Gyurkity Péter
Túl bőnek bizonyul az új termékek áradata
A vásárlók egy jelentős része szerint a gyártók elsietve, kapkodva dobják piacra újabb és újabb termékeiket, amely egyrészt hibákhoz, másrészt pedig zsúfoltsághoz vezet, a valós igények mellőzésével.
Érdekes eredményeket közölt a napokban a legújabb felmérését befejező Underwriters Laboratories, amely arra mutat rá anyagában, hogy a megkérdezettek nagy része a kapkodást és a piaci igények, a kereslet figyelembe vételének teljes hiányát tartják nagy hibának a gyártók oldalán. Szerintük számos hordozható kütyüre egyáltalán nincs szükség, ezeket csak azért jelentetik meg, hogy ne maradjanak le a vetélytársakkal szemben.
Természetesen az új táblák és okostelefonok viszik a prímet ebben a tekintetben is, hiszen számos ilyen termék jelent meg gyors egymásutánban, hogy azután ugyanolyan tempóban valljon kudarcot. Kiemelik az első iPad és riválisai esetét, utóbbiak ugyanis éppen azért bukkantak fel ugyanabban az időpontban, mert az Apple is ekkor szánta rá magát a hivatalos debütálásra, ez viszont kapkodást eredményezett a konkurens cégek részéről. A HP TouchPad, illetve a Blackberry Playbook túlságosan drágának találtatott, de a kialakítás és a mindennapokban tapasztalt élmény sem volt ugyanaz, ezért meg is büntették készítőiket a vásárlók - a HP ki is vonult a területről, megszabadult a megmaradt készlettől, a RIM pedig szintén komoly veszteséget volt kénytelen elszenvedni az elmaradt forgalom miatt.
A kapkodás, az új termékek klónozásnak minősülő lemásolása oda vezet, hogy a valós igények teljes mellőzésével bukkannak fel az újabb és újabb változatok, amelyek jó része ráadásul zavaró szoftveres és hardveres hibákkal érkezik, amelyeket azután a megjelenést követő időszakban kell kijavítani. Pozitív példaként említhető a Kindle Fire, amely a két legnagyobb negatívum egyikétől megszabadult, hiszen gyakorlatilag megfelezte a korábbi árat, ám itt is tapasztalható volt némi kapkodás (lásd a Kobo Vox megjelenése), a vásárlók jó része pedig nem igazán elégedett az Amazon termékével, az alacsony ár ellenére többet vártak.
Általánosan tapasztalható egyfajta csömör, a felhasználók egy része belefárad a szinte követhetetlen áradat figyelésébe, ők mindössze egy valóban működő, az alapvető igényeket kielégítő terméket szeretnének beszerezni - kétségtelen tény azonban, hogy sokan ész nélkül rohannak a legújabb kütyükért, ez pedig azt jelenti, hogy a kapkodás és a szoros "verseny" folytatódni fog.
Érdekes eredményeket közölt a napokban a legújabb felmérését befejező Underwriters Laboratories, amely arra mutat rá anyagában, hogy a megkérdezettek nagy része a kapkodást és a piaci igények, a kereslet figyelembe vételének teljes hiányát tartják nagy hibának a gyártók oldalán. Szerintük számos hordozható kütyüre egyáltalán nincs szükség, ezeket csak azért jelentetik meg, hogy ne maradjanak le a vetélytársakkal szemben.
Természetesen az új táblák és okostelefonok viszik a prímet ebben a tekintetben is, hiszen számos ilyen termék jelent meg gyors egymásutánban, hogy azután ugyanolyan tempóban valljon kudarcot. Kiemelik az első iPad és riválisai esetét, utóbbiak ugyanis éppen azért bukkantak fel ugyanabban az időpontban, mert az Apple is ekkor szánta rá magát a hivatalos debütálásra, ez viszont kapkodást eredményezett a konkurens cégek részéről. A HP TouchPad, illetve a Blackberry Playbook túlságosan drágának találtatott, de a kialakítás és a mindennapokban tapasztalt élmény sem volt ugyanaz, ezért meg is büntették készítőiket a vásárlók - a HP ki is vonult a területről, megszabadult a megmaradt készlettől, a RIM pedig szintén komoly veszteséget volt kénytelen elszenvedni az elmaradt forgalom miatt.
A kapkodás, az új termékek klónozásnak minősülő lemásolása oda vezet, hogy a valós igények teljes mellőzésével bukkannak fel az újabb és újabb változatok, amelyek jó része ráadásul zavaró szoftveres és hardveres hibákkal érkezik, amelyeket azután a megjelenést követő időszakban kell kijavítani. Pozitív példaként említhető a Kindle Fire, amely a két legnagyobb negatívum egyikétől megszabadult, hiszen gyakorlatilag megfelezte a korábbi árat, ám itt is tapasztalható volt némi kapkodás (lásd a Kobo Vox megjelenése), a vásárlók jó része pedig nem igazán elégedett az Amazon termékével, az alacsony ár ellenére többet vártak.
Általánosan tapasztalható egyfajta csömör, a felhasználók egy része belefárad a szinte követhetetlen áradat figyelésébe, ők mindössze egy valóban működő, az alapvető igényeket kielégítő terméket szeretnének beszerezni - kétségtelen tény azonban, hogy sokan ész nélkül rohannak a legújabb kütyükért, ez pedig azt jelenti, hogy a kapkodás és a szoros "verseny" folytatódni fog.