Berta Sándor
A cégeket is hátrányosan érinti az iPad 2-hiány
Az elmúlt hetekben komoly hiány alakult ki az iPad 2-ből és ez komolyan hátráltat több céget abban, hogy búcsút intsenek a hagyományos papír alapú dokumentumok használatának.
Az iPad 2 árusítása március 11-én kezdődött el és három nap alatt már egymillió készülék kelt el. A The Wall Street Journal azt jelentette, hogy az árusítás első hétvégéjén a nagyobb amerikai városokban lévő Apple-boltokban mind egy szálig elvitték a vevők a táblagépeket. A készülék más országokban is nagy siker, az iPad 2-ért máshol is váratlanul nagy roham indult. A Japánt sújtó katasztrófa, szökőár és reaktorbaleset azonban hatással van az iPad 2 gyártására is.
Sok cég azzal számolt, hogy az iPad 2 megjelenését követően bevásárol a táblagépből és annak segítségével fogja tartani a jövőben a konferenciáit. Nos, ezekből a tervekből egyelőre semmi sem lett. A vállalatok egy része már korábban felfedezte magának a táblagépeket. Az iPad megjelenése után egyre több társaság kezdte el használni a Diligent új-zélandi szolgáltató Boardbooks nevű alkalmazását, ami menedzsment-konferenciák lebonyolítását teszi lehetővé. A döntéshozók rájöttek, hogy így nem kevés pénzt és időt takaríthatnak meg, éppen ezért örültek az iPad 2 megjelenésének. A Japánt sújtó katasztrófákkal azonban senki sem számolhatott.
A Financial Times brit gazdasági lap információi szerint több multinacionális konszern is azt tervezte, hogy az iPad 2 megvásárlását követően teljesen átáll a virtuális konferenciákra, azonban az elképzelések megvalósítását meghiúsította, hogy - más piaci szereplőkhöz hasonlóan - az Apple is komoly ellátási nehézségekkel küzd. Az amerikai vállalat egész egyszerűen nem képes teljesíteni a korábbi megrendeléseket, így az ügyfeleknek várniuk kell.
"Szinte az összes nagyobb szervezet és társaság iPaden keresztül szeretné szétosztani az elnökségi dokumentumokat. Az Apple azonban kénytelen volt szembesülni azzal a komoly problémával, hogy rövid távon nem tudja teljesíteni a megrendeléseket" - nyilatkozta Simon Small, a Diligent európai licencüzleteiért felelős vezetője. Small elégedetlen az Apple kommunikációs politikájával is, mivel az óriáscég eddig semmilyen konkrétumot nem közölt arról, hogy miként akarja megoldani a helyzetet, éppen ezért a Diligent sem tud felvilágosítást adni az ügyfeleinek.
Small hozzátette: a helyzet súlyosságára jellemző, hogy még azt a megrendelést sem tudták teljesíteni, amit egy svájci cég adott nekik és ami csupán 18 iPad 2 leszállításáról szólt. A készülékeket az alpesi vállalat felügyelőtanácsi tagjainak kellett volna megkapniuk. Egy nagy brit energetikai beszállító szintén kénytelen várni, a vezetők az iPad 2 helyett átmenetileg notebookokat kaptak. A Diligentnek jelenleg tíz megrendelése van függőben, amelyek összesen 200 iPad 2 leszállítására vonatkoznak. Iparági szakértők már március közepén felhívták a figyelmet arra, hogy a Japán sújtó földrengés miatt nem csak az iPad 2-ből alakulhat ki hiány, hanem az iPhone 5 bemutatása is késhet.
Az iPad 2 árusítása március 11-én kezdődött el és három nap alatt már egymillió készülék kelt el. A The Wall Street Journal azt jelentette, hogy az árusítás első hétvégéjén a nagyobb amerikai városokban lévő Apple-boltokban mind egy szálig elvitték a vevők a táblagépeket. A készülék más országokban is nagy siker, az iPad 2-ért máshol is váratlanul nagy roham indult. A Japánt sújtó katasztrófa, szökőár és reaktorbaleset azonban hatással van az iPad 2 gyártására is.
Sok cég azzal számolt, hogy az iPad 2 megjelenését követően bevásárol a táblagépből és annak segítségével fogja tartani a jövőben a konferenciáit. Nos, ezekből a tervekből egyelőre semmi sem lett. A vállalatok egy része már korábban felfedezte magának a táblagépeket. Az iPad megjelenése után egyre több társaság kezdte el használni a Diligent új-zélandi szolgáltató Boardbooks nevű alkalmazását, ami menedzsment-konferenciák lebonyolítását teszi lehetővé. A döntéshozók rájöttek, hogy így nem kevés pénzt és időt takaríthatnak meg, éppen ezért örültek az iPad 2 megjelenésének. A Japánt sújtó katasztrófákkal azonban senki sem számolhatott.
A Financial Times brit gazdasági lap információi szerint több multinacionális konszern is azt tervezte, hogy az iPad 2 megvásárlását követően teljesen átáll a virtuális konferenciákra, azonban az elképzelések megvalósítását meghiúsította, hogy - más piaci szereplőkhöz hasonlóan - az Apple is komoly ellátási nehézségekkel küzd. Az amerikai vállalat egész egyszerűen nem képes teljesíteni a korábbi megrendeléseket, így az ügyfeleknek várniuk kell.
"Szinte az összes nagyobb szervezet és társaság iPaden keresztül szeretné szétosztani az elnökségi dokumentumokat. Az Apple azonban kénytelen volt szembesülni azzal a komoly problémával, hogy rövid távon nem tudja teljesíteni a megrendeléseket" - nyilatkozta Simon Small, a Diligent európai licencüzleteiért felelős vezetője. Small elégedetlen az Apple kommunikációs politikájával is, mivel az óriáscég eddig semmilyen konkrétumot nem közölt arról, hogy miként akarja megoldani a helyzetet, éppen ezért a Diligent sem tud felvilágosítást adni az ügyfeleinek.
Small hozzátette: a helyzet súlyosságára jellemző, hogy még azt a megrendelést sem tudták teljesíteni, amit egy svájci cég adott nekik és ami csupán 18 iPad 2 leszállításáról szólt. A készülékeket az alpesi vállalat felügyelőtanácsi tagjainak kellett volna megkapniuk. Egy nagy brit energetikai beszállító szintén kénytelen várni, a vezetők az iPad 2 helyett átmenetileg notebookokat kaptak. A Diligentnek jelenleg tíz megrendelése van függőben, amelyek összesen 200 iPad 2 leszállítására vonatkoznak. Iparági szakértők már március közepén felhívták a figyelmet arra, hogy a Japán sújtó földrengés miatt nem csak az iPad 2-ből alakulhat ki hiány, hanem az iPhone 5 bemutatása is késhet.