Gyurkity Péter
Az iPad mindenkit lehagy a növekedésben
Elemzői vélemények szerint az Apple táblája - bár annak idején nem sok jövőt jósoltak neki - minden korábbi debütálást lepipál, új rekordokat állítva fel a forgalom terén, legyen szó akár a DVD-meghajtókról.
A Bernstein Research által összeállított anyagban arról olvashatunk, hogy az Apple terveit annak idején nem mindenki fogadta kitörő lelkesedéssel. Egyes szakértők például arról beszéltek, hogy egy ilyen tábla nem támaszkodhat kellően megalapozott piacra, így piacra dobása nem túl okos döntés a cég részéről. A megjelenés azonban alaposan rácáfolt a kétkedőkre, azóta pedig a készülék az egyik legsikeresebb slágertermékké vált.
Az iPad legalább ilyen fényes jövő elé néz, már amennyiben valóra válnak a dokumentum szerzőjének jóslata. Colin McGranahan egészen pontosan arról értekezik ugyanis, hogy minden negyedévben 4,5 millió példány találhat majd gazdára, amely azt jelentené, hogy az Apple fejlesztése messze túlszárnyal minden korábbi megjelenést. Hogy kellő módon érzékeltessük ezt a számot (és azt az eredményt, amelyet ennek elérése jelentene), illik megjegyeznünk, hogy az iPhone a maga első negyedéve során összesen 1 millió példányban kelt el, az elsőként megjelenő DVD-lejátszókból pedig annak idején 350 ezer darab került az otthonokba a debütálás évében.
Mindez azt vetíti előre, hogy az iPad minden idők legsikeresebb kütyüjévé válhat, amely nemcsak az egyéb hordozható termékek, hanem akár a noteszgépek, sőt még az asztali PC-k eladási adatait is ronthatja. Az elemzés kiemeli, hogy még a tengerentúlon is meggondolja a többség, hogy mely kategóriába ruház be egy adott hónapban (vagy akár negyedévben), és az iPad körüli felfokozott hangulat könnyen magához vonzhatja a laikusokat (vagyis a többséget). Még az is előfordulhat, hogy a jövőre az iPad egymaga a negyedik legnagyobb forgalmat lebonyolító szórakoztatóelektronikai szegmenssé válik, 9 milliárd dollár körüli végösszeggel, ezzel pedig megelőzné a konzolokat és a mobiltelefonokat egyaránt.
A jövőt illetően persze megoszlanak a vélemények, ám az biztos, hogy a Microsoft sem akar kimaradni egy újabb lehetséges felfutásból. Ennek megfelelően dolgoznak saját megoldásukon - Steve Ballmer vezérigazgató már augusztusban megemlítette a szoftvercég készülékének várható felbukkanását, a napokban pedig arról beszélt, hogy erre még az ünnepek előtt sort kerítenek majd. És akkor még nem szóltunk az újabb és újabb beszállókról, akik táblák tucatjait dobják piacra még az év vége előtt.
A Bernstein Research által összeállított anyagban arról olvashatunk, hogy az Apple terveit annak idején nem mindenki fogadta kitörő lelkesedéssel. Egyes szakértők például arról beszéltek, hogy egy ilyen tábla nem támaszkodhat kellően megalapozott piacra, így piacra dobása nem túl okos döntés a cég részéről. A megjelenés azonban alaposan rácáfolt a kétkedőkre, azóta pedig a készülék az egyik legsikeresebb slágertermékké vált.
Az iPad legalább ilyen fényes jövő elé néz, már amennyiben valóra válnak a dokumentum szerzőjének jóslata. Colin McGranahan egészen pontosan arról értekezik ugyanis, hogy minden negyedévben 4,5 millió példány találhat majd gazdára, amely azt jelentené, hogy az Apple fejlesztése messze túlszárnyal minden korábbi megjelenést. Hogy kellő módon érzékeltessük ezt a számot (és azt az eredményt, amelyet ennek elérése jelentene), illik megjegyeznünk, hogy az iPhone a maga első negyedéve során összesen 1 millió példányban kelt el, az elsőként megjelenő DVD-lejátszókból pedig annak idején 350 ezer darab került az otthonokba a debütálás évében.
Mindez azt vetíti előre, hogy az iPad minden idők legsikeresebb kütyüjévé válhat, amely nemcsak az egyéb hordozható termékek, hanem akár a noteszgépek, sőt még az asztali PC-k eladási adatait is ronthatja. Az elemzés kiemeli, hogy még a tengerentúlon is meggondolja a többség, hogy mely kategóriába ruház be egy adott hónapban (vagy akár negyedévben), és az iPad körüli felfokozott hangulat könnyen magához vonzhatja a laikusokat (vagyis a többséget). Még az is előfordulhat, hogy a jövőre az iPad egymaga a negyedik legnagyobb forgalmat lebonyolító szórakoztatóelektronikai szegmenssé válik, 9 milliárd dollár körüli végösszeggel, ezzel pedig megelőzné a konzolokat és a mobiltelefonokat egyaránt.
A jövőt illetően persze megoszlanak a vélemények, ám az biztos, hogy a Microsoft sem akar kimaradni egy újabb lehetséges felfutásból. Ennek megfelelően dolgoznak saját megoldásukon - Steve Ballmer vezérigazgató már augusztusban megemlítette a szoftvercég készülékének várható felbukkanását, a napokban pedig arról beszélt, hogy erre még az ünnepek előtt sort kerítenek majd. És akkor még nem szóltunk az újabb és újabb beszállókról, akik táblák tucatjait dobják piacra még az év vége előtt.