Berta Sándor

Az amerikai felhasználók egynegyede nem akar többé PC-t venni

Az Amerikai Egyesült Államokban bekövetkezett az, amire számos elemző számított: az emberek egy része előnyben részesíti a táblagépeket az asztali konfigurációkkal szemben.

A USC Annenberg kommunikációs főiskolához tartozó Center for the Digital Future és a Bovitz piackutató cég közös felmérést végzett a tengerentúli felhasználók körében és arra volt kíváncsi, hogy vajon PC-jük elromlása esetén újra asztali számítógépet vennének vagy sem. Nos, a válaszolók egynegyede kijelentette, hogy ebben az esetben, illetve akkor, ha a mindennapok során már túl lassúnak érezné a konfigurációját, inkább táblát vagy más hasonló eszközt vásárolna.

"Az amerikaiak nagy részénél alapvető változás állt be a számítógépes rendszerekkel szemben támasztott követelmények terén" - összegezte a tapasztalatokat Jeffrey I. Cole, a Center for the Digital Future vezetője. A szakember szerint a robbanásszerűen fejlődő táblagép-piac csupán néhány év alatt megváltoztatta azt, hogy az emberek miként csatlakoznak a világhálóhoz. Ő azzal számol, hogy ez csupán a kezdet és a jövőben még többen cserélik majd le a PC-jüket vagy a notebookjukat táblára.


A válaszolók leginkább azzal indokolták a váltást, hogy a tábla PC-nek köszönhetően sokkal mozgékonyabbak lehetnek és gyakorlatilag ugyanazokat a tevékenységeket elvégezhetik az érintőképernyős készülékeken, mint az asztali számítógépeken. A válaszolók egyharmadánál fontos szempont a könnyű kezelhetőség is és sokaknak számít, hogy a táblagépek bekapcsolás után azonnal használhatók, míg a PC-knél ugyanez az idő legalább fél vagy egy perc.

Az elmúlt években hamar kiderült, hogy a táblák a PC mögött aligha lesznek sokáig másodhegedűsök. Az Asus már tavaly augusztusban kénytelen volt csökkenteni a netbookokkal kapcsolatos megrendeléseit, mert helyettük inkább a táblagépeket választják a fogyasztók. A tábla PC-k alapvetően átrendezték a számítógép-piacot, az eladásuk évente 50 százalékkal . Ugyanakkor a táblagépek miatt az asztali számítógépek aligha fognak eltűnni. Ennek több oka is van: a hatékonyabb munkavégzés, a kényelmesebb gépelés, a nagy méretű kijelzők, az erős teljesítmény, valamint a játékok és más erőforrás-igényes programok futtatása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • narumon #201
    Én sem mondtam, hogy te azt mondtad.
    Egyetlen mondatodba kötöttem bele - onnan keveredtünk a (te részedről) a mocskolódáshoz. Persze szemtől szemben nem lenne ilyen mert már lekevertem volna egy taslit, de hát ez a forum előnye - vagy hátránya.

    Az egyetlen mondat amibe belekötöttem, hogy te azt állítottad, hogy PDA-k kvázi tabletek a többi csak marketing - nekem legalábbis ez jött le a mondatodból de ha félre értettem elnézést, de nem is iparkodtál, hogy kijavítsd. Innen indult az egész. Szerintem a PDA-k egy szar koncepció nélküli valamik voltak - ha most ilyeneket árulnának egy rakat marketinggel, ugyanolyan bukás lenne. Nekem az jött le, hogy te ennek az ellenkezőjét állítod. A durva, hogy nem kijavítani akartad hanem rögtön köcsögöltél.
  • Vol Jin #200
    Igen, én jól érvelek, te meg nem.
    Mert te még mindig nem írtad meg, hogy én hol írtam, hogy nem lennének jó eszközök a tabletek. De állítod, hogy én ezt írtam.

    Ezért mondom, hogy egy barom vagy, mert mindig a saját torzszülött agyrémeiddel, a kreálmányaiddal hadakozol. Ír valaki A-t, te meg kielemzed, hogy se nem B-ben, C-ben meg pláne nincs igaza, és milyen hülye, hogy D-t mond. Közben B-ről, C-ről, D-ről nem is mesélt az ember.

    Mit gondoljak erről, ha nem azt, hogy barom vagy?

    Amúgy BUÉK, és felesleges valami frappánsat válaszolnod, mert a kétszer megnyúzott, háromszor eltemetett döglött lőtéri kutyát sem érdekli már ez a topik, tehát nem fogja olvasni senki. Küldhettem volna akár magánba is.
  • narumon #199
    Jól érvelsz!
  • Vol Jin #198
    Nem vagyok levente.

    De te továbbra is egy barom vagy, aki faszságokat talál ki a másik mondókájáról, és azzal vitatkozik. Nem csodálom, hogy nem csak én tartalak egy baromnak.

    Más egyéb kérdés?
  • narumon #197
    Te nem levente vagy véletlen álnéven? A fantáziálás aztán a mocskolódás ugyanis 1:1 levente stílus. Nem tudom melyik része nem tetszik, de csak, hogy tudd így kezdődött a beszélgetésünk;

    darkven: "Arról nem is beszélve, hogy a tablet egyáltalán nem egy új dolog, már több mint 20 éve van, csak úgy hívták eddig, hogy PDA... Marketing, nevezd át, hogy jobban eladható legyen"
    narumon: "Nettó baromság. Olyan mintha azt mondanád, hogy a motorbicikli nem volt új dolog mert kétkerekű jármű már volt régebben is; bicikli."
    Vol Jin: "A tablet-PDA kérdésben tévedsz. A tablet tényleg nem egy baromi új forradalmi világmegváltó valami. Egy létező megoldást átneveztek, megmarketingelték, és elérték, hogy igény is legyen rá. "

  • Vol Jin #196

    Te mindig is egy retardált fasz voltál, és az is maradsz a délibábjaiddal.

    Csak kérdem, hogy neked mi a jó abban, hogy rendszeresen és mindenkinél eljátszod azt, hogy kitalálsz faszságokat a másik mondandójáról, és utána azzal a soha el nem hangzott kijelentésekkel kezdesz el vitatkozni. Vannak olyan gyökerek, akiknél ez érvelési technika. De te akkora barom vagy, hogy el is hiszed a kitalációidat.
  • narumon #195
    Szerintem most te rittyentettél ide olyat amiről eddig nem beszéltünk. (Én legalábbis biztosan nem). Egyszerűsítsünk;

    1, Többen tagadják, hogy a cikk igaz lenne mert szerintünk a tablet szar - ez szerintem hülyeség
    2, Te azt írtad, hogy a tablet UGYANAZ mint régen egy PDA csak most a marketing eladja - ez szerintem hülyeség

    Az, hogy utána milyen márkákat hoztál fel lényegtelen. A Samsung Galaxy tabletről is azt gondolom, hogy egy jó tablet, csak a bóvli kínairól nem gondolom azt. Arról meg nincs szó, hogy nem kéne mellé marketing - ha nincs akkor nem is tudnak róla az emberek. Én pusztán csak annyit állítottam, hogy a mostani tablet őrület NEM CSUPÁN marketing, hanem EGY KURVAJÓ ESZKÖZ. Ezt meg tartom akkor is ha még huszonnyolc hozzászólást kreálsz a témában.
  • Vol Jin #194
    És ki a faszom mondta, hogy szar?

    Te eljutottál a szellemi leépülés azon fokára, ahol kényszeresen azt képzeled, hogy aki azt állítja, hogy az ipad sikerének a legfontosabb eleme a marketing volt, az azt állítja, hogy az ipad egy fos. Annyira, hogy még magadról is elhinnéd, ezért gyorsan megtagadod a tényt, hogy az ipad sikere a marketing nélkül bukás lett volna. Agyilag fel sem fogod, hogy ez egy elismerés a kedvenc céged felé, és nem bírálat.

    Kurvára nem az történt, hogy egyszer csak megjelent az applestoreokban az ipad, és ha rákérdezett valaki, hogy ez mi, akkor valamit dünnyögtek, hogy hát ez egy izébigyó. Addig még soha nem látott hype-t kerítettek neki, ahogyan arról egy marketinges csak álmodozhat. Az iphone progijai meg eleve adottak voltak, tehát olyan szoftverellátottsága volt, mintha ezer éve létezett volna ipad.
  • narumon #193
    Ahan, hát summa summárum nem értünk egyet. Mint mindig! :)
    Nagy szerepet játszik a marketing de csak jó terméket lehet marketinggel eladni ilyen számban.

    Én továbbra is csak magamról tudok nyilatkozni; régi PDA-k, tabletek nullára mozgatták meg a fantáziámat, ellenben az ipadról amikor kijöttek az első hírek már árgus szemekkel figyeltem mert nagyon jónak tűnt. És akkor is vettem volna a megjelenéskor egyet, ha ugyanezt a gépet a HP a Samsung vagy akárki más dobta volna ki. Egyikük sem tette.
  • Vol Jin #192
    Ja, a marketing, az nem pusztán reklám, hanem terméktámogatás (jelen esetben egy kapcsolódó szoftverbolt is), az értékesítői csatornák kidolgozása, és a megfelelő ár kiképzése, és elfogadtatása is. (ezen a területen nem néztek szembe nagy kihívással, ami más gyártókra nem elmondható, hiszen ismerjük az árszínvonalát a cégnek) Más cég megbukott volna ilyen árképzéssel... Felesleges magyarázkodnod, ismerjük az érveket, amiket kapásból felhoznál, hogy az royce-rolls, ferrari, csúcskategória, átlagon felűli minőség, stb.