Napi Online
Váratlanul nagy roham az iPad 2-ért
Ausztráliától Mexikóig hosszú sorokban várták az Apple-rajongók pénteken az újabb 25 országban - köztük Magyarországon is - boltokba került Apple-táblagép, az iPad második szériáját.
Az Egyesült Államokban elemzői becslések szerint csak a március 11-i bemutató utáni hétvégén nagyjából egymillió darabot adtak el a főleg apró javításokkal feldobott berendezésből. Az iPad 2 árai Amerikában nem változtak, a tabletet ugyanúgy 500-829 dollárért lehet megvenni, mint az első modellt - attól függően, hogy 16, 32 vagy 64 gigabájtos háttérkapacitással, wifis vagy 3G-s verzióban akarjuk megvásárolni; a magyar viszonteladók 140-236 ezer forintért árusítják a táblagépet.
A jelek szerint az Apple némileg alulbecsülte a termék iránti keresletet, ráadásul a Japánt sújtó földrengés és szökőár után számos, az iPad szempontjából fontos alkatrész piacán történt áremelkedés vagy ellátási zavar. Bár a kaliforniai vállalat titkolózik a készletekről, a vezérigazgató, Steve Jobs csitítani próbálta az erősödő aggodalmakat. A gyakorlatilag az Apple által megteremtett tabletpiacon ráadásul egyre erősebb a verseny: az első iPad forgalmazásának első 9 hónapjában az elemzői becslések két és félszeresét, 15 millió darabos eladást teljesített, de az idén a számos erős versenytárs - főleg a Samsung és a RIM - által is megcélzott piacon már nehezebb lesz a várt 30 millió darabot eladni.
Az Egyesült Államokban elemzői becslések szerint csak a március 11-i bemutató utáni hétvégén nagyjából egymillió darabot adtak el a főleg apró javításokkal feldobott berendezésből. Az iPad 2 árai Amerikában nem változtak, a tabletet ugyanúgy 500-829 dollárért lehet megvenni, mint az első modellt - attól függően, hogy 16, 32 vagy 64 gigabájtos háttérkapacitással, wifis vagy 3G-s verzióban akarjuk megvásárolni; a magyar viszonteladók 140-236 ezer forintért árusítják a táblagépet.
A jelek szerint az Apple némileg alulbecsülte a termék iránti keresletet, ráadásul a Japánt sújtó földrengés és szökőár után számos, az iPad szempontjából fontos alkatrész piacán történt áremelkedés vagy ellátási zavar. Bár a kaliforniai vállalat titkolózik a készletekről, a vezérigazgató, Steve Jobs csitítani próbálta az erősödő aggodalmakat. A gyakorlatilag az Apple által megteremtett tabletpiacon ráadásul egyre erősebb a verseny: az első iPad forgalmazásának első 9 hónapjában az elemzői becslések két és félszeresét, 15 millió darabos eladást teljesített, de az idén a számos erős versenytárs - főleg a Samsung és a RIM - által is megcélzott piacon már nehezebb lesz a várt 30 millió darabot eladni.