Ötvös Tibor
Risen 3: Titan Lords - messze kerülje el mindenki!
A Piranha Bytes alaposan átverte rajongóit, a Risen 3 ugyanis nem tekinthető folytatásnak, inkább amolyan kiegészítőnek.
Vártuk és reménykedtünk, hogy egykoron szebb napokat is megélt Piranha Bytes újra egy pazar alkotással lep meg minket, ám hatalmasat kellett csalódnunk. A Gothic-sorozatot is készítő fejlesztők a Risen első részével egy bugokkal teli, de mégis élvezhető alkotást tettek le az asztalra, amit aztán a második, kalózos vonallal teljesen tönkre vágtak. A Titan Lords sokat ígért (fantasy világot, remek sztori stb), de végül mindez hazugságnak bizonyult.
Tudom, nem szerencsés ilyen felütéssel kezdeni egy kritikát, de az embernek nehéz visszafogni magát, ha úgy érzi, átverik. Márpedig a Risen 3 esetében ezt érzem. Az még hagyján, hogy a "kalózos téma helyett fantasy RPG" vonal teljes átverés, hiszen a második részt folytatva ismét egy kalózzal kalandozunk a játékban. Ráadásul a grafika, a fejlődési megoldások és talán még a hangok is a második epizódból származnak.
Sajnos a sztori is rendkívül gyenge. Adott egy kalóz, akit rémálmok gyötörnek és ezekben állandóan egy szellem-kalózzal csap össze. Ezek az álmok végül összekeverednek a valósággal, miután nagyjából fél óra múlva hősünk meghal egy harcban. A temetés után jó pár héttel feltámad és ismeretlen segítője oldalán elindul, hogy megtalálja lelkét.
A Titan Lords nagyjából 15 órás játékidőt kínál, a küldetések pedig elég széles skálán mozognak. Vannak a megszokott "keress meg egy tárgyat és vidd a tulajdonosának" missziók, de akadnak jóval összetettebb és több rétegből álló küldetések is. Sajnos még ha ezt vonzónak is találnánk, az ilyen kalandok során harcolnunk is kell és ezzel bizony vége a Risen 3-nak.
Ilyen szörnyen kivitelezett és szinte betanulhatatlan harci rendszert a Fűrész-játékban láttam utoljára. Egy másodperc kihagyás, egy rosszul időzített csapás vagy elugrás a végünket jelentheti. Mindemellett pedig ott vannak a szó szerint baltával faragott karakterek, akiket még az első Risen-részben is megmosolyogtunk volna. Egyszerűen látszik az egészen, hogy a fejlesztők cseppet sem tették oda magukat, megpróbáltak egy jobban csengő címmel egy rosszabb kiegészítőt eladni.
Éppen ezért még a Risen-rajongóknak sem ajánlom a programot, helyette inkább valamely más akció-RPG-t vegyenek le a polcukról (mondjuk a Gothic valamely részét), mert nem érdemes pénzt áldozni erre a címre. És talán a fejlesztők is tanulnak egy esetleges bukásból és nem néznek hülyének legközelebb senkit.
Vártuk és reménykedtünk, hogy egykoron szebb napokat is megélt Piranha Bytes újra egy pazar alkotással lep meg minket, ám hatalmasat kellett csalódnunk. A Gothic-sorozatot is készítő fejlesztők a Risen első részével egy bugokkal teli, de mégis élvezhető alkotást tettek le az asztalra, amit aztán a második, kalózos vonallal teljesen tönkre vágtak. A Titan Lords sokat ígért (fantasy világot, remek sztori stb), de végül mindez hazugságnak bizonyult.
Tudom, nem szerencsés ilyen felütéssel kezdeni egy kritikát, de az embernek nehéz visszafogni magát, ha úgy érzi, átverik. Márpedig a Risen 3 esetében ezt érzem. Az még hagyján, hogy a "kalózos téma helyett fantasy RPG" vonal teljes átverés, hiszen a második részt folytatva ismét egy kalózzal kalandozunk a játékban. Ráadásul a grafika, a fejlődési megoldások és talán még a hangok is a második epizódból származnak.
Sajnos a sztori is rendkívül gyenge. Adott egy kalóz, akit rémálmok gyötörnek és ezekben állandóan egy szellem-kalózzal csap össze. Ezek az álmok végül összekeverednek a valósággal, miután nagyjából fél óra múlva hősünk meghal egy harcban. A temetés után jó pár héttel feltámad és ismeretlen segítője oldalán elindul, hogy megtalálja lelkét.
A Titan Lords nagyjából 15 órás játékidőt kínál, a küldetések pedig elég széles skálán mozognak. Vannak a megszokott "keress meg egy tárgyat és vidd a tulajdonosának" missziók, de akadnak jóval összetettebb és több rétegből álló küldetések is. Sajnos még ha ezt vonzónak is találnánk, az ilyen kalandok során harcolnunk is kell és ezzel bizony vége a Risen 3-nak.
Ilyen szörnyen kivitelezett és szinte betanulhatatlan harci rendszert a Fűrész-játékban láttam utoljára. Egy másodperc kihagyás, egy rosszul időzített csapás vagy elugrás a végünket jelentheti. Mindemellett pedig ott vannak a szó szerint baltával faragott karakterek, akiket még az első Risen-részben is megmosolyogtunk volna. Egyszerűen látszik az egészen, hogy a fejlesztők cseppet sem tették oda magukat, megpróbáltak egy jobban csengő címmel egy rosszabb kiegészítőt eladni.
Éppen ezért még a Risen-rajongóknak sem ajánlom a programot, helyette inkább valamely más akció-RPG-t vegyenek le a polcukról (mondjuk a Gothic valamely részét), mert nem érdemes pénzt áldozni erre a címre. És talán a fejlesztők is tanulnak egy esetleges bukásból és nem néznek hülyének legközelebb senkit.