SG.hu

Más szerepet kap a játék a hálózatba kapcsolt társadalomban

Az új eszközök, a növekvő érdeklődés és az egyre stabilabb internetkapcsolat újra értelmezi és átalakítja a játékok világát.

A következő években a játékok a mindennapi életünk azon területeire is eljutnak majd, ahol eddig még nem találkozhattunk velük - állítja az Ericsson "A játékok új dimenziói" című jelentésében. A monoton munkában, a testmozgásban és a legegyszerűbb tevékenységekben is megjelennek olyan játékos elemek, amelyek sokkal élvezhetőbbé és hatékonyabbá teszik a korábban unalmasnak és megterhelőnek érzett rutint. Emellett megfigyelhető a trend, hogy a fejlett országokban a médiafogyasztás is a játékok köré épül.


Ahogyan egyre több ember és eszköz csatlakozik egymáshoz, az iparágak átalakulnak; ez különlegesen igaz a digitális játékok piacára. A mostani változás azonban minden eddiginél átfogóbb. A jelentésből kiderül, hogy a játékok, mint a kultúra részei egyre elfogadottabb szintre emelkednek a társadalomban és olyan felhasználókhoz is eljutnak, akik eddig idegenkedtek ettől az időtöltéstől. A játékokba és közösségi tevékenységekbe való menekülés megteremtette a folyamatosan fejlődő eszközök és készülékek iránti érdeklődést és az újabb, kiterjesztettebb játékélmény iránti igényt.

A cég három országban végzett kutatást, és e szerint a dél-koreai válaszadók 85%-a, az amerikaiak 75%-a és a felmérésben részt vett brazilok 53%-a vezetékes vagy mobil játékokkal játszik (16 - 59 év közötti korosztályt kérdeztek). Egyenletes az eloszlás a férfiak és a nők között; Brazíliában valamivel több a férfi. Az amerikai játékosok 50%-a 34 évesnél idősebb, míg Dél-Koreában ez az érték 40% felett van. Brazíliában a játékosok majdnem 60%-a 30 év alatti.

A játék szempontjából nem a sávszélesség a hálózati minőség legfontosabb szempontja, sokkal inkább a stabilitás és a megbízhatóság. A játékosok legérzékenyebb pontja a zökkenőmentes élmény megszakadása. A fogyasztók az élmény megszakadását tekintik a játék legfájdalmasabb pontjának. A játékfejlesztők a lehető legjobb élményt kívánják biztosítani a fogyasztóknak, minimálisra csökkentve a hálózaton át küldött adatmennyiséget. Emiatt jelenleg nem a sávszélesség, hanem a stabilitás a megfelelő élmény garanciája.

Ahogyan a játékok egyre elterjedtebbé válnak, a fogyasztók egyre inkább hozzászoknak a játékok elemeihez. Több megkérdezett is nyitott volt arra, hogy a játékok elemei életük más részeiben is megjelenjenek, mint például az alkalmazottak teljesítményének növelése, oktatássegítés vagy a személyes fejlődés területe. Az ideális játékforgatókönyv a teljesen "magával ragadó", 4D-játékélmény lehet a jövőben. Ezzel együtt egyre nő az eszközök és a csatornák száma is, mellyel számos játék kibővül és interakciókat tartalmaz majd a fizikai valósággal is.


A jövőben a hordható eszközök, mint például az okos órák, a mindennapi élet részévé válnak. A játékok ki fogják használni ennek előnyeit, és lehetővé teszik a játékosok számára az interaktivitást környezetükkel. Ez még elmerültebb játékélményt biztosít majd mind a vezetékes, mind a mobiljátékok esetén. "A rendkívüli mértékben személyre szabott, többcélú eszközök, mint például az okostelefonok bevezetése lehetővé tette, hogy a játék szélesebb közönséghez jusson el" - nyilatkozta Niklas Heyman Rönnblom, az Ericsson vezető tanácsadója. "A jelenlegi játékok legtöbbjéhez internetkapcsolat kell, amely egyben a közösségi élményt is lehetővé teszi. A folyamatos fejlődéssel pedig egyre fontosabb lesz a megfelelő lefedettség, a teljesítmény és a megbízhatóság. A játékélmény bármilyen jellegű megszakadása hatalmas frusztrációt okozhat."- tette hozzá a tanácsadó.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zero 7th #7
    Mit veszel utolsó Civnek? Egy Civ eltart 5-8 évig, és nem új részt adnak belőle, hanem komoly mennyiségű tartalmat hozzáadó kiegészítőket. Az 5höz most jött nemrég a kieg.
  • Zero 7th #6
    Ezt úgy mégis hogyan gondolod? Mit buksz be azon, hogy időnként alszol, dolgozol, vagy kocsmázol?
  • Zero 7th #5
    "vezetékes vagy mobil játékokkal játszik (16 - 59 év közötti korosztályt kérdeztek)."

    Mi a tököm az a vezetékes játék..?
  • zola2000 #4
    Mikor volt az utolsó civ?

    Ma évente átlag kB 2 stratégia jelenik meg összesen, azok is egyre kisebb költségvetésüek. (Pl tropico ugyanazzal a kinézettel, illetve az újabb total warokban sincs sok fejlesztés, de Pl klasszikus age of empires szerű játék ma már nem jön egyáltalán.

    Mondjuk a mai világban a nem casual játékok közül csak 3 műfajt tudok mondani amiből nincs olyan hónap, hogy ne jelenne meg havonta több is: nyugati akciójátékok, és JRPGk, sportjatekok, az összes többi műfajból (Pl platform játék, point and click kalandjáték, visual novel, stratégia stb haldokolnak)
  • KopaszIsten #3
    Civilization vagy a Total War sorozat neked nem elég jó?
  • AgentKis #2
    Persze tudom én, hogy az a nagy üzlet, ha függőket "nevelünk". Nekem ebből lett elegem. A cigi után az on-line játékokról is leálltam... De egy jó offline-ért még pénzt is adnék!
  • AgentKis #1
    Én már egy frankó OFFLINE stratégiai játéknak is tudnék örülni, de ez az "iparág" már teljesen halott. Én meg nem akarok ON-LINE játszani, és azon bukni el bármit a játékban, hogy éppen aludni, dolgozni vagy ne adj isten kocsmázni megyek...