Gyurkity Péter

Átvette a vezetést Kína az okostelefonoknál

A harmadik negyedévben a gyorsan növekvő ázsiai óriás elhódította az első helyet, így az USA immár csak második - a gyártók versenyében azonban alapvető módon eltérő képet látunk magunk előtt.

A Strategy Analytics számolt be a napokban a fenti hírről, kiemelve, hogy a harmadik negyedben erős növekedés állt szemben a kisebb mértékű visszaeséssel, ezzel pedig helycsere történt az első két pozícióban. Elemzésükben kitérnek az összesített adatokra, valamint a gyártók között zajló versenyre is, ez utóbbi pedig több érdekességet tartogat az érdeklődők számára.

Miközben egyesek már azt várják, hogy Kína mikor előzi meg az Egyesült Államokat a GDP (bruttó hazai termék) viszonylatában, addig ez egyelőre az okostelefonok terén következett be. A legfontosabb természetesen az összesített eredmény, a két országra lebontva, eszerint pedig a harmadik negyedévben Kínában 23,9 millió példányt értékesítettek, az USA pedig a maga 23,3 milliójával csak a második helyre volt jó. Külön kiemelendő, hogy míg előbbi esetében ez 58 százalékos bővülést jelent az előző negyedévhez képest, addig az USA-ban 7 százalékos csökkenésről számoltak be, jól látszik tehát, hogy a fejlett piacok gyakorlatilag telítődtek.


Ami a gyártókat illeti, Kínában a Nokia vezeti a piacot 28,5 százalékos részesedéssel, a második helyen pedig a Samsung található 17,6 százalékkal. Ez élesen szemben áll az amerikai piaccal, ahol a HTC 24, az Apple pedig 20 százalékot tudott megkaparintani az utolsó időszakban, a többiek pedig a maradékon voltak kénytelenek osztozkodni (az előbbi ország esetében ez 54, utóbbinál pedig 55,4 százalékot tett ki). Kínában az elemzők szerint három alapvető tényező segíti a gyors növekedést, ezek pedig a különböző termékek jobb elérhetősége, a drágább készülékeknél bevezetett kedvezmények (támogatás), illetve az olyan olcsó androidos modellek megjelenése, amelyek többek között a hazai ZTE jóvoltából bukkantak fel.

Az Apple számára jó hír, hogy a kínai fiatalok körében abszolút státuszszimbólumnak számít az iPhone és az iPad, a nyáron például arról olvashattunk, hogy egy fiatalember egyik veséjét ajánlotta fel egy ilyen tábláért, a műtétre pedig sor is került. Hátráltató tényezőt jelent viszont, hogy az iPhone csak a szolgáltatóknál második helyezett China Unicom kínálatában található meg, a GSM készülékekkel operáló cég 170 millió ügyféllel rendelkezik, míg az első China Mobile 600 millió felhasználója CDMA változatokat használ (itt egyelőre tervezik a CDMA iPhone piacra dobását).

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • narumon #6
    Attól függ mit értesz az alatt, hogy gazdagabb ország? Ha az általános jólétet akkor az nagyon messze van az USA és EU szinttől.
    Itt egyszerűen arról van szó, hogy kínában több mint 1Mrd ember él, USA-ban meg 300 millió. Ha Kínában csak az emberek negyede él normális körülmények között (ami egy borzasztó szám), akkor is annyian mint USA egész lakossága. (és ott sem mind a 300 millió él normálisan). Ez ugye közvetve a nagy számok törvénye.
  • philcsy #5
    Bla-bla-bla
    Mert ugye Amerikába olyan nagy a jólét, Kínában meg egy tál rizsért dolgoznak.
    Meg ugye nem nyomják el a népet mindenhol a világon...
    HA-HA-HA
  • KopaszIsten #4
    Kína egyáltalán nem gazdagabb, max talán erőforrásokban. De egy ország gazdagságán én a lakosok jólétét értem. Márpedig ott még mindig nagy a szegénység (főleg vidéken), függetlenül attól, hogy X évvel ezelőtt még nagyobb nyomorban éltek.
    (És amiért végképp nem irigylem a kínai népet az a diktatúra. :S)
  • kvp #2
    Kinaban tobben vannak mint az usa-ban. Joreszt ott gyartjak a keszulekeket, tehat sokkal olcsobb minden. Mindemellett kina gazdagabb orszag mint az usa. Ezek utan mi a meglepo? Ha kinaban minden 4. ember vesz csak okostelefont es az usa-ban szinte mindenkinek van, akkor is kina nyer.
  • finizlik #1
    Egyre meglepőbb statisztikák jönnek itt :D