Gyurkity Péter
A Nokia, a Samsung és az Apple vezetik a mobilos piacot
A tavalyi évet a címben szereplő három gyártó zárta le a legjobb eredménnyel, ők a teljes piac több mint felét uralják. Amíg azonban az első veszített súlyából, a harmadik megduplázta azt.
Az IDC közzétette a 2011 utolsó negyedévét, valamint a teljes évet összegző dolgozatát, amelyben szemügyre vehetjük a mobiltelefonokat gyártó cégek rangsorát. A negyedik negyedben több mint 427 millió készüléket szállítottak le a szegmensben érdekelt vállalatok, míg egy évvel ezelőtt ez a szám 402 millió volt. A növekedés az előrejelzettnél is magasabb volt, ám ezt nem mindenki mondhatta el magáról.
A negyedéves eredmény alapján a Nokia végzett az első helyen, amely 113,5 millió készülékkel a globális piac 26,6 százalékát mondhatta magáénak. Második a Samsung, amely 97,6 millió példányt szállított le, ez az ágazat 22,8 százalékát tette ki. A Nokia a példányszám tekintetében rontott az egy évvel korábbi számokhoz képest, így részesedése is kisebb volt, míg a Samsung mindkét téren javított. Az időszak abszolút nyertese azonban az Apple, amely több mint megduplázta saját számait, ezzel pedig a piac 8,7 százalékát foglalta el, amely ezúttal a harmadik helyre volt elég.
A negyedik helyre befutó LG csaknem felével rontotta saját korábbi eredményét, így a teljes szegmens 7,6 százaléka helyett már csak annak 4,1 százalékát birtokolta. Ötödik lett a ZTE, amely viszont kissé javított, megszerezve kereken 4 százalékot, míg az összes többi induló kénytelen volt megosztozni a maradék 33,8 százalékon. Az erőviszonyok változása elemzők szerint elsősorban annak köszönhető, hogy egyre többen váltanak a hagyományos készülékekről az okostelefonokra, ezáltal pedig a korábban kiemelt helyen lévő cégek fokozatosan romló eredményről kénytelenek beszámolni - jó példa erre az LG és az Apple helycseréje.
Éves viszonylatban a sorrend nem változik, mindössze az arányok mások kissé, a főbb pontok itt is ugyanazok. Elmondható, hogy míg Nyugat-Európában a kereslet kissé visszaesett (nyilván a válság miatt), addig a Közel-Kelethez és Afrikához sorolt Közép-Európában (CEMA régió) erős növekedést mutattak ki, elsősorban a Samsung folyamatosan jó eredménye révén.
Az IDC közzétette a 2011 utolsó negyedévét, valamint a teljes évet összegző dolgozatát, amelyben szemügyre vehetjük a mobiltelefonokat gyártó cégek rangsorát. A negyedik negyedben több mint 427 millió készüléket szállítottak le a szegmensben érdekelt vállalatok, míg egy évvel ezelőtt ez a szám 402 millió volt. A növekedés az előrejelzettnél is magasabb volt, ám ezt nem mindenki mondhatta el magáról.
A negyedéves eredmény alapján a Nokia végzett az első helyen, amely 113,5 millió készülékkel a globális piac 26,6 százalékát mondhatta magáénak. Második a Samsung, amely 97,6 millió példányt szállított le, ez az ágazat 22,8 százalékát tette ki. A Nokia a példányszám tekintetében rontott az egy évvel korábbi számokhoz képest, így részesedése is kisebb volt, míg a Samsung mindkét téren javított. Az időszak abszolút nyertese azonban az Apple, amely több mint megduplázta saját számait, ezzel pedig a piac 8,7 százalékát foglalta el, amely ezúttal a harmadik helyre volt elég.
A negyedik helyre befutó LG csaknem felével rontotta saját korábbi eredményét, így a teljes szegmens 7,6 százaléka helyett már csak annak 4,1 százalékát birtokolta. Ötödik lett a ZTE, amely viszont kissé javított, megszerezve kereken 4 százalékot, míg az összes többi induló kénytelen volt megosztozni a maradék 33,8 százalékon. Az erőviszonyok változása elemzők szerint elsősorban annak köszönhető, hogy egyre többen váltanak a hagyományos készülékekről az okostelefonokra, ezáltal pedig a korábban kiemelt helyen lévő cégek fokozatosan romló eredményről kénytelenek beszámolni - jó példa erre az LG és az Apple helycseréje.
Éves viszonylatban a sorrend nem változik, mindössze az arányok mások kissé, a főbb pontok itt is ugyanazok. Elmondható, hogy míg Nyugat-Európában a kereslet kissé visszaesett (nyilván a válság miatt), addig a Közel-Kelethez és Afrikához sorolt Közép-Európában (CEMA régió) erős növekedést mutattak ki, elsősorban a Samsung folyamatosan jó eredménye révén.