Berta Sándor
Pénzt kérne a tartalmak eléréséért az Axel Springer is
Újabb kiadó döntött úgy, hogy a jövőben pénzt kér a felhasználóktól a digitális tartalmaihoz való hozzáférésekért.
"Az Axel Springer egy rendkívül nehéz piacon a vártnál jóval pozitívabb eredményeket ért el. Éppen ezért semmi szükség nincs arra, hogy az üzletágunkat betegnek minősítsük. Úgy hiszem, hogy 2010 egy még jobb év lesz a kissé alábecsült médiaipar számára és a növekedésünk két számjegyű lehet" - jelentette be Mathias Döpfner, a kiadó vezérigazgatója. A cég forgalma az idei esztendő harmadik negyedévében elérte a 631,4 millió eurót, aminek köszönhetően a kiadóóriás 20 millió eurót költ a német Bild és a Die Welt újságokkal kapcsolatos marketingoffenzívára.
A médiakonszern vezetője az internettel kapcsolatban kettős stratégiát alkalmaz: egyrészt egyre nagyobb mértékben kér majd pénzt az online is elérhető tartalmaiért, másrészt továbbra is együttműködik a Google-lel és a többi keresővel. Rupert Murdoch fenyegetésével ellentétben Döpfner azonban nem akarja a Google elérését blokkolni. Ugyanakkor kiemelte, hogy nincs a természetben rögzítve, hogy az újságtartalmaknak ingyenesen hozzáférhetőknek kell lenniük. A szakember leszögezte továbbá, hogy ameddig a Google és a többi kereső betartják a játékszabályokat és megosztják a bevételeiket a kiadókkal, addig egy fontos partner lesz.
A változtatások már idén elkezdődnek. Elsőként a prémiumtartalmak és az azokhoz kapcsolódó szolgáltatások jelennek meg mindenekelőtt az iPhone készülékre. Az Axel Springernél a digitális médiák forgalma a harmadik negyedévben elérte a 310,1 millió eurót. Arról egyelőre semmit sem lehet tudni, hogy a Magyarországon is számos magazint, újságot, illetve online portált kiadó cég hazánkban bevezeti-e és ha igen, mikor az új modellt. A cég mindenesetre ezzel a bejelentéssel csatlakozott a News Corp.-hoz, a CNN-hez, az AP hírügynökséghez, valamint a Hulu videomegosztó oldalhoz.
"Az Axel Springer egy rendkívül nehéz piacon a vártnál jóval pozitívabb eredményeket ért el. Éppen ezért semmi szükség nincs arra, hogy az üzletágunkat betegnek minősítsük. Úgy hiszem, hogy 2010 egy még jobb év lesz a kissé alábecsült médiaipar számára és a növekedésünk két számjegyű lehet" - jelentette be Mathias Döpfner, a kiadó vezérigazgatója. A cég forgalma az idei esztendő harmadik negyedévében elérte a 631,4 millió eurót, aminek köszönhetően a kiadóóriás 20 millió eurót költ a német Bild és a Die Welt újságokkal kapcsolatos marketingoffenzívára.
A médiakonszern vezetője az internettel kapcsolatban kettős stratégiát alkalmaz: egyrészt egyre nagyobb mértékben kér majd pénzt az online is elérhető tartalmaiért, másrészt továbbra is együttműködik a Google-lel és a többi keresővel. Rupert Murdoch fenyegetésével ellentétben Döpfner azonban nem akarja a Google elérését blokkolni. Ugyanakkor kiemelte, hogy nincs a természetben rögzítve, hogy az újságtartalmaknak ingyenesen hozzáférhetőknek kell lenniük. A szakember leszögezte továbbá, hogy ameddig a Google és a többi kereső betartják a játékszabályokat és megosztják a bevételeiket a kiadókkal, addig egy fontos partner lesz.
A változtatások már idén elkezdődnek. Elsőként a prémiumtartalmak és az azokhoz kapcsolódó szolgáltatások jelennek meg mindenekelőtt az iPhone készülékre. Az Axel Springernél a digitális médiák forgalma a harmadik negyedévben elérte a 310,1 millió eurót. Arról egyelőre semmit sem lehet tudni, hogy a Magyarországon is számos magazint, újságot, illetve online portált kiadó cég hazánkban bevezeti-e és ha igen, mikor az új modellt. A cég mindenesetre ezzel a bejelentéssel csatlakozott a News Corp.-hoz, a CNN-hez, az AP hírügynökséghez, valamint a Hulu videomegosztó oldalhoz.