Ötvös Tibor

Risen 3: Titan Lords - messze kerülje el mindenki!

A Piranha Bytes alaposan átverte rajongóit, a Risen 3 ugyanis nem tekinthető folytatásnak, inkább amolyan kiegészítőnek.

Vártuk és reménykedtünk, hogy egykoron szebb napokat is megélt Piranha Bytes újra egy pazar alkotással lep meg minket, ám hatalmasat kellett csalódnunk. A Gothic-sorozatot is készítő fejlesztők a Risen első részével egy bugokkal teli, de mégis élvezhető alkotást tettek le az asztalra, amit aztán a második, kalózos vonallal teljesen tönkre vágtak. A Titan Lords sokat ígért (fantasy világot, remek sztori stb), de végül mindez hazugságnak bizonyult.

Tudom, nem szerencsés ilyen felütéssel kezdeni egy kritikát, de az embernek nehéz visszafogni magát, ha úgy érzi, átverik. Márpedig a Risen 3 esetében ezt érzem. Az még hagyján, hogy a "kalózos téma helyett fantasy RPG" vonal teljes átverés, hiszen a második részt folytatva ismét egy kalózzal kalandozunk a játékban. Ráadásul a grafika, a fejlődési megoldások és talán még a hangok is a második epizódból származnak.

Sajnos a sztori is rendkívül gyenge. Adott egy kalóz, akit rémálmok gyötörnek és ezekben állandóan egy szellem-kalózzal csap össze. Ezek az álmok végül összekeverednek a valósággal, miután nagyjából fél óra múlva hősünk meghal egy harcban. A temetés után jó pár héttel feltámad és ismeretlen segítője oldalán elindul, hogy megtalálja lelkét.


A Titan Lords nagyjából 15 órás játékidőt kínál, a küldetések pedig elég széles skálán mozognak. Vannak a megszokott "keress meg egy tárgyat és vidd a tulajdonosának" missziók, de akadnak jóval összetettebb és több rétegből álló küldetések is. Sajnos még ha ezt vonzónak is találnánk, az ilyen kalandok során harcolnunk is kell és ezzel bizony vége a Risen 3-nak.

Ilyen szörnyen kivitelezett és szinte betanulhatatlan harci rendszert a Fűrész-játékban láttam utoljára. Egy másodperc kihagyás, egy rosszul időzített csapás vagy elugrás a végünket jelentheti. Mindemellett pedig ott vannak a szó szerint baltával faragott karakterek, akiket még az első Risen-részben is megmosolyogtunk volna. Egyszerűen látszik az egészen, hogy a fejlesztők cseppet sem tették oda magukat, megpróbáltak egy jobban csengő címmel egy rosszabb kiegészítőt eladni.

Éppen ezért még a Risen-rajongóknak sem ajánlom a programot, helyette inkább valamely más akció-RPG-t vegyenek le a polcukról (mondjuk a Gothic valamely részét), mert nem érdemes pénzt áldozni erre a címre. És talán a fejlesztők is tanulnak egy esetleges bukásból és nem néznek hülyének legközelebb senkit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • BemApo #37
    Ez a cikk egy baromság, a játék nagyon jó lett, végig toltam, kit érdekel hogy kiegészítő, az npc-k nagyon jók a sztori meg izgalmas és humoros, aki ezt itt fent írta az biztosan nem játszott vele,különben nem az élsimítás lenne a fő téma, ennyi,
  • Molnibalage #36
    Mert akkor még nem volt általános, hogy dollártíz vagy százmilliókból készült egy alkotás. Akkor még nem volt annyi agyhalott a gémer társadalom legalább egy része... Nem volt akkora szakadék a PB és a nagyobb költségvetés között. Ma az AAA kategóriás játékok marketingjére sokszorosan több megy el sanszosan, mint a R3 teljes költségvetése...
  • Fbn Lx #35
    "2013-ban 0 db AAA rpg jelent meg."
    most, hogy mondod, már értem miért volt tavaly ilyen szar évem
    komolyan, minden két pálcikát egymáshoz illeszteni tudó értelmes lény kedvenc műfaja (a stratégia mellett), és semmi
    azt ne mondja nekem senki, hogy nincs rá igény.
    egyszerűen csak kis csapatok nehezen tudnak érdemi alkotással betörni a piacra gondolom, nagy kockázat az egész már az újak számára, eléggé fel lettek baszva az AAA rpg-sztenderdek, a régi nagyok akik ilyesmire hajlandóak, pedig keveen vannak
    érdekes, hogy annak idején ez a kis csapat a gothic sorozattal élvonalas rpg-t volt képes készíteni, ma pedig már csak egy erősebb b-kategóriásat. pedig nem lettek szegényebbek, mint a szárnypróbálgatásaikkort.
    akkor miért lett így, hogy 2006 előtt még olyan motort tudtak írni, hogy leesett a sajtó és a fanok álla a képektől, hogy micsoda grafikája lesz a G3-nak, ma pedig már olyan, mintha meg sem próbálnák? átléptünk egy olyan határt, ahol már túl drága a jó technológia?
  • lwb #34
    KoA 2010, DD 2002 (wtf?), Two Worlds 1 2007, 2 2010, Arcania 2010, Fallout 1997 (wtf???), a 3 meg 2009, ME 2007, a 3 meg 2012.
    2013-ban 0 db AAA rpg jelent meg. 0. Idén ez meg a Divinity OS az elsők. Ezek egyike sem AAA produkció. Az mmok meg nem rpg-k. Hál' Istennek lassan le is szoknak arról, hogy mmorpg-nek nevezzék az mmo-kat. Ehhez képest a starcraft 2 HOS 2013-as. És RTS.

    Nyilván jöttek ki kis RPG-k, mint ilyen pixelizék meg biztos mobilra is vagy mobil-pc multiplatra, mint a kickstarteres shadowrun, de semmi olyan, amit valami nagy, komoly csapat rakott volna össze.

    Döglődik az rpg genre. A kickstarter a régi, csapatalapú rpg-ket valamennyire képes feltámasztani, de a nagypályán lényegében hárman játszanak csak: bioware, bethesda és a cd projekt red. Ezek közül a bioware talán karácsonyra kiad valamit (ha nem tolják tovább), tavaly semmit nem sikerült. A bethesda nem is ígér semmi rpg-t, bejelentés sem volt se TES, se fallout terén. A w3 meg jövőre jön csak.
  • Molnibalage #33
    Vedd elő az NWN első részét. Olyan MOD-ok vannak hozzá, hogy beszarsz. Hülyére vernek minden RPG-t.
  • Sir Quno Jedi #32
    Véletlen elírás, a Witcher 1 2007-es a Witcher 2 2011-es.
  • Sir Quno Jedi #31
    Ezek mind jópár évesek, az arcania ráadásul szintén gothic, a mass effect meg nem számít ide a skyrim + társai közé. Továbbra is tartom az állításomat.
  • A Nagy Menyus #30
    The Witcher 2 2007-es ? U wot m8 ?
  • paj01 #29
    Kingdoms of Amalur, Divine divinity, Two Worlds, Arcania, Fallout, Mass effect +egy rakás mmoRPG...azért ne sarkítsunk.
  • Sir Quno Jedi #28
    Gamespot 7-et adott neki tán. De amúgy mind1 is, a gamma abszolúte jó kis hiánypótló RPG lett.