Gyurkity Péter

Túl bőnek bizonyul az új termékek áradata

A vásárlók egy jelentős része szerint a gyártók elsietve, kapkodva dobják piacra újabb és újabb termékeiket, amely egyrészt hibákhoz, másrészt pedig zsúfoltsághoz vezet, a valós igények mellőzésével.

Érdekes eredményeket közölt a napokban a legújabb felmérését befejező Underwriters Laboratories, amely arra mutat rá anyagában, hogy a megkérdezettek nagy része a kapkodást és a piaci igények, a kereslet figyelembe vételének teljes hiányát tartják nagy hibának a gyártók oldalán. Szerintük számos hordozható kütyüre egyáltalán nincs szükség, ezeket csak azért jelentetik meg, hogy ne maradjanak le a vetélytársakkal szemben.

Természetesen az új táblák és okostelefonok viszik a prímet ebben a tekintetben is, hiszen számos ilyen termék jelent meg gyors egymásutánban, hogy azután ugyanolyan tempóban valljon kudarcot. Kiemelik az első iPad és riválisai esetét, utóbbiak ugyanis éppen azért bukkantak fel ugyanabban az időpontban, mert az Apple is ekkor szánta rá magát a hivatalos debütálásra, ez viszont kapkodást eredményezett a konkurens cégek részéről. A HP TouchPad, illetve a Blackberry Playbook túlságosan drágának találtatott, de a kialakítás és a mindennapokban tapasztalt élmény sem volt ugyanaz, ezért meg is büntették készítőiket a vásárlók - a HP ki is vonult a területről, megszabadult a megmaradt készlettől, a RIM pedig szintén komoly veszteséget volt kénytelen elszenvedni az elmaradt forgalom miatt.

A kapkodás, az új termékek klónozásnak minősülő lemásolása oda vezet, hogy a valós igények teljes mellőzésével bukkannak fel az újabb és újabb változatok, amelyek jó része ráadásul zavaró szoftveres és hardveres hibákkal érkezik, amelyeket azután a megjelenést követő időszakban kell kijavítani. Pozitív példaként említhető a Kindle Fire, amely a két legnagyobb negatívum egyikétől megszabadult, hiszen gyakorlatilag megfelezte a korábbi árat, ám itt is tapasztalható volt némi kapkodás (lásd a Kobo Vox megjelenése), a vásárlók jó része pedig nem igazán elégedett az Amazon termékével, az alacsony ár ellenére többet vártak.

Általánosan tapasztalható egyfajta csömör, a felhasználók egy része belefárad a szinte követhetetlen áradat figyelésébe, ők mindössze egy valóban működő, az alapvető igényeket kielégítő terméket szeretnének beszerezni - kétségtelen tény azonban, hogy sokan ész nélkül rohannak a legújabb kütyükért, ez pedig azt jelenti, hogy a kapkodás és a szoros "verseny" folytatódni fog.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • hdo #15
    Azért olyan könnyen nem avulnak el. Processzort másfél éve vettem 42-ért, kicsit később videókarit 32-ért, és DX10-zel max grafikán megy az összes játék a mai napig. Ki kell fogni egy jobb típust, és évekig jó szolgálatot nyújt kompromisszumok nélkül.
  • Pityu83 #14
    Hát nem csak a mobilok terén van ez így hanem akár melyik elektronikai cucc esetén hogy kilószámra dobják kifelé,és kevésbé a minőségre figyelve,inkább lenne kevesebb de jobb,meg átláthatób,én már azt unom hogy nagyon hamar avulnak el dolgok néha anyagilag is nehéz követni.

    Amúgy én sem cserélném el a telefonom már 3,5 éves Nokia 5310 és szeretem mindent tud amit kell :)
  • Dany007 #13
    Szerintem pont, hogy ők azok, akik ezt szintén észrevették. És talán zavarja is őket.
    Gondolj csak bele, az átlag hozzá nem értő ember megveszi amit elé raknak. És elfogadja, hogy megjelenés után mondjuk 2 frissítéssel / javítócsomaggal kell kezdeni mert az úgy van.

    Viszont aki egy kicsit tapasztaltabb hozzáértőbb az látja, hogy mekkora kurvanagy káoszt teremtettek a gyártók a kütyük piacán.
    Jó példa erre a HTC, ami sarkítva hetente 2 új telefontípust dob piacra. :D Persze a többiek sincsenek annyira lemaradva.

    Régen a 3210-es időkben még fejből tudtuk az aktuális telefonok listáját, tulajdonságait és a mobilos cégek elérhető csomagjait.
    Hiszen akkor az aktuális igényeknek megfelelően volt mondjuk 20-30 telefontípus a piacon.
    Ma a mai igényeknek megfelelően van vagy 100-150 típus a piacon. Hát ember legyen a talpán aki ki tud igazodni ezeken. Mert nem a fejben tartáson van a hangsúly, hanem az átláthatóságon.

    De a magas szám még nem is lenne akkora baj. Hiszen akinek van egy csöpp esze, vásárlás előtt utána néz a neten, elolvasgatja a teszteket, fórumokat, kikeresi a legjobb árakat stb...
    A gond inkább azzal van, hogy hetente megjelenő újabb és újabb típusok között alig vagy egyáltalán nincs érdemi különbség.
    És ez a gond, hogy futószalagon gyártják az újabbnál újabb típusokat. A HTC-nek szerintem már külön típusnevekért felelős vezetője és csoportja van, hogy minden újabb darabnak kitudjon találni valami értelmes nevet.

    És ez bizony megérződik az adott készülék minőségén is. Egy rakás csúcstelefon van, ami piacrakerülése után egy héttel már frissíteni kell. Mert ilyen vagy olyan hibát találtak benne. Lásd Galaxy Nexus. iPhone 4S és így tovább.
    Egyszerűen röhej, de szinte minden márkánál megtapasztalható jelenség. Látszik, hogy nincs idő tesztelni, vagy csak egyszerűen leszarják, nem tudom.

    Szóval jelenleg igen káoszos a piac.
  • mad mind #12
    Átlag Jóskának a reklám és a Tescoban kapható cuccok számítanak.
  • hdo #11
    Nekem D750i! :D

    Ha váltanék - de nem, mert minek -, akkor sem egy teljesen mai gyerekre cserélném, hanem egy Samsung Galaxy S-re (nem kettő, egy). A gsmarena.com rém egyszerűvé teszi az egyénnek megfelelő típus kiválasztását, elég rákeresni a telefonra, aztán a telefon képe alatt rákattintani a review cikkre, és első oldalon mindig ott van egy pro/kontra lista.
  • Szefmester #10
    itt egy másik jelentkező is... figyelem a mobiltechnológiát, és érdekel is úgy ahogy, de a jelenlegi készülékem februárban lesz 4. éve hogy birtokomban van, és használtam 1-1,5 éves korában vásároltam. És "okostelefon" illetve.. mondjuk úgy hogy nem hülye... :P SE P910i :D
  • tucky1 #9
    Régi eszközök is lehetnek jók, pl az én 4 éves készülékem meg se nevezem, de még mindig gyorsabban hozza be és váltja a képeket, mint az új 1000Mhz-es telem. De hát ez van, ha már nem elég a 3,5". Viszont azt a telt sose fogom eladni, nem úgy mint ezt.
  • hdo #8
    Detto ... ráadásul a röhej az, hogy olyan telefonom van aminek állítólag típushibája van, ami miatt félévente fordulhatna szervizben. Ennek ellenére szervizt nem látott, pótalkatrészt sem, egyedül egy elkopott billentyűzetet cseréltem tavaly ilyenkor.
  • Guren #7
    az enyém 4 (lg shine), de amíg tökéletesen működik, biztosan nem cserélem le :(
  • hdo #6
    Tech geek 7 éves mobillal jelen!