37
-
BemApo #37 Ez a cikk egy baromság, a játék nagyon jó lett, végig toltam, kit érdekel hogy kiegészítő, az npc-k nagyon jók a sztori meg izgalmas és humoros, aki ezt itt fent írta az biztosan nem játszott vele,különben nem az élsimítás lenne a fő téma, ennyi, -
#36 Mert akkor még nem volt általános, hogy dollártíz vagy százmilliókból készült egy alkotás. Akkor még nem volt annyi agyhalott a gémer társadalom legalább egy része... Nem volt akkora szakadék a PB és a nagyobb költségvetés között. Ma az AAA kategóriás játékok marketingjére sokszorosan több megy el sanszosan, mint a R3 teljes költségvetése... -
Fbn Lx #35 "2013-ban 0 db AAA rpg jelent meg."
most, hogy mondod, már értem miért volt tavaly ilyen szar évem
komolyan, minden két pálcikát egymáshoz illeszteni tudó értelmes lény kedvenc műfaja (a stratégia mellett), és semmi
azt ne mondja nekem senki, hogy nincs rá igény.
egyszerűen csak kis csapatok nehezen tudnak érdemi alkotással betörni a piacra gondolom, nagy kockázat az egész már az újak számára, eléggé fel lettek baszva az AAA rpg-sztenderdek, a régi nagyok akik ilyesmire hajlandóak, pedig keveen vannak
érdekes, hogy annak idején ez a kis csapat a gothic sorozattal élvonalas rpg-t volt képes készíteni, ma pedig már csak egy erősebb b-kategóriásat. pedig nem lettek szegényebbek, mint a szárnypróbálgatásaikkort.
akkor miért lett így, hogy 2006 előtt még olyan motort tudtak írni, hogy leesett a sajtó és a fanok álla a képektől, hogy micsoda grafikája lesz a G3-nak, ma pedig már olyan, mintha meg sem próbálnák? átléptünk egy olyan határt, ahol már túl drága a jó technológia? -
#34 KoA 2010, DD 2002 (wtf?), Two Worlds 1 2007, 2 2010, Arcania 2010, Fallout 1997 (wtf???), a 3 meg 2009, ME 2007, a 3 meg 2012.
2013-ban 0 db AAA rpg jelent meg. 0. Idén ez meg a Divinity OS az elsők. Ezek egyike sem AAA produkció. Az mmok meg nem rpg-k. Hál' Istennek lassan le is szoknak arról, hogy mmorpg-nek nevezzék az mmo-kat. Ehhez képest a starcraft 2 HOS 2013-as. És RTS.
Nyilván jöttek ki kis RPG-k, mint ilyen pixelizék meg biztos mobilra is vagy mobil-pc multiplatra, mint a kickstarteres shadowrun, de semmi olyan, amit valami nagy, komoly csapat rakott volna össze.
Döglődik az rpg genre. A kickstarter a régi, csapatalapú rpg-ket valamennyire képes feltámasztani, de a nagypályán lényegében hárman játszanak csak: bioware, bethesda és a cd projekt red. Ezek közül a bioware talán karácsonyra kiad valamit (ha nem tolják tovább), tavaly semmit nem sikerült. A bethesda nem is ígér semmi rpg-t, bejelentés sem volt se TES, se fallout terén. A w3 meg jövőre jön csak. -
#33 Vedd elő az NWN első részét. Olyan MOD-ok vannak hozzá, hogy beszarsz. Hülyére vernek minden RPG-t. -
#32 Véletlen elírás, a Witcher 1 2007-es a Witcher 2 2011-es. -
#31 Ezek mind jópár évesek, az arcania ráadásul szintén gothic, a mass effect meg nem számít ide a skyrim + társai közé. Továbbra is tartom az állításomat. -
A Nagy Menyus #30 The Witcher 2 2007-es ? U wot m8 ? -
paj01 #29 Kingdoms of Amalur, Divine divinity, Two Worlds, Arcania, Fallout, Mass effect +egy rakás mmoRPG...azért ne sarkítsunk. -
#28 Gamespot 7-et adott neki tán. De amúgy mind1 is, a gamma abszolúte jó kis hiánypótló RPG lett. -
Was #27 Te, itt azért elég sokan játszunk ám mindenféle RPG-vel, és én a pozitív véleményemet amellett is fenntartom, hogy az általad is emlegetett "nagyágyukat" is végigjátszottam. Azért, mert a félórás tesztelők 5-6 pontra (azért van bőven jobb értékelés) értékelik a játékot, még nekünk -akik játszanak is vele- ugye azért tetszhet a játék és akár dicsérhetjük is?
Azért játszok vele, mert élvezem; ha sz@r lenne, nem tenném, még ha rajongó is vagyok.
-
#26 És ezek mellett manapság jövögetnek az indy RPG-k és kickstarteres projektek, pl. a Shadowrun Returns, a Divinity Original Sin, a Might and Magic X stb. Ezek is jófélék, de nem nagy stúdiók keze munkái és úgy kell rájuk összekuncsorogni a pénzt. Nagyon-nagyon elhanyagolt rétegműfaj ez.
Az RPG maker-rel készített és afféle szintű gammák áradatával meg kár jönni. Azok tényleg gázosak, még mobil eszközökön is. -
#25 Skyrim 2011-es
Witcher 2 2007-es
Dragon Age 2 2010-es
Dragon Age Inquisition 2014-es (lesz talán)
Witcher 3 2015-ös (lesz)
Szóval amit írtam tökéletesen megállja a helyét. Pár évente jön egy-két RPG... TALÁN. A tények súlyos dolgok. -
#24 Akkor talán fel is tudnád sorolni, melyek azok a játékok, amik nekem nincsenek meg, nem játszom velük/nem játszottam őket végig és ellentétben a Risen 3-mal (ami megfelel az "ősszar" ízlésemnek) azok már tükrözik a 2014-es színvonalat, de durván?! Persze RPG-k szigorúan és nem hackandslash, meg diabloszar. Hmmm... -
Major #23 Nem igazán, ugyanis itt van a Skyrim, Dragon Age, Witcher stb. Ami inkább kikopott a köztudatból az-az RTS. Utolsó C&C 2010-es de már ez se klasszikus volt, hiszen a termelés, építést gyakorlatilag teljesen kivették a játékból. -
Major #22 Elmondom mi a gond: Lehet, hogy nem vetted észre, de eljárt feletted az idő és megragadtál a saját kis világodban, ahol már a sz*rral is beéred, csak hogy játszhass olyan játékkal, amelyekkel fiatalabb korodban. Ha körülnézel te is láthatód, hogy szinte mindenhol 5-6 pontot kapott a 10-ből a gyatra minőség miatt. Azt elhiszem, hogy neked ez megfelel, de 2014-ben már nem adunk ki ilyen munkát a kezünk alól.
A legjobban ideillő idézet: "A Piranha Bytes képtelen elfogadni, hogy az évek óta erőltetett Gothic-formula kezd kikopni a köztudatból. Ennél maradibb összképet csak a folyamatosan foltozgatott motorjuk mutat fel. Mindez a rajongókat nem biztos, hogy érdekli." Gamekapocs (6.5 pont)
Utoljára szerkesztette: Major, 2014.08.25. 13:23:28 -
#21 Már az RPG is kihalónak számít? Én nem tudom, mert nemigen követem a piacot. Azt viszont tudom, hogy Kickstarteren két igen régi és minőségit RPG-t összerakó csapatot is összegrundoltak. A Planescape Torment és a BG széria csapatától két RPG is jön. Az beta már elérhető a Project Eternity backereinek. A Tides of Numenera -ról nagyon rég nem hallottam semmit. -
#20 Amúgy ez egy nagyon mostoha és elhanyagolt játék genre, amiben évente/kétévente jön valami, ha egyáltalán jön. Ebben pedig igen előkelő helyen áll a Risen sorozat. Lehet fikázni, mint mindent, de nem nagyon van mit ajánlani helyette. Ergó ez van, ezt kell szeretni.
Mindemellett nem is olyan rossz a helyzet, mert egyáltalán nem rossz játékok ezek, csak sokan szeretnek fanyalogni. Valójában szórakoztató, régimódi, klasszikus RPG-k ezek 3D-ben, némi újításokkal (amiket folyamatosan adagolnak minden részben. Nekem ez a grafika pont megfelel még és abszolúte vállalható a sztori és a játékrendszer is. Pedig az első részért nem voltam oda, sőt. -
#19 "vállalhatatlan" ez azért iciripicirit szélsőséges vélemény. Indoklás nélkül meg értelme se sok van... -
#18 A Gothic II sokkal, sokkal szebb volt, mint az első rész, csak mivel akkor ugrottak meg a HW-k ereje brutálisan, ezért a II rész sokkal szebb (nagyobb?) textúrákat és poligonszámmal dolgozott. Ha felraktad 300%-a a látótávolságot, akkor kb. minden gépet megfektetett még 2006-7 táján is, mert nem volt már jól optimalizálva. Állóképnek viszont akkor szép volt. A GII idején kb. csak a TES III volt nála szebb RPG. -
#17 Aki meg ezt a csillió dollárból 200+ fővel készített DA-hez vagy W-hez vagy TES-hez hasonlítsa, az húzza ki a fejét a hátsójából, de nagyon gyorsan.
Kb. -
Was #16 Mindig akad olyan ember, aki szerint vállalhatatlan, annak ellenére, hogy jól sikerült.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ezek saját vélemények, a tied is, ezért nem kell általános érvényűnek beállítani.
Utoljára szerkesztette: Was, 2014.08.25. 10:00:11 -
Major #15 Természetesen mindig akad olyan ember, akinek tetszik, annak ellenére, hogy vállalhatatlan. -
Was #14 Ezt írtam a játék fórumába is a cikkről:
"Baromság az egész. Na jó, a harc az tényleg lehetne jobb: egy kicsit könnyű lett, még hard fokozaton sem mindig kihívás. Segítőket nem is nagyon viszek magammal (meg amúgy is tudok idézni). De van már pl. riposte is, így más egy kicsit érdekesebb a harc is; varázsolok is, stb.
A játékidő simán lesz 40 óra, nem csak a fő küldetéseken rohanok végig, de ki az a hülye, aki egy RPG-t csak a fővonalon nyomja végig. Így a helyszínek felét nem is látta az biztos.
A helyszínek varázslatosak: pl ahol a láva befolyik a tengerbe és nagy gőzfelhő van. A magasságok, mélységek nagyon hangulatossá teszik a tájat.
A karakterek (NPC-k) miatt is már megéri végigjátszani, rengeteget röhögtem rajtuk, a kalózok kifejezetten mókásak (nem normálisak :) ) A küldetések is jók, szokásos Gothic-Risen témájúak, talán még változatosabbak is.
Ez tipikusan az első 30 perces játék utáni kritika, nem ment tovább a prológuson: én is ugyanezeket gondoltam akkor... " -
#13 Túl negatív a cikk.
Szűk terekben nem remekel a játék ott az irányításban kijön a konzol íz
meg direct X 9 es ! Jövőre jön a 12 :)
De mondj egy jobb RPG-t az évben ?
Arra teljesen jó hogy úgy érezd elővettél egy 4 éves játékot a poncról és felszisszenj huh ezt még nem is játszottam.
Majd karácsonyra nyomod a Dragon Aget directx 11-ben addig meg teljesen jó ez.
és nem igaz hogy kiegészítő mert 50 óra játék idő minimum van benne ha akarod.
Nem véletlen veszik elő még sokan ma is a Wizardry 8 at ami 14 éves :)
Igaz hogy tele van a piac 2d rpg elemeket tartalmazó akciójátékkal
De igazi 3d RPG nagy hiány ma is !!!
Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2014.08.25. 09:31:18 -
#12 Hát azon felül, hogy vannak lőfegyverek (amik ugye lassúak és célozni sem könnyű velük, hiszen nem modern ismétlőfegyók és a golyó/sörét nem olcsó hozzájuk), meg puskapor, meg ágyúk, és nagy vitorlások, full sima fantasy. Démonokkal, varázslatokkal, testmegszállással, varázsfegyverekkel, gnómokkal, goblinokkal, alvilággal stb. Szal. a puskapor abszolúte nem billenti ki az egyensúlyt, csak egy kiegészítő, nem durvább, mint a mágia. Végül is rá is foghatjuk, hogy ez is "mágia" valahol az akkoriaknak. :D
Elsőre nekem is fura volt, hogy egyenesben folytatják a második részt, de később pont ez a jó benne, hogy megvan a kontinuitás. Ismert karakterek, ismert helyszínek (igaz alaposan felforgatva), ismert sztorik folytathatóak és nem nulláról kell bemutatniuk a szereplőket, meg a lore-t, legendákat. Eleve a tesónk, a közös apánk és múltunk stb., már jó dolog. Jó lenne egy hasonszőrű negyedik rész. In medias res. A settings megvan, stabil a háttér, jöhet a sztori folytatása. -
Nos #11 A játékot tényleg lehet szidni, nem tökéletes, és a Witcher 3, DA3 viszonylatban mindenképp alulmarad. Ettől függetlenül a cikk nagy része totál hülyeség, de nem is hiszem, hogy más akart lenni, direkt konfrontatív, hogy vitatkozzunk róla.
Buggal pl nagyon nem találkoztam, a 15 óra pedig nevetséges. Egy nagyobb sziget bejárása is beletelik 6-10 órába.
A harcrendszer viszont tényleg nem túl jó. Amíg nem jössz rá mit csinálj, addig szenvedés, ha rájöttél, akkor viszont csak annyi különbség van az ellenek között, hogy hatot, vagy tizenhatot ütsz/lősz/spellelsz rá. Egy idő után elég unalmas lesz.
A történet alapvetően nem rossz, de mivel open-world, ezért nem feltétlenül a fő történetre fogsz koncentrálni. Ebből a szempontból a Skyrim is hasonló, na ott sem a főszál lett a játék legnagyobb dobása :), de valójában nem rossz. Tegyük hozzá, hogy három lekezelő mondattal a legnagyszerűbb történetek velejét is meg lehet fogni, szóval ezzel az állítással a cikkben nem érdemes foglalkozni, főleg, hogy nyilván nem nyúlt a játékhoz a cikk írója.
És tényleg nem középkor szerű a világ, hanem az a kalózos XVI. századra hajazó környezet, ez sokaknak nem tetszik, és már eleve ez miatt a legtöbb kritikus hajlamos a játék más tulajdonságait is lehúzni. Nekem sem a kedvencem ez a keret, de azért megáll a lábán.
Szóval szerintem a nagy vízválasztó a játékban az, hogy ez a kardos/puskás kor bejön-e valakinek. Ha nem, akkor minden rosszabbnak fog tűnni, ha igen, akkor jobbnak. Ha ezt a részt kiveszem, akkor szerintem 6,5-7 / 10 a játék.
A cikk írója pedig vagy direkt konfrontatív cikket írt, vagy pedig egy hisztiző picsa, aki kék körömlakkot akart, de zöldet kapott. -
#10 Jaja, egyáltalán nem lehet ráfogni, hogy bugos. De lényegtelen, aki az első fél órából ítél meg egy jó kiadós RPG-t, annak a véleménye amúgy sem lehet mérvadó semmilyen szinten, nem igaz?! :D -
#9 Egyébként, ha már Gothic: a 2 is ugyanazzal az engine-nel készült, mint az 1, picit nagyobb a textúrák felbontás, de nagy grafikai különbség ott sem volt. Ennek ellenére a 2 a legjobb rész a sorozatban.
"Egy másodperc kihagyás, egy rosszul időzített csapás vagy elugrás a végünket jelentheti"
Ez nem igaz. De még ha igaz is lenne, akkor a ... Souls játékok gondolom még lejjebb vannak a listán, mi? Természetesen a R3 nem Dark Souls, ez a játék egyáltalán nem nehéz.
Másfélszer vittem végig és eddig 2 darab bugot nem találtam. Egy bugos qeust, CTD, kifagyás, hülye textúra, lebegő figurák stb., akármi nem volt. Ez az első PB játék, ami launchkor, pathc nélkül nem dobott semmi hibát nekem. Ezt csak a bugosozóknak. Ki kéne próbálni, lehetőleg nem a warezt, aztán hisztizni. -
#8 Kalózzal kezdesz, de aztán bármi lehetsz. Hol itt a hazugság? Egyébként az is vicc, hogy sok az újrahasznosított dolog a 2-ből... Hát b.szki , ha visszamegyünk ugyanazokra a helyszínekre is, amik a 2-ben voltak, akkor mi legyen?
A harc meg az első 1-2 órában nehéz, amíg megtanulod a jobb képességeket, gyorsabb ütéseket. A Gothic-ot meg szájára ne vegye ez az izé, mert annak a harcrendszere ehhez képest még rosszabb volt. Egy helyben állva csépelted az ellenfelet és ennyi. Ennek ellenére a Gothicok nagyon jó játékok voltak.
Ez sem rossz, a 2-nél sokkal jobb, mivel jóval kevésbé lineáris, de a régi gothicok szintjét nem éri el. Inkább javaslom mindenkinek a gamespot vagy a gametrailers tesztjét: 7/10, az közelít a valósághoz.
Aki meg ezt a csillió dollárból 200+ fővel készített DA-hez vagy W-hez vagy TES-hez hasonlítsa, az húzza ki a fejét a hátsójából, de nagyon gyorsan. -
xido #7 Aszongya a cikk írója..sok minden visszajön a 2.részből..hangok,effektek,szörnyek,stb..De a feltámadás után egy ismeretlen kalauzol minket....Még jó,hogy Bones annyira ismeretlen,hogy szánkba is rágja,honnan ismerhetjük a 2.részben átélt kalandja révén..
-
Skyline #6 Lehet a cikkírót fikázni de maximálisan egyetértek vele. Nem elég hogy bugos szemét, de még gagyi is az egész. Mocskosgyenge harcrendszer, elavult grafika, gyenge helyszínek,stbstb...
Az olyan címek mellett mint a Witcher 3 (vagy akár 1-2) vagy Dragon age labdába sem rúghat...
5/10 nem több....Élvezze aki akarja ezt a hulladékot...
Mondjuk nem csodálom hogy rendszerint olyan arcok írnak pozitívumot róla akiknek az mobiljáték színvonalon mozgó Sacred 3 is bejött...
Utoljára szerkesztette: Skyline, 2014.08.25. 01:00:49 -
Fbn Lx #5 én a risent gecire bírtam, de ez sajnos a második rész színvonalát hozta megint. Azon gyakorlatilag semmit nem javított, és fílingben is egy csalódás, a tájrendezés is egyre rosszabb.
a települések eszméletlenül kicsik, és alig lakja őket néhány ember. a citadella volt gusztustalanul nagy csalódás, kívülről egy pazar épület, belülről pedig egy apró, háromszintes deszkahegy, 5 harcossal. ja, csupán romvár már, a kreativitás hiányát, vagy jobban mondva a lustaságot meg lehet ám magyarázni.
egyedül talán taranis vagy mi a pöcsöm az a sziget, ami nagyjából hozza a risentől elvárt szintet.
a harcrendszer tényleg tragikus, ebből a szempontból az összes gothic és risen közül szerintem a risen 1 volt a csúcs, mert viszonylag magas skillcapje volt (szintén nehéz volt, de bele lehetett tanulni jól, és hatékonyan művelni)
Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2014.08.24. 23:37:30 -
#4 Hátőőő én most tartok 29 óránál benne és még messze a vége. Pedig nem vagyok egy nagyon kivesézős típus. És ugye csak egyik factionbe léphetsz be, így a máaik kettő belépés utáni küldijeit mind bukod. Ha legközelebb azokba lépsz be (join előtt elmented és nem gond), azok még rengeteg plusz játékidőt adnak.
Korrekt játék, rengeteg jó ötlettel. Nyilván nem felel meg a mai mainstream elvárásoknak, de ez egyben jó is benne. A bénázós melee harcon meg azé túl lehet esni és inkább lőfegyókra (critical miatt) és mágiára gyúrni. Pont azt kaptuk, amit a Risen 2-ben megszoktunk, kicsit felturbózva... sőt nem is kicsit. Érdemes megnézni a három rész összehasonlításait, pl. a karakterek kinézetét illetően. -
sakhalin #3 A legnagyobb baj,hogy a cikkíró mindezt név nélkűl merte jegyezni.....
Utoljára szerkesztette: sakhalin, 2014.08.24. 22:19:41 -
robertone #2 A cikk tulajdonképpen helytálló lehetne, csak a címet kellene megváltoztatni: "Hosszú évek kitartó munkájával sikerült megtanítani gépelni egy orangutánt, íme az eredmény:"
Ezután változtatás nélkül következhetne a többi... -
W B #1 Újabb sg színvonal. Ennyi erővel a Gothic második részét is el kell kerülni, mert csak egy kiegészítő blablabla.