Berta Sándor
Egyre gyakrabban használják saját eszközeiket a dolgozók
Eddig általában a cégek meghatározták munkatársaik számára, hogy milyen hardvereket és szoftvereket használjanak, ez azonban kezd megváltozni.
Egyre gyakoribb, hogy a nyugati cégek szabad kezet adnak alkalmazottaiknak a használt hardverek, szoftverek és eszközök kérdésében. A jelenséggel a The New York Times külön cikkben foglalkozott, példaként a Magyarországon is jelen lévő Kraft Foods élelmiszeripari konszernt hozták fel. A társaság belső IT-részlege eddig meghatározta, hogy a dolgozók milyen hardvereket, programokat és eszközöket használhattak, egy ideje azonban már erről szó sincs. Ugyanakkor a vállalat nem csak szabad kezet ad ebben a kérdésben az alkalmazottaknak, hanem külön keretet is a rendelkezésükre bocsát, amiből megvehetik a nekik tetsző felszereléseket.
Mike Cunningham, a Kraft Foods technológiai vezetője szerint a változtatásra azért volt szükség, mert a munkatársaik egyre gyakrabban kérdezték meg, hogy miként lehet, hogy otthon jobb felszereléseik vannak, mint a munkahelyükön? Azonban a Kraft Foods példája közel sem egyedi. Egyre népszerűbb megoldás, hogy az egyes vállalatok arra ösztönzik a munkavállalóikat, hogy az otthoni laptopjaikat, mobiltelefonjaikat vagy táblagépeiket használják a munkahelyeiken is. A Forrester Research egyik aktuális tanulmánya szerint az IT-dolgozók 48 százaléka az okostelefonja megvásárlásakor egyáltalán nem veszi figyelembe munkaadója igényeit és szempontjait.
A megváltozó szokások nagy befolyással vannak az IT-szolgáltatók üzletére is. A folyamat elsősorban az üzleti szférában erős óriáscégeket, pl. a Dellt, a Research in Motiont és a Hewlett-Packardot érinti hátrányosan, ugyanis csökken a központosított tenderek mennyisége. Az egységes beszerzések helyett egyre fontosabb a hatékonyabb munkavégzés, s ha ez utóbbihoz az kell, hogy az adott alkalmazott inkább a saját laptopját használja, akkor sok társaság inkább enged. A dologból ugyanakkor az IT-piac számos, a fogyasztói piacon erős szereplője profitálhat, köztük az Apple, a Google, a Skype és a Dropbox is.
Egyre gyakoribb, hogy a nyugati cégek szabad kezet adnak alkalmazottaiknak a használt hardverek, szoftverek és eszközök kérdésében. A jelenséggel a The New York Times külön cikkben foglalkozott, példaként a Magyarországon is jelen lévő Kraft Foods élelmiszeripari konszernt hozták fel. A társaság belső IT-részlege eddig meghatározta, hogy a dolgozók milyen hardvereket, programokat és eszközöket használhattak, egy ideje azonban már erről szó sincs. Ugyanakkor a vállalat nem csak szabad kezet ad ebben a kérdésben az alkalmazottaknak, hanem külön keretet is a rendelkezésükre bocsát, amiből megvehetik a nekik tetsző felszereléseket.
Mike Cunningham, a Kraft Foods technológiai vezetője szerint a változtatásra azért volt szükség, mert a munkatársaik egyre gyakrabban kérdezték meg, hogy miként lehet, hogy otthon jobb felszereléseik vannak, mint a munkahelyükön? Azonban a Kraft Foods példája közel sem egyedi. Egyre népszerűbb megoldás, hogy az egyes vállalatok arra ösztönzik a munkavállalóikat, hogy az otthoni laptopjaikat, mobiltelefonjaikat vagy táblagépeiket használják a munkahelyeiken is. A Forrester Research egyik aktuális tanulmánya szerint az IT-dolgozók 48 százaléka az okostelefonja megvásárlásakor egyáltalán nem veszi figyelembe munkaadója igényeit és szempontjait.
A megváltozó szokások nagy befolyással vannak az IT-szolgáltatók üzletére is. A folyamat elsősorban az üzleti szférában erős óriáscégeket, pl. a Dellt, a Research in Motiont és a Hewlett-Packardot érinti hátrányosan, ugyanis csökken a központosított tenderek mennyisége. Az egységes beszerzések helyett egyre fontosabb a hatékonyabb munkavégzés, s ha ez utóbbihoz az kell, hogy az adott alkalmazott inkább a saját laptopját használja, akkor sok társaság inkább enged. A dologból ugyanakkor az IT-piac számos, a fogyasztói piacon erős szereplője profitálhat, köztük az Apple, a Google, a Skype és a Dropbox is.