Kruza Richárd
Növekedni látszik a kompakt gépek népszerűsége
Egy tanulány szerint a felhasználók az olcsó kategóriás gépeket növekvő számban és egyre több célra fogják alkalmazni a jövőben.
Ellentmondásosnak tűnő eredménnyel zárult a Research and Markets "Digital Still and Video Cameras in the United States 2009" címet viselő, márciusi tanulmányának most megjelent kiegészítése, mely amolyan ajánlás szeretne lenni a gyártók felé. Arra hívja fel a figyelmet ugyanis, hogy 2009-ben még inkább az elérhető árú fényképezőgépek felé fognak tolódni az eladások, annak ellenére, hogy eközben egyre népszerűbbek a DSLR gépek is.
A szóban forgó tanulmány megállapítja, hogy az Egyesült Államokban az egyszerűen használható, tehát automatizált, nem professzionális gépek változást hoztak a gépek alkalmazásában, és újabb területek kerültek előtérbe. Eddig az amatőr felhasználók tipikusan dokumentálásra használták gépüket, tehát elsősorban fontos családi vagy munkahelyi eseményeket, például esküvőket, nyaralásokat örökítettek meg. Mostanáig az USA-ban a felhasználók 48%-a automata kompakt gépet használt.
Ebben az évben azonban ez az arány növekszik, ennek két oka van: egyrészt egyre nagyobb számban használnak ilyen gépeket kifejezetten valamilyen internetes fájlmegosztási céllal. A fotók vagy rövid videók azonnali elküldése emailben, vagy megosztása a legkülönfélébb közösségi oldalakon és blogokon egyre terjedő divat illetve szokás. Másrészt a gazdasági recesszió miatt eleve olcsóbb gépeket választanak a vásárlók. Ilyenkor derül ki, hogy a legtöbbször az olcsóbb gépek is megfelelnek az amatőr fotósoknak, akik kevésbé figyelnek a reklámokra. Inkább pénzt spórolnak ahelyett, hogy státusszimbólumként egy DSLR gépet hordanának a nyakukban.
A tanulmány ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy továbbra is érvényes, miszerint mostanság a teljes fényképezőgép eladás a recesszió és a kamerás telefonok népszerűsége miatt csökkenni fog, tehát a jövőben ezen a szinten belül lesz nagyobb szerepük az olcsóbb gépeknek a komoly gépekkel szemben.
Egy biztos, az ilyenfajta tanulmányok olyasmit sugallnak, mintha a fényképezőgép olyan lenne mint a kenyér, amiből mindenki rendszeresen vásárol minden nap a közértben, ezért állandóan tanulmányozni kell a vásárlói szokásokat. A digitalizálódás ugyanis ma már nem lehet serkentő indok a vásárlók buzdítására, mivel szinte minden családban van már egy-két digitális gép. Ráadásul az utóbbi időben a lényeges kérdésekben - tehát méret, képminőség és használhatóság, azaz használati érték szempontjából - nemigen fejlődnek már a kisgépek.
Muszáj tehát a vásárói szokásokat jobbra-balra tologatni annak érdekében, hogy az újat el lehessen adni - ezt igazolja számos, erőltetetten "újszerű" termék a szaküzletek polcain. Tény azonban, hogy a gyártók szeretnének fennmaradni, és természetesen eladni, emiatt van szükségük a piaci igények folyamatos felmérésére.
Ellentmondásosnak tűnő eredménnyel zárult a Research and Markets "Digital Still and Video Cameras in the United States 2009" címet viselő, márciusi tanulmányának most megjelent kiegészítése, mely amolyan ajánlás szeretne lenni a gyártók felé. Arra hívja fel a figyelmet ugyanis, hogy 2009-ben még inkább az elérhető árú fényképezőgépek felé fognak tolódni az eladások, annak ellenére, hogy eközben egyre népszerűbbek a DSLR gépek is.
A szóban forgó tanulmány megállapítja, hogy az Egyesült Államokban az egyszerűen használható, tehát automatizált, nem professzionális gépek változást hoztak a gépek alkalmazásában, és újabb területek kerültek előtérbe. Eddig az amatőr felhasználók tipikusan dokumentálásra használták gépüket, tehát elsősorban fontos családi vagy munkahelyi eseményeket, például esküvőket, nyaralásokat örökítettek meg. Mostanáig az USA-ban a felhasználók 48%-a automata kompakt gépet használt.
Ebben az évben azonban ez az arány növekszik, ennek két oka van: egyrészt egyre nagyobb számban használnak ilyen gépeket kifejezetten valamilyen internetes fájlmegosztási céllal. A fotók vagy rövid videók azonnali elküldése emailben, vagy megosztása a legkülönfélébb közösségi oldalakon és blogokon egyre terjedő divat illetve szokás. Másrészt a gazdasági recesszió miatt eleve olcsóbb gépeket választanak a vásárlók. Ilyenkor derül ki, hogy a legtöbbször az olcsóbb gépek is megfelelnek az amatőr fotósoknak, akik kevésbé figyelnek a reklámokra. Inkább pénzt spórolnak ahelyett, hogy státusszimbólumként egy DSLR gépet hordanának a nyakukban.
A tanulmány ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy továbbra is érvényes, miszerint mostanság a teljes fényképezőgép eladás a recesszió és a kamerás telefonok népszerűsége miatt csökkenni fog, tehát a jövőben ezen a szinten belül lesz nagyobb szerepük az olcsóbb gépeknek a komoly gépekkel szemben.
Egy biztos, az ilyenfajta tanulmányok olyasmit sugallnak, mintha a fényképezőgép olyan lenne mint a kenyér, amiből mindenki rendszeresen vásárol minden nap a közértben, ezért állandóan tanulmányozni kell a vásárlói szokásokat. A digitalizálódás ugyanis ma már nem lehet serkentő indok a vásárlók buzdítására, mivel szinte minden családban van már egy-két digitális gép. Ráadásul az utóbbi időben a lényeges kérdésekben - tehát méret, képminőség és használhatóság, azaz használati érték szempontjából - nemigen fejlődnek már a kisgépek.
Muszáj tehát a vásárói szokásokat jobbra-balra tologatni annak érdekében, hogy az újat el lehessen adni - ezt igazolja számos, erőltetetten "újszerű" termék a szaküzletek polcain. Tény azonban, hogy a gyártók szeretnének fennmaradni, és természetesen eladni, emiatt van szükségük a piaci igények folyamatos felmérésére.