Ötvös Tibor

Deadfall Adventures

Az idei év végének legizgalmasabb projektje lehetett volna a Deadfall Adventures, mely azonban minden ponton elvérzett és egy gyenge Quatermain-kalandot kapunk.

A The Farm 51 alkotása számomra az év titkos favoritjának tűnt, hiszen minden adott volt a sikerhez: Indiana Jones jellegű főhős, piramisok, eltűnt kincsek, ereklyék. Mindehhez pedig a belső nézetet használó játékmenet is jól passzolt, így valóban nagyon vártam a premiert. Majd a Deadfall Adventures jött, láttam és megbántam.

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A sztori szerint a népszerű Allan Quatermain leszármazottja, James Lee Quatermain a nagyapja nyomdokaiba lépve Atlantisz eltűnt kincseinek felkutatására "szerződik le" az amerikai kormánnyal, ám mivel 1938-ban járunk, így az oroszok és a nácik is hajtanak a dologra. Hősünk elég szkeptikus a kinccsel kapcsolatban, mivel egyáltalán nem hisz a természetfeletti erőkben és a mítoszokban. Rossz kedvéhez pedig nagyban hozzájárul a ráaggatott társ a brit különleges ügynök Jennifer Goodwin személyében.

James olyan, mintha Indiana Jones józsefvárosi kiadása, azaz nyomokban hasonlít rá, de kicsit jobban megnézve látszik, hogy pusztán egy olcsó utánzat. A két szereplő közötti "feszültség" nem működik, James beszólásai kb. 2 percig viccesek... ennek ellenére az egyiptomi kaland meglepően érdekesen indul, ám a nácikkal való találkozás után minden megváltozik.

Itt lelepleződik, hogy a Mesterséges Intelligencia, mint olyan nem létezik. Kis túlzással az ellenfeleink kővé dermedve várják, hogy lecsapjunk rájuk és igazából semmit nem tesznek ellene. Ez elsősorban a katonákra igaz, a különböző élőhalott lények ellen már az Alan Wake-ből loptak ötletet. Ha egy ilyen múmiával vagy zombival futunk össze, akkor a zseblámpánkkal kell rávilágítanunk, ami láthatóan-hallhatóan nem kellemes érzés számára és utána tudjuk lelőni. A lámpával a katonákra is világíthatunk, ezzel időlegesen megvakítjuk őket.

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Minden ilyen alkotásban fontos a logikai feladványok jelenléte. A Deadfall Adventures itt is elvérzik, hiszen egy-két eredeti ötlettől eltekintve mindegyikkel találkozhattunk már más-más címben. A megoldásokhoz nagyapánk naplóját kell használni, abban szinte minden le van írva, így komolyabb agymunkára nem lesz szükség. A karakterünk fejlesztésére szolgálnának a különböző kincsek, melyek megtalálása igen nehéz és az idegesítő hang sem sokat segít. Ráadásul teljesen felesleges is, hiszen James az alapképességeivel is lazán letudja az egész kalandot.

Az Unreal Engine már láthatóan öreg és poros, ennek ellenére néha akadnak kellemes pillanatok. A fejlesztők pedig minden bedobtak a siker érdekében, ám a lelkesedés nem helyettesíti minden alkalommal a profizmust, az anyagi támogatás hiányát vagy a ciki sztorit és mesterséges intelligenciát. A Deadfall Adventures egy kihagyott ziccer, ami lehetett volna egy remek alkotás, ám így egy gyenge program lett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!