Kruza Richárd
Telítődni látszik a kompakt fényképezőgépek piaca
Mivel az új kompakt típusok funkcionálisan már nem feltétlenül jobbak elődeiknél, csökken irántuk a kereslet. Eközben a gyártók tovább fejlesztenek.
A japán BCN kutatásai szerint nem feltétletül a válság az oka a fényképezőgép-eladások csökkenésének. Miközben egyre népszerűbbek a DSLR gépek, a kompakt kategóriában csökkenés figyelhető meg az eladásokat illetően. Ennek oka, hogy a piac kezd telítődni: Japánban például a családok 70%-ban van már egy korszerűnek mondható fényképezőgép. A piac pedig csak addig nem volt telített, amíg a gyártók olyan fejlesztéseket voltak képesek produkálni, ami miatt az új modellek valóban jobbak voltak mint a régebbiek, azonban ma már nem egyértelműen ez a helyzet.
A kezdetek kezdetén használhatatlan képminőséget, gyermeteg felbontást produkáltak a kisgépek. Aztán a felbontás elkezdett növekedni, és a megapixelek mennyisége volt a fejlődés és a képminőség indikátora, a legjobb reklámfogás - egészen mostanáig, amikor már inkább örülnénk az ésszerűbb, kisebb felbontásnak. Jelen pillanatban tehát ott tartunk, hogy nem nagyon van értelme kicserélni a régit egy újabb típusra. Éppen ezért jelentek meg vevőcsalogatóként a különféle automata szuperfunkciók, melyek nagy részének erősen vitatott a gyakorlati haszna.
Olyan újdonságok jelentek meg mint a Nikon projektoros fényképezőgépe (hamarosan tesztelni fogjuk), a Fujifilm háromdimenziós gépe (szemüveg nélkül, képernyőn is érzékelhető a hatás), a Casio gépe, mely kombinálni képes az elkészített video és állókép anyagot. Ezeken kívül megjelentek az automata feltöltési funkciókkal teletűzdelt kisgépek is, hivatkozván az internetes közösségi oldalak népszerűségére, és még egy sor egyéb funkció.
Mindenesetre a gyártók valóban érezhetik a problémát, mert nem kevés pénzbe kerülnek ezek a fejlesztések. Ezt támasztja alá a Camera & Imaging Products Association (CIPA) kimutatása, miszerint tavaly összesen 118.97 millió digitális fényképezőgépet adtak el világszerte, és ez a szám az idén 0,7%-al csökkenni fog. Ez szám persze nem tűnik jelentősnek, azonban az már figyelemreméltó, hogy 2000 óta ez az első év, amikor csökkenést mutatnak az eladások mutatói.
A japán BCN kutatásai szerint nem feltétletül a válság az oka a fényképezőgép-eladások csökkenésének. Miközben egyre népszerűbbek a DSLR gépek, a kompakt kategóriában csökkenés figyelhető meg az eladásokat illetően. Ennek oka, hogy a piac kezd telítődni: Japánban például a családok 70%-ban van már egy korszerűnek mondható fényképezőgép. A piac pedig csak addig nem volt telített, amíg a gyártók olyan fejlesztéseket voltak képesek produkálni, ami miatt az új modellek valóban jobbak voltak mint a régebbiek, azonban ma már nem egyértelműen ez a helyzet.
A kezdetek kezdetén használhatatlan képminőséget, gyermeteg felbontást produkáltak a kisgépek. Aztán a felbontás elkezdett növekedni, és a megapixelek mennyisége volt a fejlődés és a képminőség indikátora, a legjobb reklámfogás - egészen mostanáig, amikor már inkább örülnénk az ésszerűbb, kisebb felbontásnak. Jelen pillanatban tehát ott tartunk, hogy nem nagyon van értelme kicserélni a régit egy újabb típusra. Éppen ezért jelentek meg vevőcsalogatóként a különféle automata szuperfunkciók, melyek nagy részének erősen vitatott a gyakorlati haszna.
Olyan újdonságok jelentek meg mint a Nikon projektoros fényképezőgépe (hamarosan tesztelni fogjuk), a Fujifilm háromdimenziós gépe (szemüveg nélkül, képernyőn is érzékelhető a hatás), a Casio gépe, mely kombinálni képes az elkészített video és állókép anyagot. Ezeken kívül megjelentek az automata feltöltési funkciókkal teletűzdelt kisgépek is, hivatkozván az internetes közösségi oldalak népszerűségére, és még egy sor egyéb funkció.
Mindenesetre a gyártók valóban érezhetik a problémát, mert nem kevés pénzbe kerülnek ezek a fejlesztések. Ezt támasztja alá a Camera & Imaging Products Association (CIPA) kimutatása, miszerint tavaly összesen 118.97 millió digitális fényképezőgépet adtak el világszerte, és ez a szám az idén 0,7%-al csökkenni fog. Ez szám persze nem tűnik jelentősnek, azonban az már figyelemreméltó, hogy 2000 óta ez az első év, amikor csökkenést mutatnak az eladások mutatói.