MTI
Az egész internet megmozdult a japán földrengés hírére
Igazi virtuális válságközponttá alakult az internet a Japánt ért környezeti katasztrófa hírére. Nem sokkal azután, hogy a Japán északkeleti partvidékét megrázó 8,9-es erősségű földrengést követő szökőár pénteken végigsöpört a szigetország part menti régióin, a katasztrófát megörökítő első felvételek máris futótűzként kezdtek terjedni az interneten.
A pusztító szökőárról készült első felvételeket hamarosan a szeretteiket kereső emberek segítségkérő üzenetei váltották fel, majd nem sokkal később külön weboldal jött létre a túlélők megsegítésére és most már a legnagyobb közösségi oldalak is digitális adományozásra szólítják fel a felhasználókat. Mintegy ötmillió embert vonzott szombaton a YouTube elé a szökőárról készített teljesen vágatlan felvétel, míg a döbbenetes képsorokat megörökítő többi videóra is nagyjából három-négy millióan kattintottak rá világszerte. Több ezer ember kommentálta a feltöltött kisfilmeket és osztotta meg véleményét az internetközösség tagjaival a Facebook, a Twitter, és a különböző japán nyelvű oldalakon.
A katasztrófát követően az internet igazi virtuális válságközpontként szolgált a felhasználók számára világszerte. Vasárnap hajnalban több mint 81 ezer angol és japán nyelvű üzenet érkezett a Google emberkereső szolgáltatására olyanoktól, akik a földrengést követően eltűnt barátaikat és családtagjaikat keresték. A nemzetközi és a Japán Vöröskereszt is hasonló segítő-oldalakat hozott létre. A technológiai óriások, mint az Apple, a Google, a Facebook és a Twitter digitális adakozásra szólítják fel az internetezőket. Az Apple egy olyan iTunes opciót hozott létre, amelynek segítségével a regisztrált felhasználók mindössze egyetlen kattintással 5 és 200 dollár (900-39 ezer forint) közötti összeget adományozhatnak az Amerikai Vöröskeresztnek.
A Twitteren egymást érik a jókívánságokról, részvétnyilvánításról és segítségnyújtásról szóló bejegyzések. A közösségi oldalon megosztott szolgáltatások egyike pedig lehetővé teszi, hogy a felhasználók szöveges üzenetek révén adakozzanak a Vöröskeresztnek. A segélyszervezet a Facebook Causes nevű alkalmazásán keresztül is indított egy kampányt, amely az eredetileg kitűzött 25 ezer dollár (4,8 millió forint) helyett, rövid időn belül 75 ezer dollárnyi (14,6 millió forint) segélyt gyűjtött össze. "Az elmúlt években Japán rengeteget adott a világnak a hihetetlen technológiai újításai révén. Itt az ideje, hogy mindezt megháláljuk" - szólította fel a közösségi háló tagjait egy Facebook felhasználó.
A pusztító szökőárról készült első felvételeket hamarosan a szeretteiket kereső emberek segítségkérő üzenetei váltották fel, majd nem sokkal később külön weboldal jött létre a túlélők megsegítésére és most már a legnagyobb közösségi oldalak is digitális adományozásra szólítják fel a felhasználókat. Mintegy ötmillió embert vonzott szombaton a YouTube elé a szökőárról készített teljesen vágatlan felvétel, míg a döbbenetes képsorokat megörökítő többi videóra is nagyjából három-négy millióan kattintottak rá világszerte. Több ezer ember kommentálta a feltöltött kisfilmeket és osztotta meg véleményét az internetközösség tagjaival a Facebook, a Twitter, és a különböző japán nyelvű oldalakon.
A katasztrófát követően az internet igazi virtuális válságközpontként szolgált a felhasználók számára világszerte. Vasárnap hajnalban több mint 81 ezer angol és japán nyelvű üzenet érkezett a Google emberkereső szolgáltatására olyanoktól, akik a földrengést követően eltűnt barátaikat és családtagjaikat keresték. A nemzetközi és a Japán Vöröskereszt is hasonló segítő-oldalakat hozott létre. A technológiai óriások, mint az Apple, a Google, a Facebook és a Twitter digitális adakozásra szólítják fel az internetezőket. Az Apple egy olyan iTunes opciót hozott létre, amelynek segítségével a regisztrált felhasználók mindössze egyetlen kattintással 5 és 200 dollár (900-39 ezer forint) közötti összeget adományozhatnak az Amerikai Vöröskeresztnek.
A Twitteren egymást érik a jókívánságokról, részvétnyilvánításról és segítségnyújtásról szóló bejegyzések. A közösségi oldalon megosztott szolgáltatások egyike pedig lehetővé teszi, hogy a felhasználók szöveges üzenetek révén adakozzanak a Vöröskeresztnek. A segélyszervezet a Facebook Causes nevű alkalmazásán keresztül is indított egy kampányt, amely az eredetileg kitűzött 25 ezer dollár (4,8 millió forint) helyett, rövid időn belül 75 ezer dollárnyi (14,6 millió forint) segélyt gyűjtött össze. "Az elmúlt években Japán rengeteget adott a világnak a hihetetlen technológiai újításai révén. Itt az ideje, hogy mindezt megháláljuk" - szólította fel a közösségi háló tagjait egy Facebook felhasználó.