Berta Sándor
Super HD-TV-t tervez a Sony
A japán konszern a felbontás növelésével akarja visszahódítani elvesztett piaci részesedését. Azt szeretnék, ha a jövőben piacra dobott televízióik páratlan élményt nyújtanának a nézőknek.
A vállalat professzionális mozitechnológiát integrálna a végfelhasználóknak szánt modellekbe. "Egyértelműen megfigyelhető az a trend, ami a minél nagyobb képernyők létrehozását célozza meg. Ehhez azonban a jelenleginél nagyobb felbontásokra van szükség" - mondta David McIntosh, a Sony menedzsere. McIntosh szerint az új televíziókban kiemelt szerep juthat a 4K technikának, amit sokan a HD technika utódjaként emlegetnek. A 4K 4096 x 2160 pixeles felbontást tesz lehetővé és így 8,8 millió képpontot jelenít meg, tehát így egy ilyen televízió négyszer több részletet tud megmutatni, mint egy HD-TV. "A 4K a felbontást tekintve a mozikban lévő 35 milliméteres filmekkel hasonlítható össze. Ez egy stratégiai technológia, amelynek segítségével a Sony piaci részesedéseket hódíthat vissza" - tette hozzá a szakember.
A Sonynak azonban igyekeznie kell, hiszen a Toshiba már piacra dobott egy 4K-t alkalmazó televíziót, az LG és a Sharp pedig bemutatták az első prototípusokat az idei CES-en. A Panasonic szintén érdeklődik a 4K iránt és csak idő kérdése, hogy mikor jelentkezik ilyen készülékkel. A Sony mellett szól, hogy komoly tapasztalatokra tett szert, hiszen az Egyesült Államokban 10 000, míg Európában 2000 moziban van felszerelve 4K-s vetítőrendszerük. Emellett a társaság különböző kiegészítőket és szolgáltatásokat is kínál, így valóban lépéselőnybe kerülhet a konkurenseivel szemben.
A 20th Century Fox, a Paramount Pictures, a Warner Brothers és a Sony Pictures már használják ezeket az eszközöket, a Zöld darázs vagy a Men in Black 3 című filmeket eleve így forgatták. Európában a mozitulajdonosok egy jelentős részének nincs pénze az új technikára, ezért a japán cég megelőlegezi azt nekik. A távlati tervek között szerepelnek a 4K-s élő sport- és koncertközvetítések.
Kazuo Hirai, a Sony vezérigazgatója márciusban úgy nyilatkozott, hogy a vállalat számára nélkülözhetetlen a televíziós üzletág. Az új vezető elbocsátásokkal és átszervezéssel, a döntési folyamat egyszerűsítésével és a televíziós üzletág átalakításával kívánja növekedési pályára állítani az elektronikai konszernt. Nemrég vált ismertté, hogy a Sony és a Panasonic együttműködik az OLED TV-k területén.
A vállalat professzionális mozitechnológiát integrálna a végfelhasználóknak szánt modellekbe. "Egyértelműen megfigyelhető az a trend, ami a minél nagyobb képernyők létrehozását célozza meg. Ehhez azonban a jelenleginél nagyobb felbontásokra van szükség" - mondta David McIntosh, a Sony menedzsere. McIntosh szerint az új televíziókban kiemelt szerep juthat a 4K technikának, amit sokan a HD technika utódjaként emlegetnek. A 4K 4096 x 2160 pixeles felbontást tesz lehetővé és így 8,8 millió képpontot jelenít meg, tehát így egy ilyen televízió négyszer több részletet tud megmutatni, mint egy HD-TV. "A 4K a felbontást tekintve a mozikban lévő 35 milliméteres filmekkel hasonlítható össze. Ez egy stratégiai technológia, amelynek segítségével a Sony piaci részesedéseket hódíthat vissza" - tette hozzá a szakember.
A Sonynak azonban igyekeznie kell, hiszen a Toshiba már piacra dobott egy 4K-t alkalmazó televíziót, az LG és a Sharp pedig bemutatták az első prototípusokat az idei CES-en. A Panasonic szintén érdeklődik a 4K iránt és csak idő kérdése, hogy mikor jelentkezik ilyen készülékkel. A Sony mellett szól, hogy komoly tapasztalatokra tett szert, hiszen az Egyesült Államokban 10 000, míg Európában 2000 moziban van felszerelve 4K-s vetítőrendszerük. Emellett a társaság különböző kiegészítőket és szolgáltatásokat is kínál, így valóban lépéselőnybe kerülhet a konkurenseivel szemben.
A 20th Century Fox, a Paramount Pictures, a Warner Brothers és a Sony Pictures már használják ezeket az eszközöket, a Zöld darázs vagy a Men in Black 3 című filmeket eleve így forgatták. Európában a mozitulajdonosok egy jelentős részének nincs pénze az új technikára, ezért a japán cég megelőlegezi azt nekik. A távlati tervek között szerepelnek a 4K-s élő sport- és koncertközvetítések.
Kazuo Hirai, a Sony vezérigazgatója márciusban úgy nyilatkozott, hogy a vállalat számára nélkülözhetetlen a televíziós üzletág. Az új vezető elbocsátásokkal és átszervezéssel, a döntési folyamat egyszerűsítésével és a televíziós üzletág átalakításával kívánja növekedési pályára állítani az elektronikai konszernt. Nemrég vált ismertté, hogy a Sony és a Panasonic együttműködik az OLED TV-k területén.