Berta Sándor
A jövő televíziói már megértik a nézőket
A Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) kiemelt szerep juthat a televízióknak. A jövő tévéi érteni fogják az emberek beszédét és gesztusait is, valamint internethozzáférést kínálnak majd.
A Samsung már az idei IFA-n bemutatja azt a csúcskategóriás modelljét, amely minderre képes lesz. A készülék 65 és 75 collos változata egyaránt látható lesz a kiállításon. Azonban mindez csak a kezdet, hiszen a többi gyártó sem akar lemaradni a dél-koreai gyártó mögött. Az LG a tervek szerint két OLED-televíziót is kiállít, ezek közül az egyik 55 collos képátlóval rendelkezik és képes lesz a 3D-s megjelenítésre is. Jelenleg ez a termék kizárólag az Egyesült Államokban kapható és körülbelül 8000 dollárba kerül. Az OLED-technológia az eddiginél nagyobb kontrasztú és vékonyabb kijelzők építését teszi lehetővé. A társaság emellett szintén az idei IFA-n prezentálja új, cloud-alapú játékplatformját, amelynek segítségével bárki a televíziója képernyőjén játszhat majd a legújabb programokkal.
A Sharp a tartalmak helyett a méretre, a 4K-technikára és az energiatakarékos működésre összpontosít. Az egyik bemutatott televízió 90 collos lesz, de kiállítják a 60 és 80 collos modelleket is. Az utóbbi 130 wattot fogyaszt és 5200 euróért vásárolható meg. A Philips is hasonló stratégiát követ, de a fenti szempontok kiegészülnek a figyelemfelkeltő dizájnnal és a hosszú távú működéssel.
A Samsungnál ezzel szemben a kényelmes használat és az új távirányítási lehetőségek kerültek előtérbe. A kifejlesztett termékek között vannak olyanok, amelyek az arcfelismerést használják a bejelentkezéskor, illetve gesztus- és beszédvezérlési funkcióval rendelkeznek. A képernyőn megjelenő kurzor a néző ujjainak mozgását követi. A dél-koreai cég arra számít, hogy a jövőben az internet mindenhol elérhetővé válik és a különböző fájlok, tartalmak és adatok a felhőszolgáltatásoknak köszönhetően bárhonnan hozzáférhetők lesznek.
A Panasonic viszont úgy véli, hogy a jövőben minden tévénél elvárás lesz egy bizonyos méret és a 3D-támogatás. A kiváló képminőség, a jó távirányítási és kezelési funkciók, a hálózati lehetőségek, a környezetbarát megvalósítás és a kellemes dizájn szintén fontosak lesznek. A Toshiba arra helyezi a hangsúlyt, hogy a következő években a felhasználók különleges szemüvegek nélkül is megtekinthessék a 3D-s tartalmakat. Az idei IFA-t augusztus 31. és szeptember 5. között rendezik meg a német fővárosban.
A Samsung már az idei IFA-n bemutatja azt a csúcskategóriás modelljét, amely minderre képes lesz. A készülék 65 és 75 collos változata egyaránt látható lesz a kiállításon. Azonban mindez csak a kezdet, hiszen a többi gyártó sem akar lemaradni a dél-koreai gyártó mögött. Az LG a tervek szerint két OLED-televíziót is kiállít, ezek közül az egyik 55 collos képátlóval rendelkezik és képes lesz a 3D-s megjelenítésre is. Jelenleg ez a termék kizárólag az Egyesült Államokban kapható és körülbelül 8000 dollárba kerül. Az OLED-technológia az eddiginél nagyobb kontrasztú és vékonyabb kijelzők építését teszi lehetővé. A társaság emellett szintén az idei IFA-n prezentálja új, cloud-alapú játékplatformját, amelynek segítségével bárki a televíziója képernyőjén játszhat majd a legújabb programokkal.
A Sharp a tartalmak helyett a méretre, a 4K-technikára és az energiatakarékos működésre összpontosít. Az egyik bemutatott televízió 90 collos lesz, de kiállítják a 60 és 80 collos modelleket is. Az utóbbi 130 wattot fogyaszt és 5200 euróért vásárolható meg. A Philips is hasonló stratégiát követ, de a fenti szempontok kiegészülnek a figyelemfelkeltő dizájnnal és a hosszú távú működéssel.
A Samsungnál ezzel szemben a kényelmes használat és az új távirányítási lehetőségek kerültek előtérbe. A kifejlesztett termékek között vannak olyanok, amelyek az arcfelismerést használják a bejelentkezéskor, illetve gesztus- és beszédvezérlési funkcióval rendelkeznek. A képernyőn megjelenő kurzor a néző ujjainak mozgását követi. A dél-koreai cég arra számít, hogy a jövőben az internet mindenhol elérhetővé válik és a különböző fájlok, tartalmak és adatok a felhőszolgáltatásoknak köszönhetően bárhonnan hozzáférhetők lesznek.
A Panasonic viszont úgy véli, hogy a jövőben minden tévénél elvárás lesz egy bizonyos méret és a 3D-támogatás. A kiváló képminőség, a jó távirányítási és kezelési funkciók, a hálózati lehetőségek, a környezetbarát megvalósítás és a kellemes dizájn szintén fontosak lesznek. A Toshiba arra helyezi a hangsúlyt, hogy a következő években a felhasználók különleges szemüvegek nélkül is megtekinthessék a 3D-s tartalmakat. Az idei IFA-t augusztus 31. és szeptember 5. között rendezik meg a német fővárosban.