Ötvös Tibor
A Batman: Arkham szériára hajaz majd a Middle-earth: Shadow of Mordor
A Warner Bros és a Monolith héten bejelentett új alkotása, a Middle-earth: Shadow of Mordor számos, a Batman: Arkham sorozatban látott elemet épít bele saját játékmenetébe.
J.R.R. Tolkien világa már nem először ihleti meg a Monolith fejlesztőcsapatát, ám őszintén megvallva a legutóbbi, Guardian of Middle-earth a legjobb esetben is közepes alkotásnak volt nevezhető. Pedig nem lehet azt mondani, hogy a fejlesztők számára idegen lenne az RPG-elemekkel megtűzdelt akciójáték, elég csak a Gorky 17-re vagy a Septerra Core nevet viselő játékaikra gondolni, melyek a Monolith logója alatt láttak napvilágot. Most azonban újra belépnek A Gyűrűk Ura világába a héten bejelentett Middle-earth: Shadow of Mordor alkotással.
A bejelentés szerint a sztoriban egy bosszúra éhes kósza szerepét ölthetjük magunkra, aki a még közel sem kihalt és lepusztult Mordorba indul végezni Sauronnal és társaival. A fejlesztők ennyit árultak el az első közleményben, ám szerencsére ma már több információval is ellátták a rajongókat. A legfontosabb, hogy a Middle-earth: Shadow of Mordor a Batman: Arkham szériából merít ihletet, ugyanazt a "ritmusos" harcrendszert kapjuk mint a Rocksteady és immáron a WB Montreal játékaiban.
Azonban lesznek új elemek is, melyekkel úgy érezhetjük: mi vagyunk a vadász és játszunk a zsákmánnyal. Hősünk már távolról kiszúrja az ellenséget vagy a hátuk mögé teleportálhatja magát és egy szúrással végezhet velük, de harc közben le is lassíthatja az időt. Kószaként kétféle fejlődési ággal rendelkezünk majd. Az egyikben az emberi képességeket javíthatjuk (erős, kitartás stb), a másikban pedig az ilyen extra képességeket, mint a teleportálás vagy az elmeirányítás.
A Monolith alkotásában bukkan fel a Nemezis-rendszer, melynek lényege, hogy az ellenfeleink mindegyike saját sztorival, érzésekkel és kitartással rendelkezik. Így például ellenfeleink saját utat járnak be a ranglétrán és eltérő módon reagálnak arra ha túlélőkké válnak. Saját seregeket toborozhatnak vagy visszatérve a kémeinkké válhatnak az agymanipulálás segítségével. Mások, a gyengébb jellemek pedig egyszerűen soha nem kerülnek az utunkba.
A harcok érdekessége, hogy hősünk, Talion képtelen meghalni - pontosabban ha elfogy az életereje meghal, ám szép lassan feltámad. Ezt azonban a gyilkosa nem tudja és rohan a hírrel a vezetőihez, hogy végzett velünk akik éppen ezért lazítanak a védelmükön és így könnyebb dolgunk lesz. A Middle-earth: Shadow of Mordor egy külső nézetes akciójáték lesz, rengeteg lopakodási lehetőséggel, egy teljesen nyitott világgal és számos mellékküldetéssel.
A játék jelen pillanatban nem rendelkezik pazar grafikával, de még van idő kijavítani a hiányosságot, a megjelenés még messzebb van (jövőre jön valamikor). Mindenesetre ha minden az ígéretek szerint zajlik, akkor hosszú idő után újra élvezetes lesz Középföldén kalandozni.
J.R.R. Tolkien világa már nem először ihleti meg a Monolith fejlesztőcsapatát, ám őszintén megvallva a legutóbbi, Guardian of Middle-earth a legjobb esetben is közepes alkotásnak volt nevezhető. Pedig nem lehet azt mondani, hogy a fejlesztők számára idegen lenne az RPG-elemekkel megtűzdelt akciójáték, elég csak a Gorky 17-re vagy a Septerra Core nevet viselő játékaikra gondolni, melyek a Monolith logója alatt láttak napvilágot. Most azonban újra belépnek A Gyűrűk Ura világába a héten bejelentett Middle-earth: Shadow of Mordor alkotással.
A bejelentés szerint a sztoriban egy bosszúra éhes kósza szerepét ölthetjük magunkra, aki a még közel sem kihalt és lepusztult Mordorba indul végezni Sauronnal és társaival. A fejlesztők ennyit árultak el az első közleményben, ám szerencsére ma már több információval is ellátták a rajongókat. A legfontosabb, hogy a Middle-earth: Shadow of Mordor a Batman: Arkham szériából merít ihletet, ugyanazt a "ritmusos" harcrendszert kapjuk mint a Rocksteady és immáron a WB Montreal játékaiban.
Azonban lesznek új elemek is, melyekkel úgy érezhetjük: mi vagyunk a vadász és játszunk a zsákmánnyal. Hősünk már távolról kiszúrja az ellenséget vagy a hátuk mögé teleportálhatja magát és egy szúrással végezhet velük, de harc közben le is lassíthatja az időt. Kószaként kétféle fejlődési ággal rendelkezünk majd. Az egyikben az emberi képességeket javíthatjuk (erős, kitartás stb), a másikban pedig az ilyen extra képességeket, mint a teleportálás vagy az elmeirányítás.
A Monolith alkotásában bukkan fel a Nemezis-rendszer, melynek lényege, hogy az ellenfeleink mindegyike saját sztorival, érzésekkel és kitartással rendelkezik. Így például ellenfeleink saját utat járnak be a ranglétrán és eltérő módon reagálnak arra ha túlélőkké válnak. Saját seregeket toborozhatnak vagy visszatérve a kémeinkké válhatnak az agymanipulálás segítségével. Mások, a gyengébb jellemek pedig egyszerűen soha nem kerülnek az utunkba.
A harcok érdekessége, hogy hősünk, Talion képtelen meghalni - pontosabban ha elfogy az életereje meghal, ám szép lassan feltámad. Ezt azonban a gyilkosa nem tudja és rohan a hírrel a vezetőihez, hogy végzett velünk akik éppen ezért lazítanak a védelmükön és így könnyebb dolgunk lesz. A Middle-earth: Shadow of Mordor egy külső nézetes akciójáték lesz, rengeteg lopakodási lehetőséggel, egy teljesen nyitott világgal és számos mellékküldetéssel.
A játék jelen pillanatban nem rendelkezik pazar grafikával, de még van idő kijavítani a hiányosságot, a megjelenés még messzebb van (jövőre jön valamikor). Mindenesetre ha minden az ígéretek szerint zajlik, akkor hosszú idő után újra élvezetes lesz Középföldén kalandozni.