Ötvös Tibor

Így készült: Red Faction

Hamarosan egy csomagban jelenik meg a Red Faction széria eddig megjelent összes epizódja, így átnézzük, hogyan is készült az első rész.

1993-ban Mike Kulas és Matt Toschlog megalapították a Parallax Software-t és komoly sikereket értek el a Descent szériával. '97-ben azonban a duó szétvált, Kulas megalapította a Volition-t és nekifogtak a Freespace franchise munkálatainak, közben pedig zajlott a Descent 3 fejlesztése is. Utóbbi azonban nem aratott túl nagy sikert és ez a későbbi terveket is megváltoztatta, hiszen ekkor már készült a Descent 4 is.

"A piac megváltozott" - árulta el Alan Lawrence, aki 1996-ban csatlakozott a csapathoz. "A joystick helyét átvette az egér-billentyűzet kombináció és a Descent franchise nem volt elég erős egy újabb folytatáshoz." Az eredeti tervek alapján egy olyan folytatást akartak készíteni, melyben nem űrhajót irányíthattunk volna, hanem egy karaktert és az egész környezet rombolható volt. A Descent 3 bukása azonban kieszközölte a váltást.

"Azt gondoltuk, hogy ez a rombolható környezet túl ígéretes ahhoz, hogy kidobjuk, így úgy döntöttünk, hogy egy FPS játékban valósítjuk meg ezt a koncepciót. Ekkor született meg a Red Faction." Lawrence lett a vezető dizájner a projekten, a Volition pedig elkészítette a Descent: Freespace The Great Wart. A Red Faction valódi fejlesztése 1998-ban kezdődött meg, ám a csapat félt a komoly vetélytársaktól. Ekkor már ugyanis a piacon volt a szintén sci-fi Dark Forces 2: Jedi Knight és az Unreal is... és persze a Half-Life is.



"Mai szemmel nézve igen kis csapat dolgozott a programon, de mindenki képes volt a legjobbat kihozni magából. Természetesen figyeltük a konkurenciát, de nagyon bíztunk magunkban. A Red Faction és a Total Recall - Az emlékmás sztorija között rengeteg hasonlóság van, ám soha nem ültünk össze azért, hogy ezeket szándékosan kialakítsuk. Csak jóval később esett le, hogy rengeteg a hasonlóság, például a lázadás tematikája."

Az már a kezdetektől világos volt, hogy a Volition új grafikus motort kell, hogy készítsen ha meg akarja valósítani a terveit. A teljesen megsemmisíthető környezet röviden a GeoMod elnevezést kapta, mely a geometry modification rövidítése. Ez azonban rengeteg technikai kihívást rejtett magában, így nem csoda, hogy akkoriban kerülték ezt a megoldást a fejlesztők. Azonban az a terv, hogy minden rombolható legyen, hamar elvetésre került.

"Limitált fizikai támogatással bírt csak a rombolás és a lineáris játékmenet miatt kénytelenek voltunk bizonyos határokat szabni a szabadságnak, hogy így tudjuk átvezetni a játékost a pályákon." Ahogy elkezdődtek a fejlesztések, egyre több gonddal szembesültek a készítők és ezek elkezdték feszegetni a csapat határait. A legjobb példa az MI programozása az előbb leírtakra, hiszen itt már nem csak azt kellett megoldani, hogy A és B pont között mászkálva reagáljanak a történésekre, hanem hogy az ezen területen ütött lukakba is bemenjenek, felfigyeljenek rá.

A gondok ellenére a THQ meglátta a lehetőséget az alkotásban és örömmel adtak meg minden támogatást. Úgy gondolták, hogy a Red Faction segítségével törhetnek majd ki a gyerekjátékok piacáról. Éppen ezért az alapvetően PC-re készülő projektet átvitték konzolokra is, ami teljesen reális, piacnövelő lépés volt. Végül 2001-ben meg is jelent a program, mely a Saints Row felbukkanásáig a THQ első számú sikerének számított.



Sajnos azonban a második epizód már kisebb siker lett, mára pedig szinte teljesen eltűnt a széria. Ehhez kellett az is, hogy a fejlesztők ne találják meg azt a közeget, ahol a program működne (a Guerilla még csak-csak, de az Armageddon teljes bukás lett). Mindenesetre a THQ csődjével a Nordic Games szerezte meg a jogokat és hamarosan meg is jelenik a Red Faction Collection, melyben az összes alkotás elérhető lesz. Ha ez sikeressé válik, akkor talán kapunk majd egy valódi folytatást is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Seth #8
    Szerintem az első rész extráiban szereplő Glass House-zal többet ökörködtem,mint magával a játékkal játszottam. :D Jó kis járatokat lehetett robbantgatni :D
  • Ender Wiggin #7
    De legalább a NOLF II már nem volt gagyi motoros, sőt...(csodálom, hogy se újabb epizód, se filmes feldolgozás nem lett belőle, tekintettel a Bond-őrületre)
  • freeapro #6
    Szerintem a Red Faction egy méltatlanul, alulérték játék volt, a rombolható környezettel messze megelőzték a korukat. Én sokat forgattam a demót, nekem tetszett A designerek talán tényleg nem voltak a helyzet magaslatán, többet is ki lehetett volna hozni a motorból. (mint pl a gagyi motoros de élvezetes No One Lives Forever)
  • Zero 7th #5
    A első rész azzal parasztvakított, hogy rombolható a környezet. Valójában volt a játék során kb három hely, ahol a továbbjutáshoz kellett rombolni a környezetet, meg még kb 5 ahol látványos pusztulás történt egy csata után, egyébként meg egy retek unalmas, ezerszer láttuk a sztorit FPS volt.

    A második rész egy konzolfos hulladék volt, kicsi cső pályák, teljesen indifferens, csak optikai tuning rombolhatóság, semmire nem emlékszem belőle, szal biztosan rettentő mély sztori jellemezte.

    Guerillának adtam egy esélyt, aztán körülbelül azonnal felkúrtam az agyam,, hogy végighazudták az összes előzetest. Így rombolható környezet, meg úgy realisztikusan dőlő épületek, a játékban meg egy négyzet alakú "asztal" épület simán megállt egy lábon, és csak és kizárólag a lábai szétverése számított a többi rombolás csak csillivilli fityfasz grafikai effekt volt. 10 perc után uninstalldel, ekkorát egyetlen fejlesztő sem hazudhat.

    Ezek után az Armageddont meg sem néztem.

    A kurva anyjukat, megérdemlik a buktát. Hazug gecik.
  • Ender Wiggin #4
    Sajnos az elsőben nem lehetett "mindent" rombolni. A Guerilla elég közel járt ehhez, de az is bizonyos objektumokra korlátozta ez az lehetőséget.
  • Cyborg00 #3
    Szintén. Jó móka volt rombolni mindent. Az Armageddonnal azonban engem már teljesen elveszítettek. Az egy tévút.
  • NEXUS6 #2
    Nekem teccett az első rész, a maga idejében elég jó és viszonylag változatos is volt. Az MI is elfogadhatóra sikerült.
  • Ender Wiggin #1
    Az első egy kissé suta, de érdekes FPS, a második szar grafika és szar sztori, a Guerilla viszon jó lett. Talán kicsit csiszolni kellett volna a küldetéseken, több mellékszálat és interakcióra képes NPC-t na meg valami értelmes sztorit és ennek megfelelő mozikkal kellett volna "ellátni". Ettől függetlenül a fizika meg a hangulat 5-ös.
    A horroros Armageddon nem illik sehová. Jobb lett volna, ha maradnak a felszínen, és valahogy az elvetélt tévésorozat pilotjának sztoriját viszik tovább, ha már energiát fektetett valaki az elkészítésébe...