Ötvös Tibor
Nem szimpla Dead Island klón lesz a Hellraid
Az idősebb játékosok bizonyára jól emlékeznek még az olyan programokra, mint a Doom, Hexen, Heretic vagy a Rise of the Triad. A "megyek előre és lelövök mindent ami utamba kerül" FPS-eket manapság már csak elvétve kapjuk meg, ám a Techland most valami hasonlóra készül a Hellraid kapcsán.
"Azt szeretnénk, ha a játékon érződne, hogy a 30-as éveinek végén járó emberek készítették" - árulta el Marcin Kruczkiewicz, a Hellraid producere. "Nem lehet elfelejteni a múltat. Fiatalként nagyon élveztük a Quake első részét, a Hexen 2-t és a Diablot és ezek az élmények valamilyen szinten megragadtak bennünk."
A játék egy akciódús FPS lesz, melyben négy kaszt közül választhatunk majd. Ők a Harcos, a Mágus, a Lovag és a Tolvaj. Mindegyikük egyedi képességekkel bír majd és a továbbjutáshoz együtt kell működjenek. A Mágus például pajzsot vonhat a barátai köré vagy teleportálhatja magát a pályán, közben tűzlabdákat illetve különböző mágiákat alkalmazhatunk az ellenfeleinken.
A harcok során tapasztalati pontokat gyűjthetünk, melyeket a képességeink fejlesztésére költhetünk. A Techland beemeli a Dead Island nyitott világát a játékmenetbe, mely érdekes eredményt szülhet egy ilyen sok akcióval bíró FPS esetében.
A Hellraid a saját Chrome Engine 5 grafikus motorját alkalmazza, mely a fent látható trailer alapján ismét remek munkát végez majd. Hangulatilag sem lesz gond, a fantasy környezet nagyon jól működik. A Hellraid azonban jelen pillanatban nem rendelkezik kiadóval, a csapat saját pénzből finanszírozza a munkálatokat. Ennek ellenére Kruczkiewicz nem aggódik, szerinte egy bizonyos ponton majd elkezdik a tárgyalásokat.
Ám nem szeretnének megalkudni, így fontos szempont lesz a választásnál, hogy ne szóljanak bele a munkájukba. A Hellraid az idén jelenik meg, PC-re és konzolokra is.