Gyurkity Péter
Eddig csalódás a Windows 8 rajtja
Dacára a Microsoft bizakodást kelteni hivatott korábbi közleményének, a Windows 8 egyelőre nem tudta meghódítani a vásárlók szívét, és a táblák növekvő népszerűsége sem lendített forgalmán.
December első napjaiban még hosszabb írásban fejtegettük az új operációs rendszer eddigi és a jövőben várható eredményét, most azonban a New York Times cikke (csatlakozva a hasonlóan negatív hangvételű beszámolókhoz) egyértelműen rossznak minősíti a rajtot. Nagyon úgy tűnik, hogy a rivális cégek fejlesztései komolyabb érdeklődést váltanak ki a vásárlókból, míg a Windows 8 és a Surface párosa nem jelent elég vonzerőt.
A Microsoft üzleteiben látott forgalom méreteit tekintve nem fogható az Apple Store-okban megszokott nyüzsgéshez, az almás cég termékei pedig az ünnepek alatt is jóval kelendőbbnek bizonyultak. Ezt a következtetést vonják le a PC-eladások alakulásából is, amelyek a Windows 8 felbukkanása ellenére sem akarnak meglódulni, miközben a hordozható termékek egyre jobban fogynak - jellemző, hogy az amerikai vásárlók egynegyede már nem is akar többé hagyományos számítógépet venni. Márpedig a Surface táblák éppen ez utóbbi szegmens sikerét hivatottak kiaknázni, az univerzális szoftveres háttér pedig összekötné az eddig többnyire egymástól különálló kategóriákat, a koncepció azonban mintha akadozna a gyakorlatban.
A Surface (nyilván elsősorban magasabb ára miatt) nem kellően vonzó ahhoz, hogy széles tömegek válasszák ezen új táblákat, a legtöbben ezért maradnak az Amazon, az Apple, vagy éppen a Google és partnerei termékinél. A korábban emlegetett 40 millió licenc nem jelzi számunkra a valós példányszámot, ezt a Microsoft egyelőre megtartja magának, saját szövetségeseik azonban elismerik, hogy az eredmény egyelőre csalódás számukra. Az Asus részéről az alacsony érdeklődést emelték ki, míg az Acer America elnöke lassú rajtról beszélt. Az NPD szerint mindenki kedvezőbb adatokat várt, ez pedig valószínűleg az eddigitől nagyon eltérő felhasználói élmény miatt maradt el.
Jó hír viszont a szoftvercég számára, hogy az elmúlt egy évben (novembertől számítva) a Windows Phone növelni tudta piaci részesedését. Bár az Egyesült Államok továbbra sem számít erős területnek, több európai és latin-amerikai országban javított a platform - ehhez nyilván az új eszközök megjelenésével is hozzá tudnak majd tenni néhány százalékot.
December első napjaiban még hosszabb írásban fejtegettük az új operációs rendszer eddigi és a jövőben várható eredményét, most azonban a New York Times cikke (csatlakozva a hasonlóan negatív hangvételű beszámolókhoz) egyértelműen rossznak minősíti a rajtot. Nagyon úgy tűnik, hogy a rivális cégek fejlesztései komolyabb érdeklődést váltanak ki a vásárlókból, míg a Windows 8 és a Surface párosa nem jelent elég vonzerőt.
A Microsoft üzleteiben látott forgalom méreteit tekintve nem fogható az Apple Store-okban megszokott nyüzsgéshez, az almás cég termékei pedig az ünnepek alatt is jóval kelendőbbnek bizonyultak. Ezt a következtetést vonják le a PC-eladások alakulásából is, amelyek a Windows 8 felbukkanása ellenére sem akarnak meglódulni, miközben a hordozható termékek egyre jobban fogynak - jellemző, hogy az amerikai vásárlók egynegyede már nem is akar többé hagyományos számítógépet venni. Márpedig a Surface táblák éppen ez utóbbi szegmens sikerét hivatottak kiaknázni, az univerzális szoftveres háttér pedig összekötné az eddig többnyire egymástól különálló kategóriákat, a koncepció azonban mintha akadozna a gyakorlatban.
A Surface (nyilván elsősorban magasabb ára miatt) nem kellően vonzó ahhoz, hogy széles tömegek válasszák ezen új táblákat, a legtöbben ezért maradnak az Amazon, az Apple, vagy éppen a Google és partnerei termékinél. A korábban emlegetett 40 millió licenc nem jelzi számunkra a valós példányszámot, ezt a Microsoft egyelőre megtartja magának, saját szövetségeseik azonban elismerik, hogy az eredmény egyelőre csalódás számukra. Az Asus részéről az alacsony érdeklődést emelték ki, míg az Acer America elnöke lassú rajtról beszélt. Az NPD szerint mindenki kedvezőbb adatokat várt, ez pedig valószínűleg az eddigitől nagyon eltérő felhasználói élmény miatt maradt el.
Jó hír viszont a szoftvercég számára, hogy az elmúlt egy évben (novembertől számítva) a Windows Phone növelni tudta piaci részesedését. Bár az Egyesült Államok továbbra sem számít erős területnek, több európai és latin-amerikai országban javított a platform - ehhez nyilván az új eszközök megjelenésével is hozzá tudnak majd tenni néhány százalékot.