Berta Sándor
Az USA katonai repülőibe is táblagépek kerülnek
Az amerikai légierő szállítási parancsoksága (Air Mobility Command - AMC) azt tervezi, hogy a pilótái a jövőben a térképek és a kézikönyvek helyett az Apple készülékeit használják majd a munkájuk során.
A kiszivárgott információk szerint a parancsokság minimum 63, maximum 18 ezer iPad2 típusú vagy hasonló tudású tábla PC-t akar beszerezni. A cél a jelenleg használt dokumentumok kiváltása. A megvásárolandó táblagépeket a szállító és a kiképző repülőgépek pilótái között osztják szét. "Az EFB-k (Electronic Flight Bag) a jövőben szabvánnyá válnak és felválthatják az eddigi nyomtatott dokumentumokat. A papíron alapuló repülésdokumentáló rendszer elektronikus rendszerre való átállítása nem csak a hatékonyságot növeli majd meg, hanem ezzel a lépéssel az amerikai védelmi minisztérium is időt és pénzt fog megtakarítani" - jelentette ki Rick Martin vezérőrnagy, az AMC műveleti igazgatója.
Az AMC még tavaly decemberben jelentette be, hogy megvizsgálja egy ilyen átállás lehetőségét. Az időpont nem volt véletlen, hiszen a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) éppen akkor engedélyezte az American Airlines légitársaság számára az iPad készülékek használatát a pilótafülkében. Emellett kiderült az is, hogy nem csak az amerikai katonai szállító repülőgépeken jelenhet meg az iPad 2, mert az Egyesült Államok Légierejének Különleges Hadműveletek Parancsnoksága (AFSOC) is búcsút akar inteni a papírra épülő pilótafülkéknek. A döntés itt már megszületett: az AFSOC biztosan iPad táblagépeket fog vásárolni, mivel szerintük kizárólag ezek az eszközök felelnek meg a követelményeknek.
Az iPad még tavaly júliusban hódította meg a pilótafülkéket. A pilóták által magukkal vitt kézikönyvek tartalmazzák többek között az adott repülőgép paramétereit, a navigációs térképeket, az időjárási információkat, a kötelező ellenőrzési listákat, a repülőtér-rajzokat és megannyi más fontos információt. A kézikönyvek össztömege 15 kilogramm is lehet, míg egy iPad kevesebb mint egy kg. Az új megoldás nem csak gyorsabb, de egyszerűbb és informatívabb is, hiszen hiperlinkek és interaktív grafikák segíthetik a pilóták munkáját, ráadásul az információk egyszerűbben frissíthetők. A United Airlines augusztusban 11 000 iPad készüléket vásárolt.
A kiszivárgott információk szerint a parancsokság minimum 63, maximum 18 ezer iPad2 típusú vagy hasonló tudású tábla PC-t akar beszerezni. A cél a jelenleg használt dokumentumok kiváltása. A megvásárolandó táblagépeket a szállító és a kiképző repülőgépek pilótái között osztják szét. "Az EFB-k (Electronic Flight Bag) a jövőben szabvánnyá válnak és felválthatják az eddigi nyomtatott dokumentumokat. A papíron alapuló repülésdokumentáló rendszer elektronikus rendszerre való átállítása nem csak a hatékonyságot növeli majd meg, hanem ezzel a lépéssel az amerikai védelmi minisztérium is időt és pénzt fog megtakarítani" - jelentette ki Rick Martin vezérőrnagy, az AMC műveleti igazgatója.
Az AMC még tavaly decemberben jelentette be, hogy megvizsgálja egy ilyen átállás lehetőségét. Az időpont nem volt véletlen, hiszen a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) éppen akkor engedélyezte az American Airlines légitársaság számára az iPad készülékek használatát a pilótafülkében. Emellett kiderült az is, hogy nem csak az amerikai katonai szállító repülőgépeken jelenhet meg az iPad 2, mert az Egyesült Államok Légierejének Különleges Hadműveletek Parancsnoksága (AFSOC) is búcsút akar inteni a papírra épülő pilótafülkéknek. A döntés itt már megszületett: az AFSOC biztosan iPad táblagépeket fog vásárolni, mivel szerintük kizárólag ezek az eszközök felelnek meg a követelményeknek.
Az iPad még tavaly júliusban hódította meg a pilótafülkéket. A pilóták által magukkal vitt kézikönyvek tartalmazzák többek között az adott repülőgép paramétereit, a navigációs térképeket, az időjárási információkat, a kötelező ellenőrzési listákat, a repülőtér-rajzokat és megannyi más fontos információt. A kézikönyvek össztömege 15 kilogramm is lehet, míg egy iPad kevesebb mint egy kg. Az új megoldás nem csak gyorsabb, de egyszerűbb és informatívabb is, hiszen hiperlinkek és interaktív grafikák segíthetik a pilóták munkáját, ráadásul az információk egyszerűbben frissíthetők. A United Airlines augusztusban 11 000 iPad készüléket vásárolt.