Alex
Csökken a komoly fotósok aránya
Az amatőr fényképészek aránya egyre kisebb a fotósok között. Mind több ember kattintgat, ami a gyártókat is alkalmazkodásra készteti.
Az InfoTrends felmérése szerint a Kodak a kedvenc márka a családi emlékek megőrzését célnak tekintő vásárlók között. Az amerikai márka vezető pozicíóját 2004 óta stabilan tartja. A fotózást komolyabb hobbinak tekintő emberek kedvence viszont továbbra is a japán Canon. A kutatásban azon túl, hogy megpróbálták kideríteni a válaszolók technikához fűződő viszonyát és a fotózással szembeni hozzáállásukat, a 2004 és 2008 közötti márkaváltásokra is kiváncsiak voltak.
A jelentésben leírják, hogy a vásárlók döntésében jelentős szerepe van a márkanévnek. A piac érésével párhuzamosan a családi szegmens folyamatosan nő, míg az igazi amatőröké csökken, ami azért fontos, mert jelentős különbség van a két csoport vásárlási szokásai között.
Habár 2007 óta a Canon vezeti a digitális fényképezőgépek piacát, ha a márkákat a fotósok tipusaira bontva vizsgáljuk látható, hogy más gyártók is előretörtek. Habár a Canon erősítette pozicióit, hogy csökkentse a szakadékot, a Kodak továbbra is stabilan a családok kedvence.
Az amatőrök szegmense, habár relatíve kicsi, mégis nagyon fontos, mivel e csoport tagjai a többinél jóval gyakrabban frissítik masinájukat. A piackutató cég igazgatója, Mette Eriksen szerint elsőrendű fontosságú a Canon számára, hogy a belépő szintű digitális tükörreflexes masinák piacát be tudja biztosítani a márka iránt lojális hobbisták körében. A DSLR-tulajdonosok számának növekedésével párhuzamosan mind a Canon, mind a Nikon poziciója javult.
A fenti folyamatok, a piac átalakulása okán még több kiskompakt megjelenése várható, és a gyártók a beltartalmi értékek emelése helyett valószínűleg főként a még egyszerűbb kezelhetőségre, szebb külalakra fognak nagyobb figyelmet fordítani.
Az InfoTrends felmérése szerint a Kodak a kedvenc márka a családi emlékek megőrzését célnak tekintő vásárlók között. Az amerikai márka vezető pozicíóját 2004 óta stabilan tartja. A fotózást komolyabb hobbinak tekintő emberek kedvence viszont továbbra is a japán Canon. A kutatásban azon túl, hogy megpróbálták kideríteni a válaszolók technikához fűződő viszonyát és a fotózással szembeni hozzáállásukat, a 2004 és 2008 közötti márkaváltásokra is kiváncsiak voltak.
A jelentésben leírják, hogy a vásárlók döntésében jelentős szerepe van a márkanévnek. A piac érésével párhuzamosan a családi szegmens folyamatosan nő, míg az igazi amatőröké csökken, ami azért fontos, mert jelentős különbség van a két csoport vásárlási szokásai között.
Habár 2007 óta a Canon vezeti a digitális fényképezőgépek piacát, ha a márkákat a fotósok tipusaira bontva vizsgáljuk látható, hogy más gyártók is előretörtek. Habár a Canon erősítette pozicióit, hogy csökkentse a szakadékot, a Kodak továbbra is stabilan a családok kedvence.
Az amatőrök szegmense, habár relatíve kicsi, mégis nagyon fontos, mivel e csoport tagjai a többinél jóval gyakrabban frissítik masinájukat. A piackutató cég igazgatója, Mette Eriksen szerint elsőrendű fontosságú a Canon számára, hogy a belépő szintű digitális tükörreflexes masinák piacát be tudja biztosítani a márka iránt lojális hobbisták körében. A DSLR-tulajdonosok számának növekedésével párhuzamosan mind a Canon, mind a Nikon poziciója javult.
A fenti folyamatok, a piac átalakulása okán még több kiskompakt megjelenése várható, és a gyártók a beltartalmi értékek emelése helyett valószínűleg főként a még egyszerűbb kezelhetőségre, szebb külalakra fognak nagyobb figyelmet fordítani.