Ötvös Tibor
Brutális feldolgozás lesz a Shadow Warrior
A remakekkel manapság nemvoltunk túl elégedettek. A Rise of the Triad minden előzetes ígéret ellenére nem sikerült jól, a Flashback pedig kimondottan rosszul sikerült. Épp ezért várunk sok feldolgozást félve (lásd Oddworld).
Ám most nagyon úgy tűnik, hogy a Shadow Warrior fejlesztője, a Flying Wild Hog ráérzett valamire, hiszen az általunk is kipróbált változat elképesztő hangulattal és meglepően sok humorral bírt. Ráadásul mindezt úgy, hogy a klasszikus játékmeneten nem változtattak, csak a külcsínt húzták fel a mai szintre. Igen, ismét jó érzés volt Lo Wang bőrébe bújni.
A sztori főszereplője ugyanis ismét az egyedi hozzáállással bíró személyi testőr. Wang nagyon laza és cool karakter, aki igazából semmit nem vesz komolyan. A történet alapján ugyanis rajta múlik a világ sorsa, ám ő továbbra is flegmán viselkedik - és ez nagyon jól áll neki.
A főgonosz az egész történetben ismét a Zilla Enterprises és annak igazgatója, aki egy titokzatos katana (szamurájkard) megszerzésével bízza meg Wangot, aki miután ezt a feladatot teljesíti rájön, hogy végig a rossz oldalnak dolgozott és elindul, hogy megakadályozza az Apokalipszist.
A történet most is éppen olyan bugyuta, mint az eredetiben, melyet még a 3D Realms készített, de ez nem sokat számít. A Shadow Warrior ugyanis a folyamatos harcokról szólt korábban is, melyek ezúttal is a játékmenet alapját képezik. Az újdonság a klasszikusban a katana megjelenése volt, mely most is a legfontosabb fegyverünk lesz.
Bár kapunk természetesen rengeteg lőfegyvert is, azért az igazi élményt a kardos összecsapások jelentik. A katana ugyanis elképesztő sebzéseket visz be, így hullanak az ellenfelek végtagjai rendesen. Könnyű és nehéz támadást vihetünk be többnyire, ám az idő múlásával fejlődünk és ekkor megnyithatunk különböző speciális támadásokat is. Fontos azonban, hogy katanával a kezünkben folyamatosan mozogni kell, mivel ellenfeleink is elég jól forgatják azt.
A lőfegyverek a távolsági ütközetekben segítenek és itt kapunk pisztolyokat, puskákat és nyílpuskát is például. De bombák és egyéb extra eszközök is a rendelkezésünkre állnak. És igen, visszatérnek a dobócsillagok is. Azonban ezek a fegyverek jóval gyengébbek, mint a katana, főleg a démonok ellen, akik mintha nyelnék a lőszert.
Karakterünk is képes fejlődni, így tudunk majd varázsolni, illetve a fegyvereinket is különböző extrákkal szerelhetjük fel (például robbanó töltetek a nyílpuskára és hasonló finomságok). Az ellenfeleink a szimpla emberektől egészen a több méter magas démonokig terjed és a komolyabb szinteken már nagyon kell taktikázni, hogyan is oldjuk meg a kiirtásukat.
Mivel többnyire csoportokban rontanak ránk, így nagyon fontos, hogy a varázslatokat fejlesszük, mivel velük igen komoly pusztítást vihetünk végbe. A gyógyulás is varázslattal illetve az elhullott ellenfeleink lelkei által történik majd. A játékmenet nem változott semmit vagyis ne számítsunk fedezékrendszerre vagy hasonló, manapság divatos megoldásra. A Shadow Warrior nem lép a Call of Duty nyomdokaiba, hanem inkább a Duke Nukem 3D-hez tér vissza - akár csak elődje.
A Shadow Warrior számos titkos helyszínt, eldugott ládákat tartalmaz, melyekben fontos segítségekre lelhetünk. Ami azonban fontosabb, hogy a humor nem csak Wang szövegeiben rejlik, hanem maga a játék is tartalmaz jó pár mókás részt (például a játékterem, ahol a Serious Sam és Hard Reset gépek várnak ránk játszható formában). Extra dolgokat szerezhetünk a nyulak pusztításával is.
A Shadow Warrior meglepően jónak tűnik és remélhetőleg a fejlesztők nem rontják el a végső simításokat. Aki tehát belefáradt a Call of Duty szériában vagy nem bírja kivárni a Serious Sam negyedik részét, az nyugodtan tehet egy kört majd a programmal. A kultikus rajongóinak pedig kötelező is lehet. De várjuk meg a végeredményt, mely szeptember 26-tól lesz elérhető.
Ám most nagyon úgy tűnik, hogy a Shadow Warrior fejlesztője, a Flying Wild Hog ráérzett valamire, hiszen az általunk is kipróbált változat elképesztő hangulattal és meglepően sok humorral bírt. Ráadásul mindezt úgy, hogy a klasszikus játékmeneten nem változtattak, csak a külcsínt húzták fel a mai szintre. Igen, ismét jó érzés volt Lo Wang bőrébe bújni.
A sztori főszereplője ugyanis ismét az egyedi hozzáállással bíró személyi testőr. Wang nagyon laza és cool karakter, aki igazából semmit nem vesz komolyan. A történet alapján ugyanis rajta múlik a világ sorsa, ám ő továbbra is flegmán viselkedik - és ez nagyon jól áll neki.
A főgonosz az egész történetben ismét a Zilla Enterprises és annak igazgatója, aki egy titokzatos katana (szamurájkard) megszerzésével bízza meg Wangot, aki miután ezt a feladatot teljesíti rájön, hogy végig a rossz oldalnak dolgozott és elindul, hogy megakadályozza az Apokalipszist.
A történet most is éppen olyan bugyuta, mint az eredetiben, melyet még a 3D Realms készített, de ez nem sokat számít. A Shadow Warrior ugyanis a folyamatos harcokról szólt korábban is, melyek ezúttal is a játékmenet alapját képezik. Az újdonság a klasszikusban a katana megjelenése volt, mely most is a legfontosabb fegyverünk lesz.
Bár kapunk természetesen rengeteg lőfegyvert is, azért az igazi élményt a kardos összecsapások jelentik. A katana ugyanis elképesztő sebzéseket visz be, így hullanak az ellenfelek végtagjai rendesen. Könnyű és nehéz támadást vihetünk be többnyire, ám az idő múlásával fejlődünk és ekkor megnyithatunk különböző speciális támadásokat is. Fontos azonban, hogy katanával a kezünkben folyamatosan mozogni kell, mivel ellenfeleink is elég jól forgatják azt.
A lőfegyverek a távolsági ütközetekben segítenek és itt kapunk pisztolyokat, puskákat és nyílpuskát is például. De bombák és egyéb extra eszközök is a rendelkezésünkre állnak. És igen, visszatérnek a dobócsillagok is. Azonban ezek a fegyverek jóval gyengébbek, mint a katana, főleg a démonok ellen, akik mintha nyelnék a lőszert.
Karakterünk is képes fejlődni, így tudunk majd varázsolni, illetve a fegyvereinket is különböző extrákkal szerelhetjük fel (például robbanó töltetek a nyílpuskára és hasonló finomságok). Az ellenfeleink a szimpla emberektől egészen a több méter magas démonokig terjed és a komolyabb szinteken már nagyon kell taktikázni, hogyan is oldjuk meg a kiirtásukat.
Mivel többnyire csoportokban rontanak ránk, így nagyon fontos, hogy a varázslatokat fejlesszük, mivel velük igen komoly pusztítást vihetünk végbe. A gyógyulás is varázslattal illetve az elhullott ellenfeleink lelkei által történik majd. A játékmenet nem változott semmit vagyis ne számítsunk fedezékrendszerre vagy hasonló, manapság divatos megoldásra. A Shadow Warrior nem lép a Call of Duty nyomdokaiba, hanem inkább a Duke Nukem 3D-hez tér vissza - akár csak elődje.
A Shadow Warrior számos titkos helyszínt, eldugott ládákat tartalmaz, melyekben fontos segítségekre lelhetünk. Ami azonban fontosabb, hogy a humor nem csak Wang szövegeiben rejlik, hanem maga a játék is tartalmaz jó pár mókás részt (például a játékterem, ahol a Serious Sam és Hard Reset gépek várnak ránk játszható formában). Extra dolgokat szerezhetünk a nyulak pusztításával is.
A Shadow Warrior meglepően jónak tűnik és remélhetőleg a fejlesztők nem rontják el a végső simításokat. Aki tehát belefáradt a Call of Duty szériában vagy nem bírja kivárni a Serious Sam negyedik részét, az nyugodtan tehet egy kört majd a programmal. A kultikus rajongóinak pedig kötelező is lehet. De várjuk meg a végeredményt, mely szeptember 26-tól lesz elérhető.