Berta Sándor
niiu - a személyre szabható újság
Miközben a nyomtatott sajtóorgánumok különböző módon igyekeznek biztosítani a túlélésüket az online világban, két berlini hallgató érdekes javaslattal állt elő.
Hendrik Tiedemann és Wanja Sören Oberhof egy innovatív és a 21. század követelményeinek megfelelő üzleti modellt akarnak megvalósítani. "A niiu az első személyre szabható, nyomtatott napilap Németországban. Ez ugyanis az első eset, hogy egy ilyen elképzelést valaki a gyakorlatba is átültet" - jelentette ki a 23 éves projektalapító, Wanja Sören Oberhof.
A két fiatal azt szeretné, hogy a jövőben bárki elérhesse nyomtatott formában is az őt érdeklő online cikkeket, fórumbejegyzéseket és más szöveges tartalmakat. A niiu segítségével ez könnyedén megvalósítható, hiszen a felhasználóknak elég csak összeválogatniuk az őket leginkább érdeklő online anyagokat és minden reggel hat órakor meg is kapják a személyre szabott újságjukat. "A mi programunkban azt akarjuk megmutatni, hogy miként nézhet ki az újságok jövője. Meggyőződésünk, hogy a niiuval egy olyan többletértéket nyújtunk, amit az olvasók díjazni fognak. Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy ezzel a lépéssel nem oldottuk meg a jövő összes kihívását" - hangsúlyozta Oberhof.
Az ötlet Tiedemann és Oberhof fejében egymástól függetlenül pattant ki. A projekt két tagja úgy gondolta, hogy sem a nyomtatott sajtó, sem az online média nem tudják önmagukban teljesen kielégíteni a fiatalok igényeit. Ezen segíthet a niiu. "Az érdeklődők október 13. óta regisztráltathatják magukat a honlapunkon. Az első újságok november 16-án jelennek meg. Az eddigi megrendelések jóval túlszárnyalták a várakozásainkat" - mondta Oberhof.
Az új modell nem csak a felhasználók, hanem a kiadók érdeklődését is felkeltette. A szemlézhető kínálatban jelenleg 17 regionális és nemzetközi újság, köztük a The New York Times és 500 online tartalomszolgáltató anyagai találhatók meg. Ezek cikkeiből, fórumbejegyzéseiből bárki összeállíthatja a saját 24 oldalas, személyre szabott napilapját. Oberhof leszögezte, hogy elsősorban a fiatalokat célozzák meg. A niiu működését a lapeladásokból és a hirdetési bevételekből finanszíroznák. Az egyes lapszámokért a diákoknak 1,20, míg mindenki másnak 1,80 eurót kell majd fizetnie.
A projekt már képviselteti magát a Twitteren és a Facebookon is.
Hendrik Tiedemann és Wanja Sören Oberhof egy innovatív és a 21. század követelményeinek megfelelő üzleti modellt akarnak megvalósítani. "A niiu az első személyre szabható, nyomtatott napilap Németországban. Ez ugyanis az első eset, hogy egy ilyen elképzelést valaki a gyakorlatba is átültet" - jelentette ki a 23 éves projektalapító, Wanja Sören Oberhof.
A két fiatal azt szeretné, hogy a jövőben bárki elérhesse nyomtatott formában is az őt érdeklő online cikkeket, fórumbejegyzéseket és más szöveges tartalmakat. A niiu segítségével ez könnyedén megvalósítható, hiszen a felhasználóknak elég csak összeválogatniuk az őket leginkább érdeklő online anyagokat és minden reggel hat órakor meg is kapják a személyre szabott újságjukat. "A mi programunkban azt akarjuk megmutatni, hogy miként nézhet ki az újságok jövője. Meggyőződésünk, hogy a niiuval egy olyan többletértéket nyújtunk, amit az olvasók díjazni fognak. Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy ezzel a lépéssel nem oldottuk meg a jövő összes kihívását" - hangsúlyozta Oberhof.
Az ötlet Tiedemann és Oberhof fejében egymástól függetlenül pattant ki. A projekt két tagja úgy gondolta, hogy sem a nyomtatott sajtó, sem az online média nem tudják önmagukban teljesen kielégíteni a fiatalok igényeit. Ezen segíthet a niiu. "Az érdeklődők október 13. óta regisztráltathatják magukat a honlapunkon. Az első újságok november 16-án jelennek meg. Az eddigi megrendelések jóval túlszárnyalták a várakozásainkat" - mondta Oberhof.
Az új modell nem csak a felhasználók, hanem a kiadók érdeklődését is felkeltette. A szemlézhető kínálatban jelenleg 17 regionális és nemzetközi újság, köztük a The New York Times és 500 online tartalomszolgáltató anyagai találhatók meg. Ezek cikkeiből, fórumbejegyzéseiből bárki összeállíthatja a saját 24 oldalas, személyre szabott napilapját. Oberhof leszögezte, hogy elsősorban a fiatalokat célozzák meg. A niiu működését a lapeladásokból és a hirdetési bevételekből finanszíroznák. Az egyes lapszámokért a diákoknak 1,20, míg mindenki másnak 1,80 eurót kell majd fizetnie.
A projekt már képviselteti magát a Twitteren és a Facebookon is.