MTI
A Google lehetővé teszi az ingyenes hírek korlátozását
Rupert Murdoch és más lapkiadók nyomására a Google lehetővé teszi, hogy a hírszolgáltatók határozzák meg az ingyenesen olvasható hírek számát.
A Google bejelentése azután látott napvilágot, hogy a világ egyik legnagyobb sajtó- és médiabirodalmának vezetője kiadványainak a Google keresőmotorjából való kivételét helyezte kilátásba, miközben az amerikai média meghatározó szereplői az internet korában megvalósuló újságírásról cseréltek véleményt. Murdoch az amerikai versenyhivatal (Federal Trade Commission, FTC) által rendezett kétnapos konferencián vetette fel, hogy a megbízható, magas hozzáadott értékkel készülő hírek nem ingyen készülnek, és erre az újságoknak kellene felhívnia olvasóik figyelmét.
"Költséges árucikk a jó újságírás" - mondta a 78 éves Murdoch megismételve azt a feltett szándékát, hogy cége, a News Corporation tulajdonában lévő lapok internetes kiadásaiért is fizetni kell majd az olvasóknak. Murdoch a Google-t és más hírkeresőket is "lopással" vádolt, azt kifogásolva, hogy ezek a hírközlők a reklámbevételeket nem osztják meg az eredeti hírforrásokkal. Mindeközben a médiabirodalom tulajdonosa állítólag a Microsofttal tárgyal, hogy híreik kizárólag a Bing keresőben jelenjenek csak meg.
A Google is egyetértett azzal, hogy a minőségi tartalmak előállítása nem könnyű feladat, és számtalan esetben jelentős költségekkel jár. Ezért a First Click Free, azaz az első kattintás ingyenes elnevezésű programjával az olvasók hozzáférhetnek az újságok online kiadásaiban megjelenő hírekhez, a korlátlan hozzáférést azonban megakadályozzák számukra - tudatták a cég illetékesei egy blogbejegyzésben. A Google megoldásával a lapkiadók legfeljebb öt ingyenes hírre korlátozhatják a naponta elolvasott anyagokat anélkül, hogy az olvasónak valamilyen módon regisztrálnia kellene.
A kritikusok szerint az emberek nem fognak fizetni az internetes hírekért, Murdoch viszont úgy véli, igenis fognak.
A Google bejelentése azután látott napvilágot, hogy a világ egyik legnagyobb sajtó- és médiabirodalmának vezetője kiadványainak a Google keresőmotorjából való kivételét helyezte kilátásba, miközben az amerikai média meghatározó szereplői az internet korában megvalósuló újságírásról cseréltek véleményt. Murdoch az amerikai versenyhivatal (Federal Trade Commission, FTC) által rendezett kétnapos konferencián vetette fel, hogy a megbízható, magas hozzáadott értékkel készülő hírek nem ingyen készülnek, és erre az újságoknak kellene felhívnia olvasóik figyelmét.
"Költséges árucikk a jó újságírás" - mondta a 78 éves Murdoch megismételve azt a feltett szándékát, hogy cége, a News Corporation tulajdonában lévő lapok internetes kiadásaiért is fizetni kell majd az olvasóknak. Murdoch a Google-t és más hírkeresőket is "lopással" vádolt, azt kifogásolva, hogy ezek a hírközlők a reklámbevételeket nem osztják meg az eredeti hírforrásokkal. Mindeközben a médiabirodalom tulajdonosa állítólag a Microsofttal tárgyal, hogy híreik kizárólag a Bing keresőben jelenjenek csak meg.
A Google is egyetértett azzal, hogy a minőségi tartalmak előállítása nem könnyű feladat, és számtalan esetben jelentős költségekkel jár. Ezért a First Click Free, azaz az első kattintás ingyenes elnevezésű programjával az olvasók hozzáférhetnek az újságok online kiadásaiban megjelenő hírekhez, a korlátlan hozzáférést azonban megakadályozzák számukra - tudatták a cég illetékesei egy blogbejegyzésben. A Google megoldásával a lapkiadók legfeljebb öt ingyenes hírre korlátozhatják a naponta elolvasott anyagokat anélkül, hogy az olvasónak valamilyen módon regisztrálnia kellene.
A kritikusok szerint az emberek nem fognak fizetni az internetes hírekért, Murdoch viszont úgy véli, igenis fognak.