Ötvös Tibor

Az év játéka lehet a Far Cry Primal

Meglepően bátran bánik a Far Cry sorozattal a Ubisoft, hiszen a kommandós részek után most az őskorba viszi el a szériát.

Éppen valamelyik nap méltatlankodtam azon, hogy a Ubisoft a sok Assassin's Creed rész mellett mintha elfelejtette volna másik sikeres sorozatát, a Far Cry-t... erre kiderül, hogy talán 2016 egyik legjobb játéka van készülőben a kiadónál. A héten bemutatkozott ugyanis a Far Cry Primal, mely a trailer alapján az eddigi leghangulatosabb rész lehet, ráadásul a szériát egy bátor lépéssel az őskorba helyezte át a Ubisoft.

Nem véletlen használom a kiadó és nem egy csapat nevét, hiszen a Primal egy igazi kooperációs alkotás lesz. A fő felelős a játékért a Ubisoft Montréal, de kiveszi a részét a munkából a Ubisoft Toronto, a Ubisoft Shanghai Studio és a Ubisoft Kiev Studio is. A kiadó a premier dátumát is kitűzte már - legalábbis konzolokra. A Far Cry Primal PS4-en és Xbox One-on február 23-án jelenik meg, a PC-s változat pedig majd valamikor márciusban érkezik elméletileg.


A Prima hőse egyébként TAKKAR, a vadász, akin törzsének életben maradása múlik. Egy vadászat alkalmával azonban minden balul sül el és egyedüliként marad életben a csoportjából. Ráadásul Oros kietlen és elvadult földjén nem csak a többi törzs tör az életünkre, hanem szinte minden ami él és mozog. Így egyetlen feladatunk marad: túlélni. Kalandunk során folyamatosan kell vadászni, meg kell tanulni a tűzrakást, fegyvereket kell készíteni az elhullott állatok maradványaiból és csapdákat felállítani a vadállatok illetve Oros többi, nem éppen barátságos törzse ellen.

"Érdekes, de a Far Cry sorozat nagyon flexibilis" - árulta el Dan Hay producer. "Szóval mikor a csapat felhozta az ötletet, hogy a Far Cry látogasson el a Kőkorszakba, akkor csak annyit mondtunk: mutassátok, mitek van! És minél többet láttunk, annál inkább tetszett meg az ötlet. A Kőkorszak az az időszak, amikor az ember elkezdte felfedezni a környezetét, elindult felfelé a táplálékláncon és az számos konfliktust szült a természettel szemben illetve más emberekkel szemben is."

Az ötlet pazar, a megvalósítás a látottak alapján szintén elsőosztályú lesz, szóval kíváncsian várjuk a premiert és reméljük, hogy nem lesz gond a PC-s porttal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakkerman #38
    Én anno ott hagytam abba,annyira magába szippantott addig a játék,a sztori,minden elem a helyén volt,és erre beadják a mutáns cuccot...nem kellett volna :/
  • Zsoxx #37
    Az 1. rész kurva jó lett (volna szörnyek nélkül).
  • Atisz #36
    "Meglepően bátran bánik a Far Cry sorozattal a Ubisoft, hiszen a kommandós részek után most az őskorba viszi el a szériát."

    Válasz 4 szóban: Far Cry Blood Dragon.

    Válasz bővebben kifejtve: A jól sikerült 3. rész után nem sokkal dobták ki a Blood Dragont, amire joggal illett volna a fenti idézet a cikkből, hiszen egy lebutított grafikájú, '80-as évek zs-kategóriás filmjeit idéző hangulattal (és történettel) rendelkező játékot kaptunk a Far Cry 3 Dunia motorjával.
    Azonban be kell látni, hogy a Blood Dragon ugyanúgy, ahogy az említett egyes filmek, az "annyira rossz, hogy már jó" kategóriába esik (naná, hiszen tökéletesen hozza azok színvonalát és hangulatelemeit). Így a Blood Dragon sem tette tönkre a Far Cry szériát és nem volt "bátorság" sem a megjelentetése, annak ellenére, hogy köze nem volt magához a Far Cryhoz.

    Ez az őskori epizód ugyancsak nem szokványos rész és bár annak ellenére, hogy sokan a túlságosan erős állat-jelenlét miatt kritizálták a 4. részt, egy ilyen környezetben már indokolt a vadvilág kiemelt szerepe. Arról nem is beszélve, hogy kardfogú tigrisekkel azért nagyobb móka viaskodni, mint jakokkal és sasokkal...

    Én egyszer azért az 1. Far Cry történetéhez fogadnék el egy (vagy több) folytatást, hiszen azt hiszem vitán felül az volt a legjobb (igen, ha Far Cry akkor trópusi szigetek és mutáns fenevadak :P) és ott bizony hagytak is lehetőséget a folytatásra (Project Far Cry).
  • Zombee #35
    Nem feltétlen innovációk hosszú sora kell egy jó játékhoz. Az összhatásnak kell jónak lennie, akár bevált dolgok alkalmazásával is. Engem leköt a Far Cry 3, a 4. részt még nem játszottam, majd megveszem, ha lejjebb megy az ára, meg végzek azokkal, amikkel nem végeztem még.
  • Zsoxx #34
    A kraftrendszer? A vadállatok? Az outpost-foglalások? A 4. rész valójában csak 3.5-ös verziószámot érdemelne, az igaz.
    Amúgy mi a faszt keresel ebben a topikban, ha rühelled a FC-t?
  • ugh #33
    Mond mar meg nekem a masodik resz lanszoros piromankodas feature utan mi innovacio volt a 3. es 4. reszben?
    Az hogy betephettel?
    Ruheltem mint a szart es volt mar ilyen kb 100.
    A 4. resz elefantja?
    Egy sima" jarmu "csak egy animator kellet hozza sot meg egyszerubb is mert nem kell fizikaval meg toresmodellel szarakodni.
    Semmi uj nem volt a 3-4. reszben.
    Ami nagyjabol egyedive tudta volna tenni az is lopott otlet volt, de legalabb szarul megoldva.
    Klise tenger mind a ket resz.
    A harmadikban az amit minden jatekban ruhellek, hogy egy blama video utan, olyan helyzetben aminel kemenyebb tortent a jatek alatt vagy 600 elveszik mindened.
    De olyan fantaziatlanok es tehetsegtelenek es nezik (hozza teszem teged figyelembe veve) joggal hulyenek a jatekost, hogy meg ezt is 2* el tudtak jatszani minden fele negativ kovetkezmeny nelkul.
    A far cry sorozat a kozepes masodik resz utan egy szenny.


    Utoljára szerkesztette: ugh, 2015.10.11. 20:47:18
  • Rita79 #32
    Ez a háttér mi? Rakott szikla?
  • FoodLFG #31
  • Zombee #30
    Ez kb. semennyire sem hasonlít az ARK-ra. Abban dinoszauruszok vannak, modern emberek és modern fegyverek, az egy multis fantázia-baromság. Itt csak a természet van, vadállatok, más törzsek, meg te és a kőbaltád. Kicsit más... Azért a Far Cry széria még mindig sok egyedi tartalommal bír a 4. részben is, már a környezet elviszi a hátán az egészet, és most ez a kőkorszak szerintem nagyszerű húzás. Hasonló sincs FPS-ben, csak a modern és futurisztikus hadviselés, már luxus a II. világháború, I. világháború érdemben jóformán sose volt, annál régebbi kor meg végképp nem. Ott a Verdun és a Chivalry, de azok csak multisak, single FPS nincs a II. világháborúnál régebbi. A Codename: Eagle ugrik csak be az I. világháborúból, de az meg 1999-ben volt...
  • Nos #29
    Valószínű azért van ennyi komment, mert nem nagyon készült még normális first person jellegű prehistoric game, pedig elég sok lehetőség van a témában.

    Amúgy engem az angol nem zavar, elvégre a beszéd jóval a történelmi korok előtt kialakult. Az amazonaszi indiánoknak, vagy az új-guineai őslakosoknak is igen összetett nyelve van ott is, ahol a technikai civilizációval még szinte soha nem találkoztak, és csak nem akarunk egy komplett nyelvet megtanulni azért, hogy játszhassunk vele. Elég kiábrándító lenne, ha csak morgások, meg üvöltések lennének a játékban, mert azt a szintet már talán a homo erectus is átlépte. Persze az is kiábrándító lenne, ha túlzottan emelkedett angolt használnának :)