Gyurkity Péter

A Nokia, a Samsung és az Apple vezetik a mobilos piacot

A tavalyi évet a címben szereplő három gyártó zárta le a legjobb eredménnyel, ők a teljes piac több mint felét uralják. Amíg azonban az első veszített súlyából, a harmadik megduplázta azt.

Az IDC közzétette a 2011 utolsó negyedévét, valamint a teljes évet összegző dolgozatát, amelyben szemügyre vehetjük a mobiltelefonokat gyártó cégek rangsorát. A negyedik negyedben több mint 427 millió készüléket szállítottak le a szegmensben érdekelt vállalatok, míg egy évvel ezelőtt ez a szám 402 millió volt. A növekedés az előrejelzettnél is magasabb volt, ám ezt nem mindenki mondhatta el magáról.


A negyedéves eredmény alapján a Nokia végzett az első helyen, amely 113,5 millió készülékkel a globális piac 26,6 százalékát mondhatta magáénak. Második a Samsung, amely 97,6 millió példányt szállított le, ez az ágazat 22,8 százalékát tette ki. A Nokia a példányszám tekintetében rontott az egy évvel korábbi számokhoz képest, így részesedése is kisebb volt, míg a Samsung mindkét téren javított. Az időszak abszolút nyertese azonban az Apple, amely több mint megduplázta saját számait, ezzel pedig a piac 8,7 százalékát foglalta el, amely ezúttal a harmadik helyre volt elég.

A negyedik helyre befutó LG csaknem felével rontotta saját korábbi eredményét, így a teljes szegmens 7,6 százaléka helyett már csak annak 4,1 százalékát birtokolta. Ötödik lett a ZTE, amely viszont kissé javított, megszerezve kereken 4 százalékot, míg az összes többi induló kénytelen volt megosztozni a maradék 33,8 százalékon. Az erőviszonyok változása elemzők szerint elsősorban annak köszönhető, hogy egyre többen váltanak a hagyományos készülékekről az okostelefonokra, ezáltal pedig a korábban kiemelt helyen lévő cégek fokozatosan romló eredményről kénytelenek beszámolni - jó példa erre az LG és az Apple helycseréje.


Éves viszonylatban a sorrend nem változik, mindössze az arányok mások kissé, a főbb pontok itt is ugyanazok. Elmondható, hogy míg Nyugat-Európában a kereslet kissé visszaesett (nyilván a válság miatt), addig a Közel-Kelethez és Afrikához sorolt Közép-Európában (CEMA régió) erős növekedést mutattak ki, elsősorban a Samsung folyamatosan jó eredménye révén.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • hurkaur #33
    "Nem lehet sokáig vinni azt a trendet Apple-nek, h adjuk méregdrágán a felső 25 %-nak és majd dől a lé."
    Nos az a baj, hogy ebbol a kepletbol kihagytal egy igazan apro, de fontos tenyezot miszerint: jo termekeket adnak ki. Es amig ez igy marad, addig venni fogjak tovabbra is.
    "de ha egyszer a konkurens cégnek a telefonjaiból meg 5x annyi fogy" hat hajra, de amig az android mindenfele mosogepgyarto cegeket tud csak felvonultatni, az igyis szarra fregmentalt platformja moge, addig sosem lesz igazi alternativa iosra.
    link
  • TomecK #32
    Igaz teljesen jogos, amennyiért megveszik, mindig mindent annyiért adnak. Na de az Apple sosem lesz tömegtermék inkább akkor így fogalmazok, ez viszont gondot jelenthet a bevételnél, ez pedig majd a fejlesztésben látszik meg. Nem lehet sokáig vinni azt a trendet Apple-nek, h adjuk méregdrágán a felső 25 %-nak és majd dől a lé. Valahol ez megbukik a későbbiekben. mert lehet h drágábban adják el a telókat, mondjuk 2x-er annyiért de ha egyszer a konkurens cégnek a telefonjaiból meg 5x annyi fogy ? Végül is már látszik, hogy az apple is üzletpolitikát változtat az új Iphone-al, lesz elvileg ugye "Buta" verzió kicsi occó pénzért, meg lesz a szokásos brutál vassal méregdrágán.
  • hurkaur #31
    "hanem mert annyiért adják amennyit ér." erre aludj inkabb egyet, mert ez inkabb igy szol: hanem mert annyiert adjak, amennyiert megveszik.
  • TomecK #30
    A negyedéves jelentésekben állítólag csak 1 fontos adat van. A növekedés. Csúnyán hozza az Apple, de szerintem meg fog szűnni lassan a hype. Most már annak is van Apple-je aki eddig nem vehette meg, most már mindenikek van aki nagyon akart, szerintem szépen le fog nyugodni a piac és az Apple megmarad max. 10 %-os részesedéssel. Samujé a jövő, nem azért mert annyival jobb a telefonjuk, hanem mert annyiért adják amennyit ér.
  • lcee #29
    A Nokia azért nem csúszik le, mert nem csak kimondottan okostelefonokkal foglalkozik Nokia rekord: másfél milliárd Series 40 fogyott
    A csökkenés látszik, de még nem esett le az első helyről.
  • Cat #28
    Kerekítés. Ha századokig kiírnák a számokat megszűnne a probléma, de az érdektelen.

    Akkor lenne gond, ha összeadás után 99,8% lenne a végösszeg.
  • MR007 #27
    Nem csak pár embernek megakadt a szeme vmin.
  • MR007 #26
    Olyan deja vu érzésem van. Törölve lett pár korábbi hozzászólás. Gondolom, mert nem a lényegről szolt. De a felső táblázatban a 4Q10 Market Share akkor is 99.9%-ra jön ki. Az alsó az jó. Nagy vita volt belőle, de inkább megmagyarázni kellett volna, mint törölni. Az elegánsabb lett volna. Tudjuk hogy nem ott van a lényeg.

    Kiváncsi leszek a Nokia mikor csúszik le az első helyéről. Az ember azt gondolná, hogy az már régen megtörtént, mert a zuhanórepülés sokak szerint jó pár éve tart töretlenül, nemcsak a vezetőváltástól. És még a BB-re kiváncsi lettem volna a táblázatban.
  • narumon #25
    Elég érdekes a hozzászólások számozása. Tán itt járt valami troll? :)
  • sanyicks #24
    A legnézettebb műsorok pedig a valóság sók, a legnépszerűbb játék pedig a call of duty...