Gyurkity Péter
IT cégek segélyeit várja Pakisztán
Több pakisztáni segélyszervezet és alapítvány győzködi az amerikai vállalatokat, hogy adományaikkal segítsenek a földrengés sújtotta régiókon, de eddig meglepően kevés pozitív visszajelzést kaptak.
A legaktívabb szervezet egyértelműen a Hidaya Alapítvány, amely az anyaország északi részén pusztító, 7,6-os erősségű földrengésre hivatkozva fordult az ágazat fontosabb szereplőihez. Eddig azonban a vállalatok helyett inkább azok - főleg pakisztáni származású - alkalmazottai járultak hozzá adományaikkal a segélyakcióhoz, míg a munkaadók hallgatnak. Ennek ellenére máris mintegy 500 ezer dollár értékben állítottak össze küldeményeket - sátrakat, gyógyszereket, ruházatot, háztartási cikkeket, stb. Természetesen mindez csak enyhíti, de nem oldja meg a több tízezer, hajléktalanná vált ember problémáit.
"Tisztában vagyunk azzal, hogy a közelmúltban bekövetkezett katasztrófák miatt az adományozók kissé kimerültek" - jelentette ki a Cnet érdeklődésére Dilawar Syed, a Pakisztáni Vállalkozók Észak-Amerikai Szervezete (Organization of Pakistani Entrepreneurs of North America, OPEN) részéről. Ők nagyjából elégedettek az eddig beérkezett adományok mennyiségével, ám további 50 IT céget győzködnek a hozzájárulás fontosságáról. Több más szervezet is ugyanezen cél érdekében mozgósította tagságát, és több százra rúghat azon vállalkozások száma, amelyek adományaikkal hozzájárulnak a mentéshez.
Igen korai időszakban vagyunk még, ám többen úgy vélik, hogy a máskor oly bőkezű vállalatok most alapvetően másként viszonyulnak a helyzethez. Emlékezhetünk arra, hogy a Katrina hurrikán elvonulását követően több nagyvállalat máris megkezdte a helyreállítási munkálatokat, és szinte a mentőalakulatokkal egy időben érkeztek a katasztrófa sújtotta területre. A Motorola műszaki támogatást és jelentős pénzadományt ígért, míg az IBM az első napokban mintegy egymillió dollár értékben járult hozzá a mentéshez: laptopokat és egyéb müszaki cikkeket szállított a körzetbe, és felajánlotta segítségét a nagyobb hálózatok, adatbázisok átirányításához, illetve az infrastruktúra helyreállításához. A távközlési cégek és több más IT-óriás szintén jelezte, hogy segíteni kíván.
"Rengeteg segítséget kapunk" - jelentette ki a vállalatok eddigi válaszaira célozva Nadzsib Guari, a kaliforniai NetSol Technologies elnöke, de rögtön hozzátette, hogy ennél jóval többre lenne szükség.
A legaktívabb szervezet egyértelműen a Hidaya Alapítvány, amely az anyaország északi részén pusztító, 7,6-os erősségű földrengésre hivatkozva fordult az ágazat fontosabb szereplőihez. Eddig azonban a vállalatok helyett inkább azok - főleg pakisztáni származású - alkalmazottai járultak hozzá adományaikkal a segélyakcióhoz, míg a munkaadók hallgatnak. Ennek ellenére máris mintegy 500 ezer dollár értékben állítottak össze küldeményeket - sátrakat, gyógyszereket, ruházatot, háztartási cikkeket, stb. Természetesen mindez csak enyhíti, de nem oldja meg a több tízezer, hajléktalanná vált ember problémáit.
"Tisztában vagyunk azzal, hogy a közelmúltban bekövetkezett katasztrófák miatt az adományozók kissé kimerültek" - jelentette ki a Cnet érdeklődésére Dilawar Syed, a Pakisztáni Vállalkozók Észak-Amerikai Szervezete (Organization of Pakistani Entrepreneurs of North America, OPEN) részéről. Ők nagyjából elégedettek az eddig beérkezett adományok mennyiségével, ám további 50 IT céget győzködnek a hozzájárulás fontosságáról. Több más szervezet is ugyanezen cél érdekében mozgósította tagságát, és több százra rúghat azon vállalkozások száma, amelyek adományaikkal hozzájárulnak a mentéshez.
Igen korai időszakban vagyunk még, ám többen úgy vélik, hogy a máskor oly bőkezű vállalatok most alapvetően másként viszonyulnak a helyzethez. Emlékezhetünk arra, hogy a Katrina hurrikán elvonulását követően több nagyvállalat máris megkezdte a helyreállítási munkálatokat, és szinte a mentőalakulatokkal egy időben érkeztek a katasztrófa sújtotta területre. A Motorola műszaki támogatást és jelentős pénzadományt ígért, míg az IBM az első napokban mintegy egymillió dollár értékben járult hozzá a mentéshez: laptopokat és egyéb müszaki cikkeket szállított a körzetbe, és felajánlotta segítségét a nagyobb hálózatok, adatbázisok átirányításához, illetve az infrastruktúra helyreállításához. A távközlési cégek és több más IT-óriás szintén jelezte, hogy segíteni kíván.
"Rengeteg segítséget kapunk" - jelentette ki a vállalatok eddigi válaszaira célozva Nadzsib Guari, a kaliforniai NetSol Technologies elnöke, de rögtön hozzátette, hogy ennél jóval többre lenne szükség.