Gyurkity Péter
Mindent visz az iPad a táblák piacán
Az Apple üdvöskéje szinte egymaga uralja a teljes szegmenst, főleg azután, hogy a legutóbbi negyedév igencsak jól sikerült számukra. Egyre több azonban a kihívó, immár az LG is saját megoldással készül.
A Strategy Analytics a legutóbbi negyedév adatait foglalta össze elemzésében, amelyben sorra veszik a fontosabb szereplőket a tábla PC-k piacán. Ebből kiderül, hogy az Apple előnye óriási, hiszen a kiemelkedő siker eredményként immár a teljes szegmens 95 százaléka felett uralkodik. Nem sok esélye van tehát a riválisoknak, ezek száma azonban folyamatosan nő.
Az almás cég nemcsak a kiemelkedő eladási adatoknak, hanem a folyamatosan megszülető kedvező véleményeknek, elemzéseknek is köszönheti előretörését, amely a jelek szerint nem lanyhul. Az áprilisban elrajtolt iPad az első két hónap során több mint kétmillió példányban talált gazdára, ezt követően pedig újabb tömegeket hódítottak meg a készülékkel - az elmúlt negyedévben például a cég saját adatai szerint csaknem 4,2 millió darabot sikerült értékesíteniük. Ezzel megszerezték a piac 95 százalékát, ám egyre több rivális bukkan fel a színen, amelyek szintén részt követelnek maguknak az eladásokból.
Ezek egyike az LG, amely a mostani beszámoló szerint szintén saját változattal készül. Az immár hivatalos hírből kiderül, hogy egy 8,9 hüvelykes megoldásról van szó, amely az nVidia 1 GHz-es Tegra 2 ikermagos chipjére épül, az operációs rendszer feladatait az Android 3.0 látná el, míg az ár egyelőre ismeretlen. A gyártó a tartalmakra és szolgáltatásokra helyezné a hangsúlyt, több részletet pedig várhatóan a januári CES folyamán osztanak majd meg a nagyközönséggel.
Az Apple egyes vélemények szerint szintén újítani készül, márciusban az iPad második generációját dobhatják piacra - meglátjuk, addigra miként alakulnak a piaci erőviszonyok.
A Strategy Analytics a legutóbbi negyedév adatait foglalta össze elemzésében, amelyben sorra veszik a fontosabb szereplőket a tábla PC-k piacán. Ebből kiderül, hogy az Apple előnye óriási, hiszen a kiemelkedő siker eredményként immár a teljes szegmens 95 százaléka felett uralkodik. Nem sok esélye van tehát a riválisoknak, ezek száma azonban folyamatosan nő.
Az almás cég nemcsak a kiemelkedő eladási adatoknak, hanem a folyamatosan megszülető kedvező véleményeknek, elemzéseknek is köszönheti előretörését, amely a jelek szerint nem lanyhul. Az áprilisban elrajtolt iPad az első két hónap során több mint kétmillió példányban talált gazdára, ezt követően pedig újabb tömegeket hódítottak meg a készülékkel - az elmúlt negyedévben például a cég saját adatai szerint csaknem 4,2 millió darabot sikerült értékesíteniük. Ezzel megszerezték a piac 95 százalékát, ám egyre több rivális bukkan fel a színen, amelyek szintén részt követelnek maguknak az eladásokból.
Ezek egyike az LG, amely a mostani beszámoló szerint szintén saját változattal készül. Az immár hivatalos hírből kiderül, hogy egy 8,9 hüvelykes megoldásról van szó, amely az nVidia 1 GHz-es Tegra 2 ikermagos chipjére épül, az operációs rendszer feladatait az Android 3.0 látná el, míg az ár egyelőre ismeretlen. A gyártó a tartalmakra és szolgáltatásokra helyezné a hangsúlyt, több részletet pedig várhatóan a januári CES folyamán osztanak majd meg a nagyközönséggel.
Az Apple egyes vélemények szerint szintén újítani készül, márciusban az iPad második generációját dobhatják piacra - meglátjuk, addigra miként alakulnak a piaci erőviszonyok.