Berta Sándor
Felülvizsgálják a repülőgép-fedélzeti iPad-tilalmat
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) kész felülvizsgálni a jelenleg hatályban lévő szabályozást, amely az iPad, a Kindle, a Blackberry és más készülékek repülőgép-fedélzeti használatának tilalmára vonatkozik.
A The New York Times cikke szerint a Szövetségi Légügyi Hivatal hajlandó újra megvizsgálni az elektronikai eszközök repülőgép-fedélzeti használatát tiltó szabályt és adott esetben módosítani is fogja azt. Minderre azért kerül sor, mert továbbra sincs egyértelműen bizonyítva, hogy az utasoknál lévő és bekapcsolt iPad, Kindle vagy éppen Blackberry készülékek zavarnák vagy befolyásolnák a repülőgépek fedélzeti műszereinek a működését.
Az új eljárás során az FAA illetékesei kizárólag az elektronikus könyvolvasókat, a táblagépeket és más hasonló eszközöket vizsgálnak meg, vagyis mindez azt jelenti, hogy a mobil- és az okostelefonok használata továbbra is tilos lesz a repülőgépek fedélzetén. Az elmúlt évek elutasító magatartásához képest már ez a felülvizsgálat is komoly előrelépést jelent, eddig ugyanis a Szövetségi Légügyi Hivatal nemes egyszerűséggel elzárkózott a jelenlegi szabályozás bármilyen módosítása elől.
A pilótafülkékben már használnak táblagépet, de több száz utas saját kütyüje jóval komolyabb kockázat
Napjainkban minden egyes készüléket tesztelnek és csak akkor kaphatja meg a repülőgép-fedélzeti használatot lehetővé tévő engedélyt, ha az összes teszten átmegy. Fontos azonban, hogy a teszteket kizárólag utasok nélküli repülések alkalmával hajtják végre. A légitársaságok kötelesek az adott eszköz összes változatát minden egyes általuk használt repülőgépen is letesztelni, hogy így zárják ki az esetleges kockázatokat.
A legnagyobb probléma azonban az, hogy a légitársaságok nem repesnek az örömtől, a tesztek ugyanis időigényesek, ráadásul meglehetősen drágák. Az FAA ezért úgy döntött, hogy az új átfogó vizsgálatba bevonja a légitársaságok mellett a repülőgépek és a fedélzeti műszerek gyártóit, továbbá a pilótákat, a légiutas-kísérőket és az utasokat. A hivatal 2006-ban végzett utoljára ennyire átfogó tesztet, azonban akkor még nem létezett sem az iPad, sem a Kindle.
A The New York Times cikke szerint a Szövetségi Légügyi Hivatal hajlandó újra megvizsgálni az elektronikai eszközök repülőgép-fedélzeti használatát tiltó szabályt és adott esetben módosítani is fogja azt. Minderre azért kerül sor, mert továbbra sincs egyértelműen bizonyítva, hogy az utasoknál lévő és bekapcsolt iPad, Kindle vagy éppen Blackberry készülékek zavarnák vagy befolyásolnák a repülőgépek fedélzeti műszereinek a működését.
Az új eljárás során az FAA illetékesei kizárólag az elektronikus könyvolvasókat, a táblagépeket és más hasonló eszközöket vizsgálnak meg, vagyis mindez azt jelenti, hogy a mobil- és az okostelefonok használata továbbra is tilos lesz a repülőgépek fedélzetén. Az elmúlt évek elutasító magatartásához képest már ez a felülvizsgálat is komoly előrelépést jelent, eddig ugyanis a Szövetségi Légügyi Hivatal nemes egyszerűséggel elzárkózott a jelenlegi szabályozás bármilyen módosítása elől.
A pilótafülkékben már használnak táblagépet, de több száz utas saját kütyüje jóval komolyabb kockázat
Napjainkban minden egyes készüléket tesztelnek és csak akkor kaphatja meg a repülőgép-fedélzeti használatot lehetővé tévő engedélyt, ha az összes teszten átmegy. Fontos azonban, hogy a teszteket kizárólag utasok nélküli repülések alkalmával hajtják végre. A légitársaságok kötelesek az adott eszköz összes változatát minden egyes általuk használt repülőgépen is letesztelni, hogy így zárják ki az esetleges kockázatokat.
A legnagyobb probléma azonban az, hogy a légitársaságok nem repesnek az örömtől, a tesztek ugyanis időigényesek, ráadásul meglehetősen drágák. Az FAA ezért úgy döntött, hogy az új átfogó vizsgálatba bevonja a légitársaságok mellett a repülőgépek és a fedélzeti műszerek gyártóit, továbbá a pilótákat, a légiutas-kísérőket és az utasokat. A hivatal 2006-ban végzett utoljára ennyire átfogó tesztet, azonban akkor még nem létezett sem az iPad, sem a Kindle.