Kruza Richárd

Tovább növekszik a digitális tükörreflexes gépek iránti kereslet

A gazdasági válság közepette tovább növekszik a tükörreflexes gépek népszerűsége. Eközben a gyárak továbbra is egyet szeretnének: eladni.

A digitális technológia napjainkban látható mértékű elterjedése sok változást hozott a fogyasztói elektronika világában is. Eme változások a felhasználó szempontjából sok hasznos, de gyakran problematikus eredményt is produkáltak. A kereskedők szempontjából mindenesetre jobb reklámszlogent el sem lehet képzelni, mint "válts digitálisra" - tehát dobd el a régit, legyél te is modern és vegyél újat. Gyorsan hozzá kell tenni, hogy az új technológiának a legtöbb területen valóban van haszna is.

Mondhatni, hogy például fényképezés világa sokat profitált a digitalizálódásból. Azonban ezen belül vannak olyan területek is, ahol a technológia a propaganda ellenére egyértelműen hátrányban van a filmes megoldásokkal szemben, azonban tény, hogy az amatőr és profi világban egyaránt rengeteg pozitív változást hozott sőt, új területeket is teremtett.

Ennek egyik jele, hogy a digitális fényképezőgépek iránti kereslet az utóbbi években meredeken ívelt felfelé, és a gazdasági válság ellenére a növekedés továbbra is folytatódik - igaz, a globális gazdasági válságnak köszönhetően manapság lassabban. A Research and Markets piacelemzése ezen belül rámutat arra is, hogy a digitális fényképezőgépek között továbbra is egyre növekszik a DSLR (digitális tükörreflexes) gépek iránti igény.

Ismerve a hatalmas kínálatot és a csökkenő árakat, ezt pozitív jelenségként is felfoghatjuk. Egy tükörreflexes gép birtokosa lényegében a klasszikus, professzionális fotózásba kóstol bele. A boltokban kapható kompatibilis optikák világa, a manuális beállítások teljes választéka önnálló és kreatív eszköztárat kölcsönöz a fotósnak, ami megfelelő hozzáállás esetében szebb, igényesebb fotók elkészítését eredményezheti.

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a kifinomult, fejlett és raffinált propagandagépezet mindig valamely új irányba tereli a vásárlók orientáltságát a termékek eladása érdekében. Ennek köszönhetően ma láthatóan rengeteg olyan felhasználó szaladgál DSLR géppel a nyakában, akinek sokkal jobban megfelelne egy más jellegű gép. Ugyanakkor kétségtelenül pozitív jelenség az olcsó DSLR gépek megjelenése a piacon, ezeknek köszönhetően ugyanis nagyon sokan birtokba vehették a régóta áhított tükörreflexes gépet, és megfelelő célra is használják azokat. BR>
Az elemzések szerint érdekes jelenség, hogy míg a fejlődő piacokon (Kína, India és Kelet-Európa) növekszik a legjobban a DSLR piac, Japánban és az Egyesült Államokban sokkal kisebb a növekedés. A statisztikákból az is kiderül, hogy annak ellenére, hogy a teljes digitális fényképezőgép piac növekszik, az ipar által termelt gyereség az állandó árharc miatt (csökkenő árak) folyamatosan csökken. Egy azonban biztos: még jó ideig növekszik a DSLR gépek, és a hozzátartozó optikák és egyéb eszközök eladásának százalékos aránya. A gyártók pedig nagyon is jól ismerik eme tanulmányokat, és a ennek tudatában fogják alakítani jövőbeli termékpalettájukat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • korpati #20
    Jut eszembe! A régi kis kompaktom érzékelője 1/2,5 colos volt és ebből hozott ki 3 MPixelt. Az újabb verziójú kompaktok ebből az érzékelő méretből már 8 vagy 10 Mpixelt préselnek ki és gyakorlatilag 400 ISO felett a képzaj miatt használhatatlanok de már 200 ISO-nál is látható a zaj, mert szoftverrel akarják kiváltani az érzékelő gyártásakor elspórolt pénzt. Kisebb érzékelőt olcsóbb előállítani a sügér ,,juzer'' meg úgy is csak arra figyel hogy minél több megapixelt tudjon a gép.
  • korpati #19
    A 2,6 és 3,5 közt valóban nem egetverő a különbség és ezzel nem lehet csodát csinálni, viszont én egy IS-es gépet említettem a kompaktok közül. Ez ugye azt is jelentené ha rekeszben már nem tudok 2,6 alá menni, akkor a zár idejével még tudom korrigálni ezt a gyengeséget. A dinamikából eredő eltérést természetesen ezzel nem tudod változtatni. Arra ott lenne a HDR azt viszont nem kézből szokás lőni:-)
  • babajaga #18
    A 2,6 és a 3,5 között nincs egy rekesz különbség se azzal nem lehet rosszabb fényviszonyoknál csodát művelni.
  • Blasta #17
    Mondd, te jól vagy???
  • Lateralus #16
    A kompaktok 8-10x kisebb érzékelőihez könnyebb nagyobb lyukat csinálni. Ezek az objektívek eleve kisebb gyújtótávolságúak is. Egy ekvivalens 35-140mm-es pl. valójában olyan 6-23mm-es. Ezzel szemben egy ugyanilyen, APS-C érzékelőre vetítőnek legalább 21-82mm-esnek kell lennie, egy teljes képkockás érzékelőre vetítőnek pedig valóban 35-140mm-esnek. Utóbbi a kompakthoz képest 6x nagyobb szabad nyílást jelent, ha ugyanazt a fényerőt akarjuk. 6x nagyobb lyukat, amin bejut a fény, ha úgy tetszik.

    A kompakt viszont éppen a kisebb méret miatt bukja el, amit nyert, gyengébb dinamika átfogás, zaj, stb formájában. Ezenkívül a tükörreflexesek általában cserélhető objektívesek, így akinek ez számít az vesz magának F1,8 fényerejű objektívet, vagy ha megengedheti akár ennél is jobbat. Ha a 10ezer forintos kitobikhoz viszonyítunk, akkor tényleg nem valami nagyágyúk optikailag.
  • korpati #15
    A kompaktokban egész jó kis optikák lehetnek. Érdekes összehasonlítani egy kompakt és egy tükörreflexes alap optikáját. Példa képpen a ~ 32.000Ft-os Canon PowerShot A590 IS és a ~ 160.000 Ft-os Canon EOS 450D-t. A kompakt optikájának a fényereje f/2,6 - f/5,5 -- 35mm/140mm az EOS-nál a hozzá adott 18/55mm ami megfelel: 29/88mm-nek a fényerő: f/3,5 - f/5,6. Tehát látható hogy a kompaktnak van fényerősebb optikája!! :-) Nyugodtan lőhetsz vele naplementében. Ha nem lesz mégsem jó a kép akkor valahol máshol lesz az ellenség elásva!! :-)
  • CrW #14
    A kép minőségét leginkább az objektív határozza meg :)
  • Glutamin #13
    Meggyőztetek tükrös ügyben. Akkor csak amatőr szinten fog visszaszorulni. Amennyire én tudoma tökrös gépek által előállított kép a jobb objektíveknek (+ cserélhetőek is egyben), a nagyobb felületű érzékelőknek, a RAW formátumnak és a tükrös mechanikának köszönhetőek. Mindezekből a tükrös rész az ami szerintem a leginkább kispórolható. A konsumer piacon nem igénylik az emberek a belekukkolósdit. Nekik csak a nagy fényerejű gép kell, hogy ne csak verőfényes napsütésben illetve állványról lehessen jól fényképezni. Pl naplementekor tájképet kompakktal gyakorlatilag nem lehet kézben kitarva ellőni. Tükrös géppel, megfelelő objektívvel már lehet próbálkozni.
  • GHOST7 #12
    Butaság???
    Nem tudom??????
    De naponta használom a tükröset sőt munkámból kifolyólag csak az jó.
    De ha nyaralni vagy bulizni megyek cipelje a F... azt a szart.
    Marad a G7 vagy TZ4.
    Örülök ha megszabadulok a nagydarabtól.
    És vagyunk így 1 páran.
  • sennatti #11
    Ma a profi fotósok mindegyike tükörreflexest használ. Sokan filmes vázban. Sőt a tavalyi évben sok év után először emelkedett a filmek eladása.
    A kép minőségét leginkább a CCD mérete határozza meg. De egy profi (tükörreflexes) zár javíthat rajta.
    Summa: Mivel minden profi fejlesztés ezzel a technikával történik, ezért még nagyon sokáig nem fog kihalni. :)