Napi Online
Szétlopják az előfizetői tartalmakat az interneten
Egy frissen megjelent tanulmány szerint az Egyesült Államokban megjelenő internetes újságokat átlagban 4,4-szer másolják le engedély nélkül, de a legnagyobb, országos lapok 15-szörös illegális másoláson is áteshetnek.
Az egy hónapig tartó, 157 újság több mint 100 ezer cikkére kiterjedő megfigyelés úgy találta, hogy több mint 75 ezer oldalról 112 ezer csaknem tökéletes jogtalan másolat készült, míg 520 ezer esetben részeket vettek át az eredeti forrásból.Az amerikai Attributor tartalomszolgáltató és online kutatócég által végzett, a Financial Times által közölt tanulmány vélhetően kritikus részét képezi majd a híripar és az online hirdetők közötti tárgyalásoknak, miután a kiadók nem akarnak lemondani a nem engedélyezett újraterjesztés révén kieső reklámbevételekről.
Bár az Attributor és az FSC még nem becsülte föl a licenc nélkül használt tartalom értékét, egy januári, a 25 legnagyobb amerikai kiadóval lefolytatott kutatás becslése szerint 250 millió dollár kiesést okoz nekik a tartalmak illegális átvétele. A tanulmányban kérdezett kiadók jó része az internetes keresőóriások feladatának tartaná az engedély nélküli tartalomhasználat visszaszorítását. A kiadók értesülések szerint azt is el akarják érni a keresőszolgáltatóknál, hogy a sajtótartalmak engedély nélküli használatából bizonyos oldalakhoz befolyó bevételeket térítsék vissza az eredeti kiadókhoz.
Jim Pitkow, az Attributor vezérigazgatója szerint a hirdetési hálózatok is felelősek az engedély nélküli tartalmak mellé csatolt hirdetések ügyében. Érdekes módon azonban a konzorcium nem azt kéri a hirdetési ágazattól, hogy tegyen lépéseket a lopott tartalmak megkülönböztetése és azok távoltartása érdekében, hanem inkább részesedést szeretne az ilyen módon termelődött bevételekből - számolt be az FT.
A kutatás megjelenésének időpontja ráadásul nagyjából egybeesik az amerikai szövetségi kereskedelmi felügyelet (FTC) tegnap indult találkozójával, amely a "Hogyan élheti túl az újságírás az internetkorszakot" címet viseli. A workshopok előadói között olyan nevek szerepelnek, mint Rupert Murdoch médiamágnásé.
A több mint 1500 kiadót képviselő szervezet (Fair Syndication Consortium, FSC) arra akarja rávenni a Google-t és a többi nagy online keresőt, hogy nézzenek utána a kiaknázatlan bevételi lehetőségeknek. Közben például Murdoch annak lehetőségét vizsgálta, hogy a Microsoft Bing keresője a Google-hoz hasonló módon jelenítse meg a keresett címeket miután a szoftveróriás felajánlotta, fizet a tartalmak indexeléséért annak fejében, ha azok a Google keresőjében nem jelennek meg.
Az egy hónapig tartó, 157 újság több mint 100 ezer cikkére kiterjedő megfigyelés úgy találta, hogy több mint 75 ezer oldalról 112 ezer csaknem tökéletes jogtalan másolat készült, míg 520 ezer esetben részeket vettek át az eredeti forrásból.Az amerikai Attributor tartalomszolgáltató és online kutatócég által végzett, a Financial Times által közölt tanulmány vélhetően kritikus részét képezi majd a híripar és az online hirdetők közötti tárgyalásoknak, miután a kiadók nem akarnak lemondani a nem engedélyezett újraterjesztés révén kieső reklámbevételekről.
Bár az Attributor és az FSC még nem becsülte föl a licenc nélkül használt tartalom értékét, egy januári, a 25 legnagyobb amerikai kiadóval lefolytatott kutatás becslése szerint 250 millió dollár kiesést okoz nekik a tartalmak illegális átvétele. A tanulmányban kérdezett kiadók jó része az internetes keresőóriások feladatának tartaná az engedély nélküli tartalomhasználat visszaszorítását. A kiadók értesülések szerint azt is el akarják érni a keresőszolgáltatóknál, hogy a sajtótartalmak engedély nélküli használatából bizonyos oldalakhoz befolyó bevételeket térítsék vissza az eredeti kiadókhoz.
Jim Pitkow, az Attributor vezérigazgatója szerint a hirdetési hálózatok is felelősek az engedély nélküli tartalmak mellé csatolt hirdetések ügyében. Érdekes módon azonban a konzorcium nem azt kéri a hirdetési ágazattól, hogy tegyen lépéseket a lopott tartalmak megkülönböztetése és azok távoltartása érdekében, hanem inkább részesedést szeretne az ilyen módon termelődött bevételekből - számolt be az FT.
A kutatás megjelenésének időpontja ráadásul nagyjából egybeesik az amerikai szövetségi kereskedelmi felügyelet (FTC) tegnap indult találkozójával, amely a "Hogyan élheti túl az újságírás az internetkorszakot" címet viseli. A workshopok előadói között olyan nevek szerepelnek, mint Rupert Murdoch médiamágnásé.
A több mint 1500 kiadót képviselő szervezet (Fair Syndication Consortium, FSC) arra akarja rávenni a Google-t és a többi nagy online keresőt, hogy nézzenek utána a kiaknázatlan bevételi lehetőségeknek. Közben például Murdoch annak lehetőségét vizsgálta, hogy a Microsoft Bing keresője a Google-hoz hasonló módon jelenítse meg a keresett címeket miután a szoftveróriás felajánlotta, fizet a tartalmak indexeléséért annak fejében, ha azok a Google keresőjében nem jelennek meg.