Gyurkity Péter
2 helyett 3 milliárd mobil eszköz évente
Elemzői várakozások szerint az évtized közepére nemcsak a mai slágertermékek hódítanak majd minden eddiginél nagyobb mértékben, de a teljes mobil szegmens is 50 százalékkal bővülhet.
Az In-Stat még a hónap közepén készítette el felmérését, amelyben a globális mobilpiac általános helyzetét és annak várható alakulását veszik közelebbről szemügyre, Megállapítják, hogy a szegmensen belül minden egyes terméktípus növekedésre számíthat, ám itt kiemelhető három eltérő húzóerő, amelyek révén a növekedés 2015-ig egészen biztosan folytatódni fog.
A szokásoktól eltérően a piackutató cég minden egyes ágazatot beemelt az anyagba, így nemcsak a mobiltelefonok, az okostelefonok és a táblák, de a noteszgépek, a netbookok, a digitális fényképezőgépek és camcorderek, MP3-lejátszók, navigációs eszközök, e-olvasók, hordozható minikonzolok, valamint az egyéb médialejátszók is helyet kaptak abban. Kiemelik, hogy míg 2010-ben még éves szinten valamivel több mint 2 milliárd ilyen kütyü jelent meg a piacon, addig ez a szám 2015-re már meghaladja majd a 3 milliárdot, és míg az éves növekedési ráta általánosan 8,7 százalék lesz, addig az igazi slágertermékek, vagyis a noteszgépek, az okostelefonok és a tábla PC-k, évente 25,7 százalékkal növelik majd saját forgalmukat.
A vásárlói igények az utóbbi időben különösen a különböző tartalmak elérhetővé tétele és azok megjelenítése irányában erősödtek fel, ennek eredményeként pedig a gyártók a mobil eszközökben helyet kapó grafikus vezérlőkre koncentráltak, hiszen ezek feladata a megjelenítés megvalósítása. Egyre több mobil kütyü támaszkodhat különálló GPU-ra (idén ez az arány 40 százalékon tetőzött), ezen vezérlők mind erejüket, mind a magok számát tekintve bővülésen mennek keresztül, ami természetesen tovább bonyolítja az átlag termékek összetételét, miközben folyamatosan figyelemmel kell lenni a fogyasztás terén felállított korlátokra.
A két vezető gyártó ezen a téren az Intel és az Imagination, előbbi elsősorban a noteszgépek, utóbbi pedig az okostelefonok terén első a listán - összesítve a teljes piac 61 százalékát uralják.
Az In-Stat még a hónap közepén készítette el felmérését, amelyben a globális mobilpiac általános helyzetét és annak várható alakulását veszik közelebbről szemügyre, Megállapítják, hogy a szegmensen belül minden egyes terméktípus növekedésre számíthat, ám itt kiemelhető három eltérő húzóerő, amelyek révén a növekedés 2015-ig egészen biztosan folytatódni fog.
A szokásoktól eltérően a piackutató cég minden egyes ágazatot beemelt az anyagba, így nemcsak a mobiltelefonok, az okostelefonok és a táblák, de a noteszgépek, a netbookok, a digitális fényképezőgépek és camcorderek, MP3-lejátszók, navigációs eszközök, e-olvasók, hordozható minikonzolok, valamint az egyéb médialejátszók is helyet kaptak abban. Kiemelik, hogy míg 2010-ben még éves szinten valamivel több mint 2 milliárd ilyen kütyü jelent meg a piacon, addig ez a szám 2015-re már meghaladja majd a 3 milliárdot, és míg az éves növekedési ráta általánosan 8,7 százalék lesz, addig az igazi slágertermékek, vagyis a noteszgépek, az okostelefonok és a tábla PC-k, évente 25,7 százalékkal növelik majd saját forgalmukat.
A vásárlói igények az utóbbi időben különösen a különböző tartalmak elérhetővé tétele és azok megjelenítése irányában erősödtek fel, ennek eredményeként pedig a gyártók a mobil eszközökben helyet kapó grafikus vezérlőkre koncentráltak, hiszen ezek feladata a megjelenítés megvalósítása. Egyre több mobil kütyü támaszkodhat különálló GPU-ra (idén ez az arány 40 százalékon tetőzött), ezen vezérlők mind erejüket, mind a magok számát tekintve bővülésen mennek keresztül, ami természetesen tovább bonyolítja az átlag termékek összetételét, miközben folyamatosan figyelemmel kell lenni a fogyasztás terén felállított korlátokra.
A két vezető gyártó ezen a téren az Intel és az Imagination, előbbi elsősorban a noteszgépek, utóbbi pedig az okostelefonok terén első a listán - összesítve a teljes piac 61 százalékát uralják.