Ötvös Tibor

Strider - a remake hullám újabb jelöltje

A Strider sorozat méltán érdemelte ki a klasszikus, kultikus jelzőket. Az 1989-ben bemutatkozott cím a Capcom legnagyobb sikere volt a Street Fighter II megjelenéséig. A program hőse egy Hiryu nevet kapott jövőbeli nindzsa, egy stryder, aki 2048-ban a Nagymester meggyilkolását kapja feladatául.

A játékmenet remek volt, az átvezető jelenetek több nyelven szólaltak meg és egyedi zenék tették felejthetetlenné a programot. A Strider II első folytatása egy évvel később jelent meg, a US Gold logójával, a Capcom USA felügyelete mellett (Észak-Amerikában Journey From Darkness: Strider Returns címmel volt elérhető). Majd 2000-ben, immáron PS-X-en jött a valódi Strider 2. Azóta csend volt a projekt körül.

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A nyár közepén azonban a Capcom bejelentette a szimplán csak Strider címet kapott remaket, melyet a Double Helix fejleszt. A program az első epizódot gondolja újra, így ismét a Nagymestert, a világunk jelenlegi vezetőjét kell likvidálnunk. A játékmenet azonban változott, hiszen a korábbi lineáris menet helyett már változások lesznek a pályákon, elsőre elérhetetlen szakaszok, melyekre csak fejlettebb formában juthatunk el.

Hősünk a kalandjai során számos felvehető extra dolgot tud majd hasznosítani, melyek többségét a Cypher plazmafegyverhez használhatunk fel. Ezeket érdemes beépíteni, mivel Hiryu elég "gyenge", kevés életerővel rendelkezik. Egyetlen jól irányzott csapás és hősünk feje hull a porba. De ez általánosságban érvényes a nindzsákra, az ő elsődleges erejük a gyorsaságukban rejlett.

Így Hiryu is ezen az úton jár, lesből támad vagy villámgyorsan csap le kardjával az ellenfélre. Ezért egy olyan képesség, amivel szét tudja vágni a pajzsokat vagy szétvághatjuk a ránk kilőtt lövedékeket.

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Ám a Strider nem csupán az akciókból áll majd. Kapunk a Castlevania klasszikus részeihez hasonlatos logikai feladványokat is. Itt többnyire egy-egy ajtóhoz vezető utat kell felszabadítanunk, mely mögött egy mini-boss és valami nagyon hasznos képességet, kiegészítőt találunk. Ám miután ezeket megszereztük, általában újabb ellenfelek bukkannak fel, akik meg fognak izzasztani minket.

A Strider ugyanis nehéz. Dark Souls szinten nehéz. A játék során szinte folyamatosan rohanni kell, elgurulni az ellenfelek elől, ugrálni a kicentizett platformokon - szóval ebből a szempontból hozza az eredeti által nyújtott kihívást. Grafikailag már nem ilyen jó a helyzet. Bár kifejezetten egy letölthető piacra szánt alkotásról van szó, a Strider azonban még így is csupán az erős közepes szintet üti meg.

Persze ezen a fronton még lehet változtatni és reméljük meg is teszi a Double Helix, hiszen sokunk kedvencéről van szó és remélhetőleg nem kapunk egy Flachback-szintű csalódást. A Strider jövőre jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Broafka #2
    a szó amit keresel: lektor!
    vagy gondolom nem az egyetem kinevezett vezetőjére gondoltál.
  • KopaszIsten #1
    "Ezért egy olyan képesség, amivel szét tudja vágni a pajzsokat vagy szétvághatjuk a ránk kilőtt lövedékeket."

    Ez egy értelmetlen mondat! Nem ártana visszaolvasnunk a cikket, amit írunk, ha már nem futja az oldalnak rektorra!