkor a másik táborban már jobban felkészülnek az ellenfeleink.
Minden szakaszon megkapjuk az elérendő célunkat, ám hogy ezt hogyan érjük el, az teljesen rajtunk múlik majd. Éppen ezért a lerombolunk mindent metódustól kezdve a lopakodáson át a környezet kihasználásáig minden stílus alkalmazható lesz. A bemutatott demóban mindháromra mutattak példát és minket leginkább az utolsó fogott meg. Ebben az esetben hősünk a különböző tartópillérek, kötelek elvágásával volt képes likvidálni az ellenfeleket úgy, hogy senki a túlélők közül senki nem indult a keresésünkre (ha nem láttak meg), hiszen azt gondolták, hogy baleset történt.
Ugyanakkor minden egyes szakaszt letudhatunk oly módon is, hogy senkit nem bántunk. Ez is igen érdekes, hiszen míg egy Thief vagy Splinter Cell esetében ez szinte elvárás, egy világháborús játéknál azért ritka. A látottak alapján az Enemy Front sikerrel töltheti ki azt az űrt, mely a modern FPS-ekbe beleunt rajongók szívében található. A program a nyáron, egészen pontosan június 13-án jelenik meg, hiszen még van mit csiszolgatni a grafikán illetve a játékmeneti megoldásokon is.
A CI Games még 2011 végén jelentette be, hogy Enemy Front címmel már zajlanak a következő projektjének munkálatai. A program egy világháborús FPS lesz, melyről az utóbbi hetekben-hónapokban egyre többet tudhattunk meg. Ám a héten a játék producere, Stephen Skelton azt is elárulta, hogy a játékmenet nem hasonlít majd a manapság megjelenő tucat-FPS-ekre.
Bár természetesen ezúttal is választhatjuk a megszokott stílust, azaz vérbeli Rambo módjára próbálunk mindenkit szemtől szemben levadászni a pályán, ám ez nem minden esetben vezet majd eredményre. Az Enemy Front világában ugyanis szükség lesz a taktikai érzékünkre és fontos szerepet kapnak a harcok közben hozott döntéseink is. Utóbbira azonban nem tért ki pontosan, így nem tudni, hogy ha megkíméljük valaki életét akkor az szintén elnézőbb lesz velünk a következő találkozásnál vagy ha egy szakaszt Rambo módjára tudunk le, akkor a másik táborban már jobban felkészülnek az ellenfeleink.
Minden szakaszon megkapjuk az elérendő célunkat, ám hogy ezt hogyan érjük el, az teljesen rajtunk múlik majd. Éppen ezért a lerombolunk mindent metódustól kezdve a lopakodáson át a környezet kihasználásáig minden stílus alkalmazható lesz. A bemutatott demóban mindháromra mutattak példát és minket leginkább az utolsó fogott meg. Ebben az esetben hősünk a különböző tartópillérek, kötelek elvágásával volt képes likvidálni az ellenfeleket úgy, hogy senki a túlélők közül senki nem indult a keresésünkre (ha nem láttak meg), hiszen azt gondolták, hogy baleset történt.
Ugyanakkor minden egyes szakaszt letudhatunk oly módon is, hogy senkit nem bántunk. Ez is igen érdekes, hiszen míg egy Thief vagy Splinter Cell esetében ez szinte elvárás, egy világháborús játéknál azért ritka. A látottak alapján az Enemy Front sikerrel töltheti ki azt az űrt, mely a modern FPS-ekbe beleunt rajongók szívében található. A program a nyáron, egészen pontosan június 13-án jelenik meg, hiszen még van mit csiszolgatni a grafikán illetve a játékmeneti megoldásokon is.