Berta Sándor

Az egységesülés felé haladnak a játékplatformok

A közeljövőben összeolvadhat a PC-, a konzol- és a mobil játékok piaca: okostelefont integráltak egy klaviatúrába, így a telefon második képernyőként használható.

René Korte, a Roccat vezérigazgatója szerint a három platform egymáshoz közeledik. Cége a Skeltr billentyűzetben először integrált egy okostelefont egy klaviatúrába, így a telefon második képernyőként használható. Amennyiben a felhasználót felhívja valaki, úgy elég lenyomni egy billentyűt és a beszélgetés a fejhallgatón keresztül folytatódhat. Egy másik megoldás a Sova koncepció, ami egy mechanikus billentyűzet és egérpad kombinációja, amihez bármely vezetékes egér hozzákapcsolható. A megoldás egyaránt kompatibilis a Windows, a SteamOS és az Android operációs rendszerekkel.

"Mind mi, mind a célközönségünk a játékot versenynek tekintjük, amelyben mindenki győzni akar. A játékhoz precíz, technológiailag igényes és ergonómiai szempontból kiforrott beviteli eszközökre van szükség, nem elegendő, hogy az egyik ujjunkkal megérintjük a képernyőt. Sosem volt számunkra fontos a mobil készülékekhez használható perifériák fejlesztése, ráadásul a mobil játékok kifejezetten a gesztusvezérléshez készülnek. Éppen ezért nem hiszem, hogy paradigmaváltás következne be." - jelentette ki René Korte. "A mobil játék le fog fedni egy területet, de a jövőben még több ember rajong majd a digitális játékokért. A klasszikus PC-k területén belül a játékoknál tapasztalható egyedül növekedés. Úgy gondolom, hogy aki például a Plants vs. Zombies programmal játszik az iPhone készülékén, az előbb vagy utóbb kedvet kap arra is, hogy egy valódi játékot kipróbáljon."


"A vásárlók magas minőségű, innovatív termékekre vágynak, amelyek funkciói előrelépést jelentenek a kedvenc játékukban. Újdonság viszont, hogy az eddiginél jobban bevonjuk a felhasználókat a fejlesztési folyamatokba. Régebben is nagyon aktív közösségünk volt és már a múltban is voltak olyan funkciók, amiket a felhasználóktól érkező visszajelzések alapján alakítottunk ki vagy módosítottunk. A Sova koncepcióval megtesszük a következő lépést és ezzel úttörőkké válunk."

"A mottónk a fogyasztó bevonásával megvalósuló fejlesztés. Blogunkban dokumentáljuk a fejlesztési folyamat egyes lépéseit, célzott felméréseket végzünk, s reagálunk a kérdésekre és a megjegyzésekre. Ezután kiértékeljük a metainformációkat és megtudjuk, hogy a felhasználók számára milyen funkciók vagy dizájnszempontok a legfontosabbak. Emellett természetesen figyelemmel kísérjük a játékokkal kapcsolatos fejlesztéseket is. A hatékony dizájnfolyamatainknak köszönhetően képesek vagyunk egy terméket a megfelelő időpontban piacra dobni" - hangsúlyozta René Korte.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Yagami #11
    Már rég beköszöntött...csak még szerencsére "megy a harc" a túlélésért, és az igényességért.
  • zola2000 #10
    Azt írtam, hogy "az utóbbi pár évből", a civ5 4 éves, az endless space 2012es ... idén még tényleg nem jelent meg stratégia?!

    Nem mintha újmániás lennék, az imperium galactica 2vel is nemrég játszottam, de ... szinte teljesen halott a stratégiai játék mint műfaj manapság, pedig az irányítása az imperium galactica 2nek tökéletes 10collos android tableten (telefonon használhatatlan) tehát jöhetnének pc mellett arra is ilyen komolyságú címek, de nem jönnek sajnos.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2014.08.11. 13:29:52
  • BCs design #9
    civ 5
    endless space
    xcom
  • zola2000 #8
    Létezik még jó stratégia? Kb a tropicon és a galactic civilizationson és a total waron kívül mást nem tudok mondani nyugaton az utóbbi pár évben (japánban még megy a nobunaga ambitions, romance of the three kingdoms a japán trendekkel szembemenve szintén elsősorban pcre készülnek, de a stratégiai játékokra nyugaton nincs igény a koei szerint, ezért ezeket nem lokalizálják angolra)
  • Vol Jin #7
    Bullshit. Az egész egy PR szófosás.
  • CairoJack #6
    Szerintem az ég adta egy világon semmi nem helyettesíti a PC-t. Konzolon, vagy más játékplatformon nem lehet egy tisztességes FPS-t játszani, egy jó stratégiait vagy egy komoly szimulátort tolni. Persze vannak konzolra írt játékok, Pl a nagy klasszikus mortal, meg az ugrabugra kinectes vackok, de ezeket lehet PC-n is.

    Tehát PC-n gyakorlatilag mindent lehet játszani, PC nélkül viszont a játékok 90%-a kiesik. Vagy legalábbis sokkal élvezhetetlenebb, silányabb.
    A multiplatformitás egyenlő a jó játékok halálával, a játékélmény elsilányulásával. :(

    Persze fejlesztői szemmel érthető: több platform, több játékos, több eladás. Legalábbis elvileg. Gyakorlatilag meg a jó játékokból 1 platformon is lehet brutál eladásokat összehozni, a vackokat meg sehol nem veszik. PC-sként egyre kevesebbet játszok, mert egyre kevesebb a minőségi játék.
    Utoljára szerkesztette: CairoJack, 2014.08.08. 17:04:17
  • emberz #5
    Nincsen az a platform, ami helyettesíthetné a pécét. Bár a gyártók nagyon erőltetik, vajon miért is...? Én ha játszok, akkor itt ülök a magam "irányítópultja" előtt, és ezt az érzést egyetlen platform sem tudja visszaadni. Ha akarom egyszerre játszom, csevegek és szörfözöm. Mert bírja a gépem. Ha nem bírja, akkor fejlesztek rajta... Ilyen egyszerű.
  • Hecker007 #4
    És beköszönt a selejt hulladék, nulla kihívást nyújtó játékok korszaka....
  • CairoJack #3
    Csak egyetérteni tudok az előttem szólókkal. Régen baromi sok jó PC-s játék volt, manapság egyre inkább trend multiplatformos fosch játékokat fejleszteni. 2-3 gombok kell használni azt csók. Iszonyat unlamas, hulladék vackok kerülnek ki így a piacra. Ugrás = Space, Futás = Space, Gugolás = Space, Fedezék = Space, Interakció = Space, Védekezés = Space, Újratöltés: na ez volt a beugratós kérdés, mert az általában R, de kb itt ki is merült a paletta. Baromira el tudják cseszni a konzolos játékok a PC-s élményt.
    Ha ez a trend egyre csak erősödik nem lesz értelmes játék a PC piacon. :(:(
  • AgentKis #2
    Egy 3+ gombos görgős egérrel és billentyűzettel jól játszható élvezetes játék tapicskolós telefonnal rémálommá változik (3D FPS játékok). PC-n olyan játékot játszani, amihez elég 1 gomb az egéren (passziánsz), hát finoman szólva is ingerszegény... És akkor a konzolokról még szó sem volt.
    Szerintem nagy hiba lenne a 3 platformot összegyúrni.
    Kb. olyan, mintha egy kisbusznyi embert szeretnénk szállítani valamivel, ami egy mopedautó helyére képes parkolni és 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra azonban van benne felező és difizár, hogy terepen is jó menjen, viszont az autópályán se kelljen vele szégyenkezni.
    Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2014.08.08. 12:55:11